SD vinner inte för de har RÄTT, SD vinner för de andra har FEL.
Och vaför suckar man åt ändrade opionssiffror? Kan förstå en nedgång, men en politiker borde fan förstå att det är så demokrati fungerar, och vad vi ser är ju ett tecken på att den svenska demokraturen som verktyg FAKTISKT fungerar någorlunda - något vi borde vara stolta över och börja använda den RÄTT istället för FEL. Men istället så ignoreras genomslaget av idiotiska politiker som målar in sig i ett hörn.
Jag håller inte med dig om att SD och sk. rasister förstör. En motpol inom demokrati behövs, men vi måste avpoliarisera debatten totalt först. Ditt påstående är FEL och vägrar förstå problematiken och skyller på andra för sitt eget misslyckande.
Varför inte bara RÄTT och lägga upp problemet som det är och prata om hur man ska lösa det, på ett demokratiskt sätt? Istället har vi luffare till partiledare som skiter i demokratin, och som vägrar göra RÄTT, och då FEL och detta gynnar såklart motpolen(SD).
Vilka är "Ni"? Du gör skillnad på människor, du ställer människor mot människor, du polariserar debatten. Du är vad som har FEL och förstör Sverige. Flashback är svart,vitt grått och i många fler färger. Vänsterpack läser några extremhögerpostar på första sidorna, och dömer flashbacks hela användarbas efter det, man ser det i nästan varenda tråd!
Det är inte rasisterna som förstör och har FEL, det är "Ni" som gör det. Ni ställer folk mot varandra, polariserar debatten, angriper, ljuger och stannar i ert luftslott.
DU är en antidemokrat som förstör och gör FEL.
Hade "Ni" istället gjort RÄTT, hade det aldrig blivit såhär.
Men din svartvita världssyn har gjort dig blind från att se det. /s
Ja jag röstar på SD. Men det är ju självklart val om man vill värna om sveriges demokrati på riktigt. De har många bra förslag förutom minskad invandring, att blanda in rasism är bara idiotiskt och förutfattade meningar.
Jag skrev också inlägget i dina termer så du kanske får lättare att förstå.
Gör om, sluta göra FEL, gör RÄTT.
Rättskämpe eller rättshaverist?
puss
Senast redigerad av ZEPMP 2015-05-30 kl. 20:57.
Trams.
Svenska politiker och journalister förstör Sverige helt på egen hand, att påstå något annat är bara löjeväckande.
Dock är det ett populärt mantra man skaffat sig för att slippa ta ansvar, det är alltid någon annans fel.
'Näthatare, rasister, SD', japp dessa är orsaken till att vi tvingas ha en huvudlös agenda.
Jomän.
Man kan undra om samma försvartal hade fungerat i trafiken?
-Ja jag körde över ett antal fotgängare men det var inte mitt fel. Det stod en galning och skrek vid sidan av vägen så jag blev rädd och tryckte helt sonika gasen i botten.
Jajamensan.
Jag upplever då inte att den etniska svensken är särskilt rasistisk av sig. Jag vill snarare hävda motsatsen och menar att de flesta svenskar är tämligen mesiga och mjäkiga av sig som funnit sig i den förödande massinvandring som varit under de senaste 25-talet åren, och som bara tycks eskalera hela tiden. Den omvända rasismen pratas det sällan eller aldrig om, för detta är inte politiskt korrekt. Se bara på alla de rasistiska brott som etniska svenskar blir utsatta för: våldsbrott, gruppvåldtäkter, åldringsrån, stölder m.m. Listan kan göras lång. Ödmjukheten, från utlänningarnas sida, över att de har fått komma till Sverige och bosätta sig, fått mat, pengar, materiella föremål och utbildningar etc. tycks i många fall lysa med sin frånvaro.
Personligen gillar jag inte när det kommer hit en massa stöddiga, arroganta och otrevliga typer som tror sig kunna göra vad de vill i vårt land. Slapphäntheten mot dessa individer har gått alldeles på tok för långt.
Varför skall vi som infödda svenskar finna oss i denna galna utveckling?
Senast redigerad av GlennertO 2015-05-30 kl. 20:44.
Alla i SD är inte rasister men alla rasister är i SD.
