2015-06-03, 16:09
  #9793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Tack för klargörandet. Det blev en höna av en fjäder, enligt förklaringen. Jag var osäker och skrev därför "om det stämmer". Ber om ursäkt.
Jomen rysk propaganda blir ju alltid en höna av en liten fjäder så kör på. Nu verkar ju Putin beordrat blodbadet som alla fruktar, inte minst invånarna i Doneskregionen. Att ryssen skulle komma och föröda deras samhällen hade man nog inte riktigt räknat med när separatisterna slog på stora nationalisttrumman och lovade guld och gröna skogar. Nu ett område utan framtid där anarkin tjuvaktiga Che Guevara-typer är allt som återstår.
2015-06-03, 16:11
  #9794
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Sen kan du titta på de senaste lagarna som klubbats i radan om att mänskliga rättigheter inte längre gäller befolkningen i öst, om att strypa all kommunikation, att stopp vattenförsörjningen etc. Kolla t.ex. putlerthesmalls senaste inlägg. Han gillar ju folkmordet - men erkänner det åtminstone.
Det är ingen mänsklig rättighet att bli försörjd av den man för krig mot. Det är den/de som har makten i ett område vars plikt det är att sörja för lokalbefolkningens behov, oavsett om de har den makten lagligt eller ej.
2015-06-03, 16:12
  #9795
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Källa på att det förekommer ett folkmord lett av ukraina tack.

Mvh

Lallisen

Det finns påtagliga fakta, som publiceras inte i ukrainska och svenska gammelmedier. Du kan läsa åtminstone tyska källor om du inte tro på de ryska och östykrainska. Källa på att du existerar och inte internet-robot, tack.
2015-06-03, 16:21
  #9796
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
Nu vill Poroshenko ge upp delar av Donbass. Hans parti lägger ett förslag om en totalblockad - finansiell, energi, infrastruktur, kommunikation, transport, rubbet - av separatisternas område. "Låt dom svälta och frysa", mer eller mindre. Moroten blir istället repatrieringslån för att starta bolag och återbilda sina liv för de som flyr separatisternas territorium. Kanske är det en nödvändig åtgärd, men den kommer att skapa en massiv humanitär katastrof i låtsasrepublikerna. Not cool.

Citat:
Ursprungligen postat av FranzJosef
Två parter i Minsk-avtalet startar en offensiv nu. Finns det några som helst skäla att inte besluta om nya sanktioner mot Moskva?

Offensiven startar alltså efter att Ukraina är beredda att ge upp "republikerna", någon som är förvånad? Ryssland tänker inte låta Ukraina göra sig av med områdena oavsett vad, de är värdelösa utanför Ukraina och därför tvingas Moskva öka pressen. Hoppas att ryssarna får modesta framgångar; inga genombrott men tydliga landvinster så att Väst tvingas öka på sanktionerna.
2015-06-03, 16:38
  #9797
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
UAF svarar, som alltid, med extrem beskjutning av civila. Minst 60 skadade i Donetsk rapporteras, hur många som dödats är oklart.

80 döda och minst 200 skadade ukrainska soldater i striderna kring Maryinka. UAF har skickat stridsflyg från Nikolaev. Även hårda strider i Lugansk - längs hela frontlinjen egentligen.
Du tycker alltså att Ukraina inte ska försvara sig mot de ryska angreppen och kallar ryska soldater för civila. Finns ingen hejd på de sjuka lögnerna. Inget annat att vänta i krig där ni mer än villigt går fiendens ärende.

Vapenvilan bruten - rubel rasarhttp://www.di.se/artiklar/2015/6/3/vapenvilan-bruten---rubeln-faller/
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-06-03 kl. 16:42.
2015-06-03, 16:44
  #9798
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Offensiven startar alltså efter att Ukraina är beredda att ge upp "republikerna", någon som är förvånad?

Varifrån har du det erfaren? Dagens offensiven är svar för flera ukrainska artilleribombarderingar av städer.
2015-06-03, 16:58
  #9799
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Varifrån har du det erfaren? Dagens offensiven är svar för flera ukrainska artilleribombarderingar av städer.

Lite osäker på vad du menar med inlägget, men det är ju uppenbart att offensiven startade EFTER att Poroshenko lade fram sitt lagförslag? Att det kan finnas andra anledningar till offensiven också är irrelevant i det sammanhanget.
2015-06-03, 17:18
  #9800
Medlem
fitz-humes avatar
http://www.unian.ua/war/1085090-ukrajina-rosiya-ta-obse-domovlyayutsya-pro-pripinennya-vognyu-u-marjintsi-novogo-shturmu-nem ae-zmi.html

Ukraina och OSCE har nu förhandlat med Ryssland om vapenvila. Vi får se om det håller.

Man tror att dagens ryska attack utfördes i syfte att provocera ukrainska styrkor inför G7-toppmötet att bryta mot Minsk II. Detta har ju uppenbarligen misslyckats.
2015-06-03, 17:24
  #9801
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
http://www.unian.ua/war/1085090-ukrajina-rosiya-ta-obse-domovlyayutsya-pro-pripinennya-vognyu-u-marjintsi-novogo-shturmu-nem ae-zmi.html

Ukraina och OSCE har nu förhandlat med Ryssland om vapenvila. Vi får se om det håller.

