2015-06-02, 19:31
Medlem
MDM4s avatar
Hejsan, har ett stort problem.
Har mitt körkort på villkor, så har därför varit och lämnat blodprov på vårdcentralen under 6 månader.
Så långt gick allt bra...
1 vecka efter sista provet skulle jag boka en tid hos läkaren för att få mina papper som skulle vara inne hos transportstyrelsen senast 31/5.
Här började problemet.
Jag ringde och fick till svar att det inte fanns några tider att få, testade dagen efter och samma sak igen.
Det var samma hela veckan fram till fredagen då personen i receptionen sa att jag inte behövde komma in utan att min läkare skulle skicka pappren.
Härligt tänkte jag. Väntade och väntade, men det kom inget papper.
Ringde igen, bad receptionen lämna meddelande till läkaren att han skulle skicka pappren.
Ingenting händer.
Ringer igen ber receptionen lämna meddelande om att skicka pappren eller höra av sig.
INGENTING händer.
Åker till vårdcentralen och frågar vad fan dom håller på med, får bara till svar "jag vet inte, jag vet inte"
1-2 veckor innan pappren skulle vara inlämnade börjar jag bli riktigt frustrerad och känna mig så maktlös.
Ringer igen och lämnar meddelande om att han ska höra av sig 2 dagar i rad, Tredje dagen får jag prata med samma person i receptionen som föregående dag.
Då äntligen tar han tag i det och går in och pratar med läkaren direkt medans jag väntar i telefon.
Får veta att ALLT är mitt fel eftersom att han sa för 6 månader sedan att jag var tvungen att komma in. Tid går inte heller att boka, det finns ingen...
Så personalen i receptionen har ljugit för mig om att pappren ska skickas ut och läkaren har IGNORERAT alla mina meddelande om att höra av sig.
Ringde varje dag förra veckan och gör det fortfarande denna veckan.
Får bara som svar att det inte finns några tider att boka och att dom inte kan göra något.
Idag berättade jag även hur många gånger jag har ringt och får endast som svar att det inte är sant för att dom är skyldiga att registrera varje gång jag ringer.
så enligt vårdcentralen har jag endast ringt 3 gånger tror jag att hon sa.
Tjänstefel?
Vad ska jag ta mig till och vart ska jag vända mig?
kan jag ta ut telefonlistor och anmäla vårdcentralen?
Citera
2015-06-02, 19:36
Medlem
Nej, däremot kan du försöka förklara för Transportstyrelsen att du klantade dig med bokningen och därför inte har nödvändig formalia.
Citera
2015-06-02, 19:43
Medlem
MDM4s avatar
Klantade mig? Jag har verkligen gjort allt jag kan.
Pratade med transportstyrelsen för cirka 2½ vecka sedan och kommer ha 2 månader extra på mig.
Men vad hjälper det när jag inte får någon tid?
Citera
2015-06-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDM4
Klantade mig? Jag har verkligen gjort allt jag kan.
Pratade med transportstyrelsen för cirka 2½ vecka sedan och kommer ha 2 månader extra på mig.
Men vad hjälper det när jag inte får någon tid?

Verkar som att du måste gå till vårdcentralen för att träffa läkaren.
Gå till vårdcentralen för att träffa läkaren.
Citera
2015-06-02, 19:49
Medlem
MDM4s avatar
Är du seriös?
Citera
2015-06-02, 19:50
Medlem
Citat:
Är du seriös?

Jag styr inte din (inkompetenta) vårdcentral, bara att gilla läget och följa instruktioner.
Citera
2015-06-02, 19:53
Medlem
MDM4s avatar
Någon som har ett riktigt svar om vart man kan vända sig?
Har skrivit till patientnämnden och i skrivande stund till patientombudsmannen.
Finns det fler vägar att gå?
Citera
2015-06-02, 19:54
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Är du seriös?

Han verkar smått efterbliven.

Det finns ingen möjlighet att ändra läkare och vårdcentral? Kanske blir problem iomed att det är där du har varit under alla kontroller..

Dont drink and drive

Jag skulle nog försöka prata med transportstyrelsen och berätta läget..
Citera
2015-06-02, 19:54
Medlem
Citat:
Någon som har ett riktigt svar om vart man kan vända sig?
Har skrivit till patientnämnden och i skrivande stund till patientombudsmannen.
Finns det fler vägar att gå?

Vad fan tror du kommer att hända?
Vårdcentralen trollar bort tider för sjuka människor för att du ska få ditt intyg?
Gör vad de säger åt dig.
Citera
2015-06-02, 19:57
Medlem
MDM4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Vad fan tror du kommer att hända?
Vårdcentralen trollar bort tider för sjuka människor för att du ska få ditt intyg?
Gör vad de säger åt dig.

Jag GÖR vad dom säger åt mig.
Så det är bättre att jag tar upp 10 minuters telefontid om dagen?
Citera
2015-06-02, 20:00
Medlem
MDM4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Han verkar smått efterbliven.

Det finns ingen möjlighet att ändra läkare och vårdcentral? Kanske blir problem iomed att det är där du har varit under alla kontroller..

Dont drink and drive

Jag skulle nog försöka prata med transportstyrelsen och berätta läget..

Exakt, saken är att jag inte kan byta läkare tyvärr...
Pratade bara med växeln på transportstyrelsen förra gången, ska försöka nå min handläggare imorgon. Så man får ett riktigt svar.
Citera
2015-06-02, 20:05
Medlem
LemPicas avatar
Jag förstår inte riktigt vad som hänt.
Menar läkaren att du skulle bokat tid för 6 månader sedan och vägrar nu träffa dej då du inte gjorde detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in