2015-06-01, 10:10
Medlem
AndersM79s avatar
På tal om överdrivna lukter:
Häromdagen korsade en tjej vägen ca 10 m framför mig. När jag passerade den linje hon gått i kände jag en stark parfymdoft i ett ca 2 m brett stråk, som tydligt kändes fast hon nu var 10 meter bort! Huga!
Citera
2015-06-01, 10:47
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
1 million har aldrig varit en top parfym så enkelt är det. Den är okej, varken dålig eller bra.

Men som du säger är lukt väldigt personligt!

Såklart Youtube / fragrantica inte visa verkligenhet? Finns inget som gör det. Inte ens Flashback. Men det är det närmaste man kan komma. Jämför du fragrantica med tex. Kicks reviews så har fragrantica flera hundra reviews medans kicks oftast har 2-3. Då får man ta vad man kan.

Lukt är väldigt personligt men man kan ändå få relativt bra uppfattning genom fragrantica.

Om vi jämför 1 million med la nuit så har de liknande antal röster, men 1 million har mycket mer dislikes än la nuit.

Vad säger oddsen då? Jo att la nuit kommer vara bättre. Nu kanske det inte är en lukt du själv kommer gilla, men oddsen är bättre på la nuit

Kan jämföra med betting. Om det är 90 % chans att Madrid vinner emot aik så är oddsen att Madrid kommer vinna, men det finns en chans att aik vinner ändå.. Även om mer gillar Madrid / oddsen säger det.

Ska du blind köpa något så har du bara reviews att gå på. Då säger reviewsen att du kommer bli mer nöjd med la nuit än 1 million.

Förstår du vad jag menar?

Försäljningsmässigt så är ju just 1 Million förmodligen en succé. Att sen den har blivit något av fjortisarnas signaturdoft gör ju just att den kanske får väldigt många fler dislikes än den kanske borde.

Jag lyssnar dessutom hellre på någon här på Flashback eftersom jag har en större inblick i vad personen i fråga brukar gilla osv. En random person på fragrantica ger inte samma bild för mig.

Oddsen säger ju inte att den kommer vara bättre, däremot säger det att den KAN vara bättre. Real ÄR bättre än AIK.
Senast redigerad av LaCucaracha 2015-06-01 kl. 11:14.
Citera
2015-06-01, 20:56
Bannlyst
Tips på sommardofter?
Citera
2015-06-01, 22:56
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americansniper
Tips på sommardofter?

Vilken budget har du och vad gillar du?
Citera
2015-06-02, 00:26
Medlem
NirvanAs avatar
Sommarparfym är så svårt, visst fortsätter vädret så här så är det ju mer vårparfymer man har.... Blir lite tråkigt med en VIW utan hållbarhet och AdP Colonia...
Citera
2015-06-02, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vilken budget har du och vad gillar du?

Upp till 700. Har inga speciella önskemål,men doften ska vara passande till sommaren.
Citera
2015-06-02, 05:24
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Upp till 700. Har inga speciella önskemål,men doften ska vara passande till sommaren.

Gillar man lite stranddoft a´la kokos och citrus så kan ju en dekant av Creed Virgin Island Water vara värd att kolla upp. Känns kanske inte som en doft man vill använda dagligen men lite kul när det är varmt.

Åter igen, Tom Ford - Grey Vetiver EdP som funkar jämt.

Mest bang for the buck borde kanske Gianfranco Ferre - Bergamotto Marino ge. Tyvärr får man köpa på eBay då den är utgången men det borde finnas 200ml flaskor för en rimlig peng.

Aqcua di Parma Colonia, även värt att kolla varianterna Essenza och Assoluta. På mig funkar Essenza bäst. Mognare dofter alla tre. Blåa sortimentet Blue Mediterraneo kan vara värt att testa om du har chansen.

Dior - Eau Sauvage en klassiker.

Dior - Homme Cologne

Chanel - Platinum Egoiste
Senast redigerad av LaCucaracha 2015-06-02 kl. 05:41.
Citera
2015-06-02, 07:30
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Gillar man lite stranddoft a´la kokos och citrus så kan ju en dekant av Creed Virgin Island Water vara värd att kolla upp. Känns kanske inte som en doft man vill använda dagligen men lite kul när det är varmt.

Mest bang for the buck borde kanske Gianfranco Ferre - Bergamotto Marino ge. Tyvärr får man köpa på eBay då den är utgången men det borde finnas 200ml flaskor för en rimlig peng.

Aqcua di Parma Colonia, även värt att kolla varianterna Essenza och Assoluta. På mig funkar Essenza bäst. Mognare dofter alla tre. Blåa sortimentet Blue Mediterraneo kan vara värt att testa om du har chansen.

Dior - Homme Cologne

GianFranco Ferre - Bergamotto Marino finns här.

http://www.directbeautique.co.uk/fragrance-c14/mens-fragrance-c40/bergamotto-marino-50ml-eau-de-cologne-spray-p2063

Där finns även Aramis Calligraphy Saffron som du är sugen på.

http://www.directbeautique.co.uk/fragrance-c14/mens-fragrance-c40/fragrance-c43/aramis-perfume-calligraphy-saffron-100ml-edp-spray-p7843
Senast redigerad av watson6669 2015-06-02 kl. 07:32.
Citera
2015-06-02, 08:34
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
GianFranco Ferre - Bergamotto Marino finns här.

http://www.directbeautique.co.uk/fragrance-c14/mens-fragrance-c40/bergamotto-marino-50ml-eau-de-cologne-spray-p2063

Där finns även Aramis Calligraphy Saffron som du är sugen på.

http://www.directbeautique.co.uk/fragrance-c14/mens-fragrance-c40/fragrance-c43/aramis-perfume-calligraphy-saffron-100ml-edp-spray-p7843

Bergamotto är "Out of stock" så det är nog eBay på den ändå.

Saffron är jag nog mest sugen på att testa först
Citera
2015-06-02, 10:25
Medlem
Cameltotems avatar
1 million tycker jag får lite oförtjärnat hat, finns rätt mycket parfymsnobbar där ute som associerar pris med kvalité.

Den är väldigt söt så gillar man inte det så förstår jag hur den kan ogillas, däremot så har den slagit in perfekt på marknaden för de unga.

Luktar mycket, söt som bara den. Perfekt för en liten tonåring!

Angående La Nuit så har den killen i videon som du länka, överhypat den som tusan.

Äger den själv dock och måste säga att de är den bästa "date" parfymen jag har, så helt klart värt att kolla in.
Citera
2015-06-02, 12:14
Bannlyst
Citat:

Dior - Homme Cologne

Bra tips!

Blev en beställning på Bergamotto Marino. Import från Italien.

Förresten finns det något seriöst ställe där man kan beställa många samples gratis (eller för en billig peng)? Kan vara bra att planera för kommande och passande inköp.
Citera
2015-06-02, 12:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Bra tips!

Blev en beställning på Bergamotto Marino. Import från Italien.

Förresten finns det något seriöst ställe där man kan beställa många samples gratis (eller för en billig peng)? Kan vara bra att planera för kommande och passande inköp.

Hoppas du blir nöjd, jag tycker den utstrålar riktig sommar och klass. Sitter själv och längtar tills jag kan börja använda min

Gratis samples är svårt att beställa, NK brukar vara rätt givmilda med Byredo här i Gbg.
Annars får man pröjsa från kanske 30:- och uppåt för prover.
Luckyscent, surrendertochance, parfuma.com, Essenza-Nobile, ausliebezumduft är några ställen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in