2015-06-02, 00:16
Medlem
Zigenartant fick runt och rekade cyklar på Fridhemsplan för en stund sedan. Ganska tydligt vad hon var ute efter.
2015-06-02, 00:36
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaTorn
Zigenartant fick runt och rekade cyklar på Fridhemsplan för en stund sedan. Ganska tydligt vad hon var ute efter.

Men filma då?
2015-06-02, 01:55
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaTorn

Cykelstölderna har nästan dubblerats på bara ett år: http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...XVkWOilCg9Pxg/

Om det sedan beror på romerna är väl inte klarlagt men det är inte orimligt att de är orsaken. Inte minst sedan en rom i tv-programmet Kalla Fakta erkände att han hade 100 cyklar som han ville transportera till Rumänien. Han var irriterad över att busschauffören inte hade plats. Värt att notera är att det inte räcker med att bara låsa cykeln, man måste låsa fast den i något föremål som inte går att rubba.

Glöm stolpar där det sitter en skylt ovanpå, typ P-förbud. De skruvar lätt av skylten och lyfter upp cykeln. Det enda som hjälper är kraftigt bygellås och ett staket av stål. Troligtvis kör de minibussar eller lättare lastbil och snabbt lyfter in cyklarna för att ta dem till något förvar innan de kan arrangera transport till Rumänien.
2015-06-02, 03:48
Medlem
Glöm stolpar där det sitter en skylt ovanpå, typ P-förbud. De skruvar lätt av skylten och lyfter upp cykeln. Det enda som hjälper är kraftigt bygellås och ett staket av stål. Troligtvis kör de minibussar eller lättare lastbil och snabbt lyfter in cyklarna för att ta dem till något förvar innan de kan arrangera transport till Rumänien. ----Loben----
_______

Jag vet personligen ett hus i ett helt vanligt villaområde som hyrdes ut till zigenare. Var och varannan villa har en hantverksbil på uppfarten. Nisses El, Bosses Rör osv. En granne berättade att alla ungarna går som barn i huset hos alla.

En dag var zigenarungarna i hans hus. Han sa till dom att dom inte fick vara där. Fem minuter senare var zigenarpappan där och drog fram rasistkortet. -E do rasist va?

Han berättade att så snart zigenarna flyttade in började ungarnas cyklar försvinna. Sedan började verktyg, högtryckstvättar, you name it, allting började försvinna. Naturligtvis slutade zigenarna att betala hyran. När zigenarna gjorde det de alltid gör, dra vidare då var alla vitvaror försvunna. Trappräcket till yttertrappan försvann. Tom handtagen till alla skåp försvann.

Detta är förstahandsinfo och alltså inte hörsägen. Att Trappräcket och skåpshandtagen var borta har jag sett med egna ögon. Vem fan utom zigenare kan ens komma på tanken att stjäla ett räcke till en yttertrappa? Åtta-tio trappsteg. Zigenaren tror att trappräcket är gjort av koppar.
2015-06-02, 08:23
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Cykelstölderna har nästan dubblerats på bara ett år: http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...XVkWOilCg9Pxg/

Om det sedan beror på romerna är väl inte klarlagt men det är inte orimligt att de är orsaken. Inte minst sedan en rom i tv-programmet Kalla Fakta erkände att han hade 100 cyklar som han ville transportera till Rumänien. Han var irriterad över att busschauffören inte hade plats. Värt att notera är att det inte räcker med att bara låsa cykeln, man måste låsa fast den i något föremål som inte går att rubba.

Glöm stolpar där det sitter en skylt ovanpå, typ P-förbud. De skruvar lätt av skylten och lyfter upp cykeln. Det enda som hjälper är kraftigt bygellås och ett staket av stål. Troligtvis kör de minibussar eller lättare lastbil och snabbt lyfter in cyklarna för att ta dem till något förvar innan de kan arrangera transport till Rumänien.

Vad jag kan se så har dom ökat med 47% sen 2012....
Senast redigerad av sexbox 2015-06-02 kl. 09:03.
2015-06-02, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tricket med att sälja tidningar och böcker är att du kan få göra det varsomhelst, även på platser där försäljning av allt annat är förbjudet. Det är tryckfrihetsförordningen som ligger i bakgrunden, sen kan man naturligtvis ha synpunker på hur försäljningen går till, om man sitter ivägen eller så. Men själva försäljningen går inte att stoppa. Källa: polismyndigheten i mellansvensk stad, när jag skulle starta gatuförsäljning av knappar och pins. Bara det var text på dem så var det grönt enligt dom.