Man tror att dagens ryska attack utfördes i syfte att provocera ukrainska styrkor inför G7-toppmötet att bryta mot Minsk II. Detta har ju uppenbarligen misslyckats.
Fy fan vilka patetiska svin de är, "Ukraina". Bryta mot minsk dagligen. Slakta civila dagligen. Så fort NAF gör minsta motrörelse springa till fröken OSCE och "det internationella samfundet" och gråta. Patetiskt.

Mycket har uppenbarligen hänt i Donetsk de senaste dygnen. Zakhrachenko och Surkov rök ihop, vilket jag rapporterat om. Kononov är tillbaka som försvarsminister och det ryktas även om att självaste Strelkov är tillbaka! Jag tror att splittringen mellan Novorossiya och femtekolonnen i Ryssland är större än någonsin. De proryska krafterna pushar Putin till att lägga jämvikten mer åt det nationalistiska hållet. Och de kommer inte att lyda Surkovs order lika lätt.
2015-06-03, 17:43
  #9802
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Lite osäker på vad du menar med inlägget, men det är ju uppenbart att offensiven startade EFTER att Poroshenko lade fram sitt lagförslag? Att det kan finnas andra anledningar till offensiven också är irrelevant i det sammanhanget.


Huvudsakliga anledningar var dagliga artillerield på civila mål i östukrainska städer. För stort antal av offer däremellan barn. BARN, begriper du?
Och OSCE fixerade bara förstörelser och de omkomna i Donetsk och Lugansk men ville inte släppa ut denna information för medier. Om du vet ingenting om några fakta, betyder det indet att dessa fakta existerar inte.
Jag vet inte, men artillerield på Donetsks bostadsområdena utgör brott mot Minsk-avtalet. Möjligen skulle svenskar tåla det. Och så dröjde från underskriving på det här avtalet till nyss. Hela tiden och varje dag. Detta menade du som vapenvila? Proryska rebeller har nu alla rättigheter att skydda sina städer om Europeiska kommissionen gör ingenting för det. Tålamod är slut.
__________________
Senast redigerad av Paul0 2015-06-03 kl. 17:47.
2015-06-03, 17:48
  #9803
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Huvudsakliga anledningar var dagliga artillerield på civila mål i östukrainska städer. För stort antal av offer däremellan barn. BARN, begriper du?
Och OCZE fixerade bara förstörelser och de omkomna i Donetsk och Lugansk men ville inte släppa ut denna information för medier. Om du vet ingenting om några fakta, betyder det indet att dessa fakta existerar inte.
Jag vet inte, men artillerield på Donetsks bostadsområdena utgör brott mot Minsk-avtalet. Och så dröjde från underskriving på det här avtalet till nyss. Hela tiden och varje dag. Detta menade du som vapenvila? Proryska rebeller har nu alla rättigheter att skydda sina städer om Europeiska kommissionen gör ingenting för det. Tålamod är slut.
Vilka barn? Du har säkert förträngt alla lögnerna då du har fullt upp med att fabulera nya. Här är en av de många lögnerna om döda barn:
Citat:
It is indeed the photo of a deceased girl. Yet, this is the photo of eight year old Anastasiia Lutsishina, who had been killed by a taxi driver in 2013 in Ussuriysk, Russia, her death has nothing to do with the combat operations.
http://www.stopfake.org/en/a-picture-of-a-girl-killed-in-ussuriysk-is-presented-as-a-photo-from-sloviansk/

Här har vi nästa:
http://www.stopfake.org/en/photo-of-little-girl-killed-in-syria-is-presented-as-photo-of-victim-in-south-eastern-ukraine/
Citat:
However, this photo has no relation to the events in Ukraine’s south-east. This is a photo of a little girl killed in Syria; it appeared on social media site Twitter on June 13, and began to go viral in social media on June 14.

Vilka döda barn är det du tänker på? De som ryssarna dödade med personminor?
2015-06-03, 17:58
  #9804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fy fan vilka patetiska svin de är, "Ukraina". Bryta mot minsk dagligen. Slakta civila dagligen. Så fort NAF gör minsta motrörelse springa till fröken OSCE och "det internationella samfundet" och gråta. Patetiskt.

Mycket har uppenbarligen hänt i Donetsk de senaste dygnen. Zakhrachenko och Surkov rök ihop, vilket jag rapporterat om. Kononov är tillbaka som försvarsminister och det ryktas även om att självaste Strelkov är tillbaka! Jag tror att splittringen mellan Novorossiya och femtekolonnen i Ryssland är större än någonsin. De proryska krafterna pushar Putin till att lägga jämvikten mer åt det nationalistiska hållet. Och de kommer inte att lyda Surkovs order lika lätt.

Varifrån kommer rykten att Strelkov är på väg tillbaka ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in