2015-06-02, 18:20
Medlem
Hej!

Måste inhandla en kostym. Alltså kostymbyxor, kavaj och skjorta. Kostymen måste vara svart och skjortan vit. Ett par skor också, då är svarta skor bäst va?

Kostymen är till för bröllop, begravningar och finare fester.

Lägger inte ett öre mer än 30 000 för rubbet! Helst någorlunda billigare än 30 000. Vilket märke ska jag välja?

Tips på bra kostymer och skor till tack!

Kravet är att kostymen ska vara användbar i 15 år. Den kommer endast användas några gånger per år. Den ska se fin ut. Den får inte se det minsta "låg budget" ut.
Citera
2015-06-02, 18:24
Medlem
jag hade valt mellan, Corneliani, Zegna, canali, skjorta stenströms, slips hade nog blivit stenströms med eller Hermes, skor, alen edmonds, sen klassiska manchettknappar från skulltuna, kalaset går nog på lite över 20.000

Då har du en helt ok uppsättning, sen kan du alltid kolla in Brioni om du vill toppa ditt kostymval
Citera
2015-06-02, 18:29
Medlem
Mr.Maazes avatar
Svart kostym på bröllop och finare fester?
Citera
2015-06-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze

Jo visst kan man ha det. Annan färg kan vara att föredra(personlig åsikt) svart är alltid ok
Citera
2015-06-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K800
Jo visst kan man ha det. Annan färg kan vara att föredra(personlig åsikt) svart är alltid ok

Svart fungerar alltid, men håller med om att jag personligen aldrig använder svart kostym, har dock en ifall det skulle behövas.

Men om det är hans första och enda kostym i garderoben så skulle jag rekommendera honom att köpa en svart.
Citera
2015-06-02, 18:45
Bannlyst
Är dressman en möjlighet?
Citera
2015-06-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctorlieberman
Är dressman en möjlighet?
Har knappt varit inne i en sådan butik. Finns det alternativ där som inte ser "låg budget" ut?
Citera
2015-06-02, 19:04
Medlem
Vemfan köper en kostym för 30k?! Max 5k
Citera
2015-06-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Vad föreslår du då?

Att köpa en dyr kostym i svart tror jag är det enda rätta i detta fall. Vad passar bättre än svart på ett bröllop? Man kan ju alltid festa till det med en blå skjorta istället för vit. Ska man ha marinblå kostym på fester enligt dig? Om man har en vit kostym snor man showen för bruden. Grå kan vara ett alternativ men det passar inte lika bra på en begravning.

På fina middagar på exklusiva restauranger är nog svart det rätta där också. Man kan alltid köra med blodröd slips för att "spexa" lite.
Citera
2015-06-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Vemfan köper en kostym för 30k?! Max 5k
Som jag sa: Den får inte se "låg budget" ut. Sen sa jag max 30 000 för rubbet. Alltså med skor och liknande. Det vore kanon om jag kunde få det hela för runt 20 000 självklart.
Citera
2015-06-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fobifobi
Som jag sa: Den får inte se "låg budget" ut. Sen sa jag max 30 000 för rubbet. Alltså med skor och liknande. Det vore kanon om jag kunde få det hela för runt 20 000 självklart.
Hur ser något lågbudget ut? . Personligen ser jag ingen skillnad om kostymerna är nya.
Citera
2015-06-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Hur ser något lågbudget ut? . Personligen ser jag ingen skillnad om kostymerna är nya.
Jag pratar om känslan man får när man kollar på en billig kostym. Kolla på kostymer för 1500 kronor och jämför med kostymer för 10 000 kronor så förstår du nog ungefär.

Kostymer för 5 000 kan vara hur bra som helst och väldigt snygga. Men jag letar efter något lite mer exklusivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in