2015-05-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men chauffören tjuvåkte inte. Enligt sin arbetsgivare. Han hade bara inte förstått att han måste visa någon typ av extra handling för att få åka. En handling som han hädanefter kommer att visa upp.

Lustigt att personal i lokaltrafiken nu kör den typiska ursäkten för en tjuvåkare som blir påkommen.
Citera
2015-05-30, 19:22
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Poliserna tjuvåkte med SL.

Polisen tjuvåkte medvetet och systematiskt med SL.
Busschauffören åkte av misstag på sitt eget jobb.

Du ser ingen skillnad där?
Citera
2015-05-30, 19:23
Medlem
Allvarligt talat. Lägga tid och energi och poliskraft på sådana här saker, där det inte ens är uppenbart att chauffören gjort fel. Under tiden skjuter dom folk på Hisingen.
Citera
2015-05-30, 19:26
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Allvarligt talat. Lägga tid och energi och poliskraft på sådana här saker, där det inte ens är uppenbart att chauffören gjort fel. Under tiden skjuter dom folk på Hisingen.

Exakt.
Låt de där kontrollanterna och ordningsvakterna patrullera på gatorna i Biskopsgården eller Angered istället.
Citera
2015-05-30, 19:28
Medlem
Storalfs avatar
Jag tycker synd om busschauffören. Det är ju uppenbart att han trott sig göra rätt och inte försökt fuska. Om han bitit och varit aggressiv kan jag dock förstå vakternas ilska.
Citera
2015-05-30, 19:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Jag hoppas att den korkade vakten nu frågar sig själv om han vill ha kvar sitt jobb

Inte det smidigaste ingripandet direkt.
Citera
2015-05-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Polisen tjuvåkte medvetet och systematiskt med SL.
Busschauffören åkte av misstag på sitt eget jobb.

Du ser ingen skillnad där?

Skillnaden är väl att du av någon anledning litar på tjuvåkarens genomskinliga bortförklaring i det ena fallet.
Citera
2015-05-30, 19:32
Medlem
Vilket tråkigt klipp... Om jag var med på bussen hade jag betalat en biljett för den stackars busschauffören, det känns som en väldigt onödig händelse över en bagatell..
Citera
2015-05-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Skillnaden är väl att du av någon anledning litar på tjuvåkarens genomskinliga bortförklaring i det ena fallet.

Bekräftad av hans arbetsgivare, dock.
Citera
2015-05-30, 19:35
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Fantastiskt komiskt. Ungefär som när en kannibal käkar upp sina egna pungkulor. Nä, en förare har inte rätt att åka gratis på sin fritid, på väg ifrån jobbet eller inte, MEN det beror bara på att det annars skulle vara en beskattningsbar förmån. Detta har debatterats internt i Muteborg i tjugo år snart. I praktiken har förare i uniform, eller med tjänstekort, kunnat åka gratis på fritiden. Alla anställda har ett sådant tjänstekort, förr hade kontrollanterna det också, och brukade åka runt på fyllan med det. Min gissning är att med de senaste upphandlingarna när kontrollanterna inte längre är anställda av västtrafik så förlorade de förmånen och nu ger de sig på de som har denna förmån.

Att kontrollanterna dessutom beter sig som Kling och Klang på uppdrag och att väktaren leker Dirty Harry och kör "make my day, punk" gör det bara mer komiskt.

Mitt tips är att kontrollanterna kommer få en hel del problem i framtiden när de stiger på en buss för kontroll. Bussförare är som alla andra; de kommer lacka på händelsen. Komiskt. Riktigt komiskt!

Mycket bra skrivet!
Detta kommer spridas till kollegorna som kör förbi hållplatser när gänget ska på och spela allan

Men i förorten lyser de med sin frånvaro att kontrollera Hmm undra varför!

Lite grej att tillägga är väl att nu mera görs kontrollerna av väktare. G4S eller Securitas som köpte upp uppdraget! Inte konstigt att han står och gapar och tar sig rätten att bestämma vem som ska behålla sitt arbete
Citera
2015-05-30, 19:36
Medlem
Cameltotems avatar
Något mer måste ha hänt? Ser inte hur han blir nedbrottat och väktare skriker på honom över en biljett.

Nä något annat måste ha hänt det här är skumt.
Citera
2015-05-30, 19:38
Medlem
Ser inte problemet? Han har ingen biljett och ska behandlas därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in