2015-05-31, 20:17
Medlem
Clawdices avatar
Kontrollanter i olika kulörer har tidigare hållit fast eller misshandlat folk med olika kulörer.
Det är en speciell typ av människor, med grova komplex och med stor längtan att få sätta dit folk, som blir kontrollanter på Västtrafik. Inte sällan de letar anledningar att få böta någon, säkerligen även få hålla fast någon och känna makt...
Citera
2015-05-31, 20:18
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Det man ser på film visar enbart på galloperande inkompetens från de inblandade så man kan väl egentligen utgå från att biljettkontrollörerna i sin tur är ungefär lika skarpa som lyckas våldföra sig på en "kollega" i arbetsuniform.

Hur jävla sjukt är det egentligen inte? Tänk er själva att det skulle hända på er egen arbetsplats?
Hur jävla dum får man vara om man utgår från att en medelålders man i busschaufförsuniform i bussen är ute och nöjesåker?
Hur jävla svårt kunde det där vara att lösa med dialog för någon normalbegåvad människa?

Tycker det här är ett solklart fall av den vardagsrasism som så många talar om.
Vissa saker inträffar aldrig om du är vithyad. Araben som kollar min biljett vet sin ställning och kaxxar inte, skulle jag trilskas blir det inga handbojor. Skällde ut dem jävlarna efter noter sist jag åkte dit, visst fick jag ta boten i slutändan men inte var det tal om att de skulle bruka våld. Fick däremot en bra förklaring på hur jag skulle göra för att överklaga.

Vad du ser på film är bara en liten del av händelseförloppet och hur vet man att en människa i bussuniform automatiskt är auktoriserad att åka buss?

Varför skällde du ut kontrollanterna när du "åkte dit"? Hade du betalat? Om inte, varför skällde du på kontrollanterna?
Bet du de i handen eller började du knuffas?

Citat:
Ursprungligen postat av Christianit
Samma media som hjärntvättar befolkning när man störtar demokratier och stabila diktaturer med lögner. Det drabbar inte bara vita (germaner)

När sionister och amerikaner bombar andra länder får vi germaner ta hand om flyktingströmmarna efteråt, så visst blir vi drabbade av att dessa svin störtar och bombar andra suveräna nationer också.
Citera
2015-05-31, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Så du tycker att kontrollanterna/väktarna gjorde helt rätt? Exemplariskt utförande?

Jag var inte där så jag har ärligt talat ingen aning. Enda fakta jag kan tyda från filmerna var att chauffören tydligen bitit en av kontrollanterna så att han är gripen är korrekt om det är sant.
Citera
2015-05-31, 20:21
Medlem
bfilms avatar
Fy fan vilka svin. Han sitter ju i busschaufförs uniform och hade tydligen förarbevis. Sen att de av någon anledning inte tillåter busschaufförerna åka grattis buss kan knappast han ha vetat. Ser busschaufförer hoppa på bussar för jämnan utan att lösa biljett eller dras kort utan de hälsar bara på sin kollega och sätter sig ner. Sen att skrika på fängslad man som sitter ner är ju förnedrande, varför jag kallar dem svin. Trist historia.
Citera
2015-05-31, 20:24
Medlem
förstår inte, varför är folk så upprörda över att vakten skriker? Om en personer gör motstånd, och samtidigt biter ens kollega, då hade även polisen höjt rösten och undrat vad i helvete man sysslade med.

Om folk seriöst, lägger större vikt vid att vakten höjer rösten än att busschauffören gjort fel, så finner jag det lite smått komiskt faktiskt.

Varför har den generella svensken så svårt med myndighetsutövningar?
Citera
2015-05-31, 20:25
Medlem
Verkar vara ett kompakt hat mot biljettkontrollanter i allmänhet här.
Citera
2015-05-31, 20:25
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibeckee
Vilken skillnad när utbildad polis kommer helt annan attityd lugnt tilltal dömer inte vill prata
Tycker västtrafik kan lägga ner biljettkontrollanterna helt och hållet är så trött på dom och sen vakten som skriker , vad är det för en idiot

Därför att polisen är på en helt annan nivå av auktoritet, negern tystnar ju direkt när polisen kommer fram. Han fattar först nu att det är på allvar och vill inte göra saken värre.
Polisen själv ser ju att situationen är under kontroll och talar med en lugn och säker röst som signalerar att det är han som bestämmer här.
Citera
2015-05-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Kontrollanter i olika kulörer har tidigare hållit fast eller misshandlat folk med olika kulörer.
Det är en speciell typ av människor, med grova komplex och med stor längtan att få sätta dit folk, som blir kontrollanter på Västtrafik. Inte sällan de letar anledningar att få böta någon, säkerligen även få hålla fast någon och känna makt...

Har du samma retorik mot invandrare? Sjysst generalisering.
Citera
2015-05-31, 20:27
Medlem
NorthPorts avatar
Det vara nära att jag för en gångs skull ställde mig på negerns sida, men så visade sig alltså att han hade bitit någon i tumultet? Stor humor.

Idioten som stod och gapade verkade inte ha sin bästa dag på jobbet milt uttryckt.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Därför att polisen är på en helt annan nivå av auktoritet, negern tystnar ju direkt när polisen kommer fram. Han fattar först nu att det är på allvar och vill inte göra saken värre.
Polisen själv ser ju att situationen är under kontroll och talar med en lugn och säker röst som signalerar att det är han som bestämmer här.

Var inte många ord han sa innan dom kom heller.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awerty
https://youtu.be/uNJrY_KLGts

ocensurerat videoklipp på händelsen

Problemet med klippet är att det är taget långt efter att allt började, så det går ju inte veta vad som hände innan dess.

Jag undrar lite om kontrollantens kommentar om att "jag har ju sagt åt dig att vara försiktig med jobbet" refererar till vad han har sagt tidigare under händelsen, eller känner kontrollanten chauffören sedan tidigare och kommenterar något som har skett innan den här händelsen?

Sedan tycker jag att väktarens agerande är lite märkligt, om det stämmer att de kallades till platsen efter att kontrollanterna och chauffisen hade träffats, för då vet han väl rimligtvis inte själv vad som har hänt? Varför skulle man anta att kontrollanter alltid talar sanning och bedömer en situation rätt (även om de andra skulle veta att kontrollanten har gjort något mer tvivelaktigt, så finns det så klart alltid en viss press att inte gå emot ens arbetskompis, att skvallra på denne o.s.v.), men att en busschaufför inte skulle kunna göra det?
Citera
2015-05-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta

Sen är ju polisen objektiv på ett annat sätt, än om det varit dem som brottats från början med honom. Då hade även de haft ett högre tonläge än vad det behövde ha nu.

viktigt att tänka på att polisen kommer när situationen är i princip uppklarad. Allt det ska göra är att ta uppgifter och reda ut vad som hänt. Situationen är ju inte då speciellt hetsk längre, vilket gör att de knappast måste använda ett högre tonläge en vanlig samtalston.

Viktigt att räkna in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in