2015-06-01, 12:55
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
21 åringen är förekommande.

https://lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Abdullah+Alkanaan&S earch%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Blev error för mig. Kan du se vad han har gjort sig skyldig till tidigare?
Citera
2015-06-01, 12:56
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskvaltare
Hon har ju förmodligen bara gått ut med detta som en varning till andra i nätverket vad som hänt, varför annars sätta det som enda öppna inlägget på sin fb o be folk dela, dom enda som delat är säkert på nåt sätt anknytna till IS
Antagligen. Måste kolla om någon man känner till hjälper till att dela. IS varning på alla inblandade.
Dottern och mamman är säkert också skyldiga.
Citera
2015-06-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
SÄPO är inte en domstol, SÄPO är en polisorganisation. Deras uppgift är inte att bedöma om folk är skyldiga till brott eller ej, deras uppgift är att utreda detta – det är inte så att de för honom till en domstol som efter lunch idag ska bedöma lämplig påföljd.

(2)Det är också självklart att vi inte behöver bry oss så mycket om dotterns ord. Är fadern skyldig till någon form av terroristbrott så kan hon vara involverad, och att hon då skulle ljuga vore inte så konstigt. Det kan också vara så att pappan inte inför sin familj helt och hållet redogjort för vad han pysslar med.

Eller att han helt enkelt inte alls gjort sig skyldig till något brott, och att Säkerhetspolisens misstankar visar sig felaktiga.

Så visst kan de ha gripit en oskyldig, men de behöver inte vara något egentligt fel med det.

Om vi analyserar mitt inlägg igen så märker vi att jag enbart talade om bevisföringen som har lett till ett gripande, och ett hån om att de inte griper oskyldiga muslimer hela dagarna. Spaningsarbete har lett till bevisföringen, vad mannen kan bli åklagad för, vad domen skall bli eller hur domstolen kommer att agera diskuterade jag inte och därför finner jag ingen relevans av ditt svar. Jag är tillräckligt skarp för att räkna ut hela andra stycket innan jag skrev i tråden.
Citera
2015-06-01, 13:03
Medlem
klos_s avatar
Underhållande att dottern tror att säkerhetspolisen i islamistiska länder hade agerat på nått annat sätt rörande slöjan. Men istället för att fokusera på att hennes pappa så börjar hon skrika om att polisen är rasister för att de inte bryr sig om deras religion. Ingen jävla verklighetsförbindelse.
Citera
2015-06-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Underhållande att dottern tror att säkerhetspolisen i islamistiska länder hade agerat på nått annat sätt rörande slöjan. Men istället för att fokusera på att hennes pappa så börjar hon skrika om att polisen är rasister för att de inte bryr sig om deras religion. Ingen jävla verklighetsförbindelse.
Det brukar oftast bli så när man lever "enkelt" och utövar islam.
Citera
2015-06-01, 13:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Om vi analyserar mitt inlägg igen så märker vi att jag enbart talade om bevisföringen som har lett till ett gripande, och ett hån om att de inte griper oskyldiga muslimer hela dagarna. Spaningsarbete har lett till bevisföringen, vad mannen kan bli åklagad för, vad domen skall bli eller hur domstolen kommer att agera diskuterade jag inte och därför finner jag ingen relevans av ditt svar. Jag är tillräckligt skarp för att räkna ut hela andra stycket innan jag skrev i tråden.

Ok. Min poäng:

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Och varför skulle SÄPO ränna omkring redo med bevisföring följt av deras spaningsverksamhet i högsta hugg, här du tilldelas nu tjugo stycken A4-papper med spaningsarbete och detta har lett till gripandet av din pappa. Förhelvete, klart som fan SÄPO inte bara rusar in och griper oskyldiga muslimer. Muslimer är fan korkade.

Fetmarketat: Förstås gör de inte så, men det kan också implicit tolkas som att du menar att den gripne är skyldig till brott, och det vet vi ju inte om han är. Det var det jag vände mot.
Citera
2015-06-01, 13:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_

Var i sitt inlägg skriver hon om säkerhetstjänst i islamiska länder? Hittar heller inga anklagelser om rasism?
Citera
2015-06-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSource
Länk: http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2015-06-01-tillslag-i-orebro---misstankt-terrorrekrytering.html

Frågor till diskussionsunderlag:
  1. Vem är det?
  2. Vad mer vet vi?

Skönt att Säk gör nytta. Synd att man bakbundit sig kring andra viktiga ting i samhället. Men inte fy skam detta.
Citera
2015-06-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskvaltare
Hon har ju förmodligen bara gått ut med detta som en varning till andra i nätverket vad som hänt, varför annars sätta det som enda öppna inlägget på sin fb o be folk dela, dom enda som delat är säkert på nåt sätt anknytna till IS

Du är spot on!

Hon missbrukar nätet och västvärldens frihet på nätet precis som sin pappa när han rekryterar terrorister och mördare. Detta pågår i Örebro där dessa folk gjort stora områden obeboliga för vanligt folk.

Det hon gör är att förvarna andra terrorister, så att de kan gömma undan sin skit.

Man ser på hennes sätt att skiva att det är en inlärd läxa att missbruka andra folks vänlighet och generositet. Hon behärskar vokabuläret och ritualen i hur en slipsten ska dras mot batikkärringar.

Beträffande hennes morsas skynke eller burka, så är ingen svensk karl som tittar åt henne, så glöm den billiga islamist poängen.

I detta fall suger det inte att betala skatt, på dem bara!
Citera
2015-06-01, 13:45
Medlem
Såklart att dottern bedyrar faderns och sonens oskuld.

Förmodligen är hon inte alls insatt i deras göromål, hon är ju kvinna och lägre stående.

It's a (muslu)man's world..
Citera
2015-06-01, 13:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var i sitt inlägg skriver hon om säkerhetstjänst i islamiska länder? Hittar heller inga anklagelser om rasism?
Det kanske är svårt att tänka ett steg längre ibland.

Det handlar om att hon skriker om "rasism" när ingen säkerhetspolis i hemlandet skulle visa minsta hänsyn till om en kvinna bar slöja eller inte när de skulle gripa en terrorist i hemmet.
Dotterns rapande handlar alltså inte om rasism - utan om ett helt förväntat ingripande mot en terrorist som ligger och sover när gripandet sker ..
Ingen säkerhetspolis i världen skulle bry sig ett skit om kvinnan i fråga låg helt utfläkt i sängen i det läget ..
Citera
2015-06-01, 13:53
Medlem
Citat:
Tillslag på två platser – misstänkt rekrytering och utbildning

Citat:
Tillslagen gjordes under måndagen i Örebro och i Stockholmsområdet, efter beslut av förundersökningsledare och åklagare Ronnie Jacobsson vid Riksenheten för säkerhetsmål. Den anhållne personen i Örebro är misstänkt för rekrytering avseende terrorism. Den anhållne personen i Stockholmsområdet är misstänkt för utbildning avseende terrorism. Tillslagen är inte kopplade till varandra.

http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2015-06-01-tillslag-pa-tva-platser---misstankt-rekrytering-och-utbildning.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in