Okej, det är tacksamt att "sälja" böcker alltså, praktiskt att utnyttja detta kryphål.

Som nån annan skrev, otrevligt med denna typ av vara, gamla begagnade böcker som sen dessutom passerat tiggarlägret. De skulle kunna innehålla någon form av ohyra, ja. Jag hoppas att de naiva pensionärer som ev "köper" en bok dumpar den i närmsta soptunna efter att ha idkat sitt godhetsgiveri. Istället för att faktiskt ta hem den.
2015-06-02, 09:03
Medlem
sexboxs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle20894181.ab

Citat:
På trottoaren utanför *romernas tältläger i Malmö brukar det stå män.
Huttrandes i morgonkylan, aningen för tunt klädda. Några har systemkamera runt halsen. Anteckningsblock. Vänner av ordning som samlats där vid stängslet av en orsak: de vill *bevisa att romernas tiggeri är *organiserat.

Ni måste klä på er ordentligt!
2015-06-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Lupu Vasile dömdes för att ha gjort inbrott i en villa i Orusts kommun förra året. Han och en kompanjon bröt sig in i ett hus och stal ett antal föremål men åkte fast på platsen när en lokalbo blev misstänksam.
Domen föll i juli förra året och hans adress är redan då hemma hos diakonissa Susann Widholm.
Uddevalla tingsrätt mål nummer B 1738-14.

Varför tycker Susann Widholm att det är en bra idé att ta hand om kriminella utländska medborgare som kommer hit för att begå brott?

Den här personen har alltså varit skriven hos diakonissan under lång tid och fått fortsätta med det samtidigt som han begår nya brott.
Jag undrar hur medveten diakonissan egentligen är om det här. Jag antar att hon gett något slags medgivande från början, men det säger ju inte så mycket om hur det ser ut nu.
Hur gammal är hon? Och var bor hon själv? Även om hon nu är skriven där så är det ju inte säkert att hon tillbringar dygnsvilan där hela tiden. Hon kanske övernattar/bor nån annanstans i perioder, ngt församlingshem t ex.
2015-06-02, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Den här personen har alltså varit skriven hos diakonissan under lång tid och fått fortsätta med det samtidigt som han begår nya brott.
Jag undrar hur medveten diakonissan egentligen är om det här. Jag antar att hon gett något slags medgivande från början, men det säger ju inte så mycket om hur det ser ut nu.
Hur gammal är hon? Och var bor hon själv? Även om hon nu är skriven där så är det ju inte säkert att hon tillbringar dygnsvilan där hela tiden. Hon kanske övernattar/bor nån annanstans i perioder, ngt församlingshem t ex.
-Kolla henne på Ratsit och ring och fråga henne.
2015-06-02, 09:33
Medlem
spoilers avatar
Kanske allmänheten börjar vakna?

"Florin har bara varit i Malmö i en vecka. Han bor på det stora lägret i Sorgenfri och är inte helt nöjd med att han kom till Sverige.

– Vissa människor verkar hata oss, säger han.

Denisa är en av de som bor på en camping i Helsingborg som kommunen ordnat åt dem. Hon tycker att hon gjorde ett misstag som kom hit. Folk ger inga pengar, dom spottar på henne och svär och människor som hjälpte henne förut vänder nu ryggen och ignorerar henne."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6179327
2015-06-02, 09:35
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Helt sjukt på så många nivåer.
Absurt missriktad "välgörenhet" från medborgare. Undrar om diakonissan skulle vilja träffa de brottsoffer som drabbats och höra hur de tycker att det känns att hon underlättar för en brottsling.
Sedan fattar jag inte att det inte finns ett lagrum som gör det möjligt att denna brottsling omedelbart skickas till Rumänien med en räkning runt halsen på de kostnader han medfört. Vilket patetiskt ursäkt till nation vi blivit.
2015-06-02, 09:49
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:

Om nu den här mannen har 19 fordon registerade på sig måste det ju komma rätt mycket post som gäller dem till henne. Åker hon iväg med en Ica-kasse med brev till honom eller bor han på tomten. Många frågor. Finns det ingen Uddevallabo som kan höra sig för och rapportera här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in