Det där är jag faktiskt inte beredd att hålla med om. Utifrån min egna empiri finns rasister i alla partier. Men sen är det ju viktigt att komma ihåg begreppets innebörd här i Sverige också, jag menar på att det är det mest missbrukade begreppet i det här landet. Vi har ju vår egna lilla definition på vad rasism är... Men utifrån den definitionen finns definitivt rasister i alla partier.
Det där är jag faktiskt inte beredd att hålla med om. Utifrån min egna empiri finns rasister i alla partier. Men sen är det ju viktigt att komma ihåg begreppets innebörd här i Sverige också, jag menar på att det är det mest missbrukade begreppet i det här landet. Vi har ju vår egna lilla definition på vad rasism är... Men utifrån den definitionen finns definitivt rasister i alla partier.
Kallar en politiker en annan politiker för rasist utan säkra bevis i tex. USA kan du räkna med att du måste avgå, man gör helt enkelt inte det. Att skylla sitt eget misslyckande på halmgubbar bidrar liksom inte till något bättre. Sverige är extremt efter.
På modern Svenska betyder rasist "meningsmotståndare" med en stigmatiserande och negativ klang. /on top of my mind
Mjaa alltså som en person över mig skrev så är det självklart att rasister drar sig till det enda partiet som vill minska invandringen, men det betyder inte att det är ett rasistiskt parti för det.
Röstade själv på SD men anser mig inte som rasist.
Och vems ansvar är detta från första början, svenskarna? Nej politikerna såklart. Att skylla sitt eget misslyckade på halmgubbsrasister är skamligt.
Givetvis är detta politikernas fel, jag har aldrig påstått något annat. Dessutom så betraktar jag mig inte som misslyckad bara för att jag lägger fram fakta. Jag konstaterar bara vilken förödande utveckling som Sverige har gått till mötes under de senaste decennierna.
Senast redigerad av GlennertO 2015-05-30 kl. 21:19.
Givetvis är detta politikernas fel, jag har aldrig påstått något annat. Dessutom så betraktar jag mig inte som misslyckad bara för att jag lägger fram fakta. Jag konstaterar bara vilken förödande utveckling som Sverige har gått till mötes under de senaste decennierna.
Jo jag håller med dig, jag bekräftade mer det du skrev i samma termer som jag använde till inläggen ovanför.
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det som enl. min definition har förstört Sverige är att detta landet har en gång varit ett förebildsland för andra länder och Europas tryggaste land för kvinnor att bosätta sig i, idag är det bland Europas otryggaste länder för kvinnor - och detta beror inte på rasister eller neonazister, utan utomeuropeisk invandring främst Nordafrika och Mellanöstern. Enligt min definition har alltså politikernas massinvandring ruinerat Sverige och det är av denna anledningen som Sverige varje år tappar sin plats på HDI och att Sverige kan år 2030 vara ett U-land om ingen ändring sker.
Hur är detta problemet korrelerat till rasism? Det är politikerna som skall beskyllas och deras ammunition är invandring.
Exakt min mening! Det har bör inte vara svårt att första.
NU kapar vi debatten pa riktigt!
Senast redigerad av ZEPMP 2015-05-30 kl. 22:20.
Menar TS att vissa M- och S-politiker vill göra en omprövning i invandrarfrågan, eller missuppfattade jag trådstarten?
Om inte: I nio fall av tio är detta bara röstfiske. I det övriga fallet är det förslag från underordnade politiker som befinner sig långt ifrån partitoppen.
Kallar en politiker en annan politiker för rasist utan säkra bevis i tex. USA kan du räkna med att du måste avgå, man gör helt enkelt inte det. Att skylla sitt eget misslyckande på halmgubbar bidrar liksom inte till något bättre. Sverige är extremt efter.
På modern Svenska betyder rasist "meningsmotståndare" med en stigmatiserande och negativ klang. /on top of my mind
Håller med dig till 100%!
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Mjaa alltså som en person över mig skrev så är det självklart att rasister drar sig till det enda partiet som vill minska invandringen, men det betyder inte att det är ett rasistiskt parti för det.
Röstade själv på SD men anser mig inte som rasist.
SD är inget rasistiskt parti överhuvudtaget enligt mig. SD vill bara normalisera invandringspolitiken. Men som jag skrev tidigare har begreppet rasism missbrukats här i Sverige och fått en annan innebörd än vad det egentligen är. Och utifrån denna nya innebörden av begreppet finns definitivt rasister i andra partier.