2015-06-01, 00:54
Medlem
Darmanns avatar
Tycker att det ekonomiska mjölkandet av lyssnarna gått lite över styr.
Citera
2015-06-01, 01:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darmann
Tycker att det ekonomiska mjölkandet av lyssnarna gått lite över styr.
Instämmer.
Vem fan betalar 399:- månaden för nåt sånt här?

För övrigt, jag antar att JDG bara kommer vara med på måndagar då han har ett vanligt jobb, så det kommer bara vara Söderman och Eriksson som sitter och sänder vid lunchtid? (med några gäster ibland kanske)
Citera
2015-06-01, 06:37
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Instämmer.

För övrigt, jag antar att JDG bara kommer vara med på måndagar då han har ett vanligt jobb, så det kommer bara vara Söderman och Eriksson som sitter och sänder vid lunchtid? (med några gäster ibland kanske)
Vad är det som kostar 399:-?

Själv betalar jag typ 69 kronor i månaden... eller nåt... Orka ha koll när det dras automatiskt via PayPal.

Men visst, förstår vad du/ni menar. De borde lugna ner sig lite med mjölkandet.
Citera
2015-06-01, 10:18
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Citat:
Instämmer.
Det kan väl för fan inte kosta 399 spänn i månaden att lyssna på Motgift? Det låter ju helt sinnessjukt och skulle ju innebära att Motgift är bra mycket dyrare än samtliga tv- eller musiktjänster på hela marknaden.
Citera
2015-06-01, 11:26
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potenza.adeguata
Det kan väl för fan inte kosta 399 spänn i månaden att lyssna på Motgift? Det låter ju helt sinnessjukt och skulle ju innebära att Motgift är bra mycket dyrare än samtliga tv- eller musiktjänster på hela marknaden.

Nej, man behöver inte betala 399 kronor i månaden för att kunna lyssna på Motgift. Både de dagliga livesändningarna och kvällens repriser är helt gratis. Det är om man vill bli guldmedlem på sidan som det kostar sådär mycket.
Citera
2015-06-01, 13:50
Medlem
Det är väl ganska tydligt att de där 399 kronorna är för dom som vill stödja Motgift extra mycket? Guldmedlemskap har ju funnits länge, tror det var 350 kronor förut. De har nu höjt från 62,50 kronor per månad till 79 kronor per månad, vilket jag inte tycker är så konstigt med tanke på hur mycket mer man får nu (blir väl minst 10 timmar material i veckan, mot tidigare 1 timme extramaterial och kanske 2-3 timmar Motgift kommenterar).

Dessutom är det ju rabatt i deras butik på andra saker, och dessutom hos både Logik och Thor Steinar, som man får som medlem. Då känns inte 79 spänn som något att diskutera.

Tycker det är bra att guldmedlemskapet inte ger några "fördelar" (böckerna kan man beställa ändå och komma billigare undan, det där är ju mer för att det blir smidigt), utan är för de som vill mer eller mindre donera pengar. Som vanlig medlem för 79 får du ju samma innehåll som den som är guldmedlem.

Själv tecknade jag ett silverårsmedlemskap. Lika bra! Dessutom kommer skatteåterbäringen inom två veckor, och den täcker kostnaden för min del!
Citera
2015-06-01, 14:39
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nej, man behöver inte betala 399 kronor i månaden för att kunna lyssna på Motgift. Både de dagliga livesändningarna och kvällens repriser är helt gratis. Det är om man vill bli guldmedlem på sidan som det kostar sådär mycket.
Okej, det låter ju mer rimligt. Då missförstod jag helt enkelt, tack för att du förklarade hur det ligger till.

Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
bör vara något liknande som gäller på motgift dvs att man betalar extra så att JDG skall ha råd att supa lite extra.
.

Citat:
Ursprungligen postat av T-35-85
Betalar hellre 400 kr till Motgift än 500 spänn till Nordfront, när man vet att pengarna går rakt ner i fickan på fader Lund och hans utveckling av potatisar.

Är det verkligen nödvändigt med den här typen av kommentarer? Inte särskilt konstruktivt.
Citera
2015-06-01, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MatMagnus
Känns inte direkt värt att betala 320kr extra varje månad och på sin höjd få en bok en gång i halvåret.

Tycker motgift jobbar mer och mer som judarna Bonnier.
Det är klart att dom behöver cash. Tänk om alla som lyssnade också donerade eller tecknade medlemskap. Verksamheten skulle kunna växa rejält. 10 000 lyssnare * 50 SEK i månaden = 500 000 i månaden. Tänk vad otroligt mycket man skulle kunna göra. Om man gillar motgift tycker jag inte det finns nån anledning att snåla.
Citera
2015-06-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatMagnus
Känns inte direkt värt att betala 320kr extra varje månad och på sin höjd få en bok en gång i halvåret.

Tycker motgift jobbar mer och mer som judarna Bonnier.

Att ta betalt för det man gör verkar ha funkat för Bonnier-familjen...

kanske värt att pröva?

Eller vad säger du, geniet?
Citera
2015-06-01, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Det är klart att dom behöver cash. Tänk om alla som lyssnade också donerade eller tecknade medlemskap. Verksamheten skulle kunna växa rejält. 10 000 lyssnare * 50 SEK i månaden = 500 000 i månaden. Tänk vad otroligt mycket man skulle kunna göra. Om man gillar motgift tycker jag inte det finns nån anledning att snåla.

Det finns ju andra sätt för Motgift att tjäna pengar.
Sen vet jag inte om det är någon bra idé att låta ett projekt som inte är allt för dyrt att driva, få in 500k/mån var hamnar överskottet?

Det är då man får ställa fråga, varför dom driver motgift.
A) Väcka den sovande skaran.
B) Tjäna pengar.
Senast redigerad av MatMagnus 2015-06-01 kl. 18:03.
Citera
2015-06-01, 18:25
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet om de dagliga podcasten laddas upp i efterhand och blir gratis för alla eller måste man nu lyssna live om man inte vill betala?
Citera
2015-06-01, 18:28
Bannlyst
Citat:
Någon som vet om de dagliga podcasten laddas upp i efterhand och blir gratis för alla eller måste man nu lyssna live om man inte vill betala?

Dagen efter runt lunch. Men du kan skaffa 3dagars medlemskap för 0kr just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in