Det är väl ganska tydligt att de där 399 kronorna är för dom som vill stödja Motgift extra mycket? Guldmedlemskap har ju funnits länge, tror det var 350 kronor förut. De har nu höjt från 62,50 kronor per månad till 79 kronor per månad, vilket jag inte tycker är så konstigt med tanke på hur mycket mer man får nu (blir väl minst 10 timmar material i veckan, mot tidigare 1 timme extramaterial och kanske 2-3 timmar Motgift kommenterar).
Dessutom är det ju rabatt i deras butik på andra saker, och dessutom hos både Logik och Thor Steinar, som man får som medlem. Då känns inte 79 spänn som något att diskutera.
Tycker det är bra att guldmedlemskapet inte ger några "fördelar" (böckerna kan man beställa ändå och komma billigare undan, det där är ju mer för att det blir smidigt), utan är för de som vill mer eller mindre donera pengar. Som vanlig medlem för 79 får du ju samma innehåll som den som är guldmedlem.
Själv tecknade jag ett silverårsmedlemskap. Lika bra! Dessutom kommer skatteåterbäringen inom två veckor, och den täcker kostnaden för min del!