Citat:
Ursprungligen postat av
NoppigaSockar
Men i boken Epilogen så verkar det ju som att det vore oklart varifrån brevet kom. Så är alltså inte fallet? Då vet vi ju detta. Tack för info, echoes. Frågan är ju bara hur i helvete Erry Lidman kunde pricka så rätt på Vinof?! DET är ju nästan lite creepy i så fall. Jag är skeptisk till såntdär, men det här får mig att börja undra.
Fargas är dock inte lika precis som Erry, mer än att det rör sig om pengauppgörelse eller knarkaffärer och att en av männen är "sjuklig - mentalt" och är "ledig mycket". Däremot har Fargas rätt om att huvudet aldrig kommer återfinnas.
Nu kan jag bara inte släppa hur Erry beskriver Vinof till punkt och prickar. Som sagt, creepy. Hur ska jag kunna sova inatt?
Ok jag skulle skrivit "troligtvis" från fäbodvallen, i boken "En bro över.." nämner modern att de åkte upp till en fäbodvall, detta är gissningsvis Sollerö-Åsens fäbod. Och som du skrev, hur skulle GL vetat att modern besökte fjärrskådare?
Det som inte stämmer in på Vinof är när mediumet påstår att gärningsmannen inte varit gift,
V gifte sig med "M" under 60-talet.
Sen är det lätt att projicera saker på utsagorna, ta Maj Britt Fargas som nämner två gärningsmän, bla en man i 50-års åldern, detta kan ju stämma in på Bilmekanikern tex och dennes kompanjon.
Kompisen BM var väl arbetslös ett tag innan han fick jobb i augusti 1984 och passar ju in på "ledig mycket" osv...
edit: det verkar som om V och M aldrig gifte sig efter förlovningen, en bilolycka verkar ha kommit i vägen. Kusligt att detta indirekt kanske ledde till mordet på da Costa, då Vinoff kanske pga sin fästmös tillstånd började söka upp prostituerade...