2015-06-03, 21:30
Medlem
1001PSs avatar
Koranskola, militärtjänst m.m. räknas tydligen in.

Ingen dålig propaganda de kör med. Köper någon?
Citera
2015-06-03, 21:31
Medlem
ze_bandits avatar
Vilken extremt läglig uppblåsning med tanke på hur situationen ser ut just nu i Sverige med växande missnöje.
Citera
2015-06-03, 21:34
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
Koranskola, militärtjänst m.m. räknas tydligen in.

Ingen dålig propaganda de kör med. Köper någon?

Du får lägga fram bevisen också.
Citera
2015-06-03, 21:35
Medlem
Rapporteringen om det här måste vara något av den sjukaste propaganda jag sett. Snälla någon spela in och spara det här klippet.

Jag gissar på att vi kan använda filmen vid någon rättegång i framtiden.
Citera
2015-06-03, 21:36
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Du får lägga fram bevisen också.

Bevisen på att du är utbildad menar du?
Citera
2015-06-03, 21:36
Medlem
syscrashs avatar
Sinnessjukt när man med darrig röst i Aktuellt talar om "kompetensregn över Sverige".

Är det bra med "brain drain" av u-länder isåfall? De behöver sin kompetens bättre än ett i-land.
Citera
2015-06-03, 21:38
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Bevisen på att du är utbildad menar du?

Jag menar att 1001PS måste ange vart han läst att koranskola och militärtjänstgöring är tillräckliga kriterier för att klassas som akademiker enligt SVT.
Citera
2015-06-03, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
"Det regnar kompetens över Sverige just nu" //Aktuellt

Såg också detta, kan bli ett lika klassiskt uttryck som "berikare"

Kompetensregnet

Förövrigt har det på senare tid kännts som Pk varit på reträtt, varje kommentarsfält man öppnat har svärmat över av missnöje och kommentarer om hur förljugna och vinklade alla nyheter är.

Nu verkar man gå till en full offensiv trots att det är uppenbart att folk inte längre köper detta, vad är tanken bakom detta? Följer denna offensiv de klassiska pk mönstret lär snart Researchgruppen gå till anfall och börja hänga ut folk igen.
Citera
2015-06-03, 21:45
Medlem
T.H.F.C.s avatar
En sista desperat propaganda-push innan sprickorna i PK-muren inte går att dölja längre.
Citera
2015-06-03, 21:50
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag hoppas att idioterna i regeringen tvingar alla kommuner att ta emot flyktingar. Då kommer SD växa ännu mer. Vad gäller syrier som kom till Sverige och deras utbildningsnivå är det inte bra, oavsett om det som SVT påstår stämmer eller ej. Antigen är det sämre eller sämst för Sverige. Majoriteten av dem som kommer från Syrien är lågutbildade, om dem ens har någon utbildning över huvud taget. Det ökar den kulturella segregationen och kostnaderna för kommunerna. De tar mer än vad de ger tillbaka.

Att SD kommer stiga ytterligare i opinionen om kommunerna tvingas ta emot flyktingar är väldigt troligt. Är helt säker på att SD:s växande skulle avstanna om det mediala etablissemanget inte vore så förbannat förljuget. Man talar aldrig klarspråk och kommer med rena lögner bara för att kunna upprätthålla massinvandringen till Sverige.
Citera
2015-06-03, 21:53
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Jag menar att 1001PS måste ange vart han läst att koranskola och militärtjänstgöring är tillräckliga kriterier för att klassas som akademiker enligt SVT.

Inte SVT (det påstår inte 1001PS heller).

Källan tycks vara denna:
http://www.friatider.se/jan-tullberg-kritisk-till-svts-uppgifter

"Enligt en insatt källa, som önskat vara anonym, har Arbetsförmedlingen när de tagit fram siffrorna klumpat ihop alla som har någon form av eftergymnasial utbildning och kallat dem akademiker. I den gruppen räknar man även in dem som gått på koranskolor eller gått en militärutbildning, säger källan."

Är det ett kompetensregn att hurra för? Koranskola?
Citera
2015-06-03, 22:00
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Att SD kommer stiga ytterligare i opinionen om kommunerna tvingas ta emot flyktingar är väldigt troligt. Är helt säker på att SD:s växande skulle avstanna om det mediala etablissemanget inte vore så förbannat förljuget. Man talar aldrig klarspråk och kommer med rena lögner bara för att kunna upprätthålla massinvandringen till Sverige.

Jag tycker att SD skulle växa, om än inte lika mycket som idag även om massmedia hade sagt sanningen om massinvandringen. Politikerna måste erkänna att massinvandringen förstör Sverige. Jag tror att om det händer, kommer massmedia rapportera problem med invandring på ett mer sanningsenligt sätt. Då kommer SD-s ökning stagnera.
Senast redigerad av AttCza 2015-06-03 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in