2015-05-30, 11:13
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
SD är inget högerparti. Varken politiskt eller vad gäller väljare.

SD är ett socialkonservativt parti. Tror man kan säga att SD tagit många alliansväljare eftersom dom suttit i regering i 8 år. Men förhoppningsvis tar vi många väljare från sossarna närmaste 4 åren
2015-05-30, 11:17
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
SD är ett socialkonservativt parti. Tror man kan säga att SD tagit många alliansväljare eftersom dom suttit i regering i 8 år. Men förhoppningsvis tar vi många väljare från sossarna närmaste 4 åren

Det tror jag definitivt att SD kommer göra. Speciellt om man fortsätter vara ett tydligt profilerat mittenparti. Hade SD lagt sig mer till höger hade man ändå kunnat locka invandringskritiska vänsterväljare men dessa riskerar att försvinna till sin ideologiska planhalva igen ifall exempelvis Socialdemokraterna skulle bli mer invandringskritiska. Därför är mitten-positionen så viktig.
2015-05-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
I runda slängar var femte svensk skulle idag rösta på SD vid ett nyval, inte illa!! Ringarna på vattnet blir vidare och vidare och nu känner majoriteten i Sverige någon som sympatiserar med SD och som kan påverka vederbörande.

Ser att Löfven gör ett trevande försök att närma sig verkligen men ack så tafatt, han sitter verkligen i skiten.

http://www.svd.se/lofven-vill-underlatta-avhysning/om/sverige

Är benägen att hålla med några föregående talare, SD lär passera S tidigare än M.

Hahaha, underbart! Kan inte låta bli att älska Löfven för att han är så jävla tafatt och osmidig. Bara bilden av honom i artikeln får mig att sätta skrattet i halsgropen :P. Undrar hur han med trovärdigheten i behåll ska försöka formulera SD-light förslag i framtiden och förklara hur de skiljer sig så mycket från SD:s ursprungliga
2015-05-30, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Att OP.se börjar sprida sentio är en win-win för "alla".
OP får garanterat fler sidovisningar = ökad chans för reklampengar. Handen på hjärtat - vilka av er hade ens hört talas om denna tidning tidigare? Nu sprids deras länk på twitter i en rasande fart. Hittills har 240 pers nyttjat tidningen egna delningsfunktion medans jag har sett många andra använda tinyurl. etc. Det hade varit intressant att se en "läst"-statistik på den länken!
Jag visste inte ens om att denna tidning fanns, men nu har jag varit inne där flera gånger & faktiskt tagit bort dom från AdBlock av ren välvilja. Det kanske inte räddar dom undan tidningsdöden, men det fyller mig med en varm altruistisk känsla av godhet & välvilja.
2015-05-30, 11:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
SD är inget högerparti. Varken politiskt eller vad gäller väljare.

Med sju vänsterpartier räknar jag ändå SD som en aning höger.

Det är svårt att få in att SD snart kan vara Sveriges största parti.
Om tillströmningen som nu är 1600 per dag fortsätter tar det ett knappt år innan 30% nås, skulle takten sakta av så finns det ändå gott om tid att nå dit.
Det absolut sämsta som kan hända är att tiggarna försvinner, så enkelt är det. SD själva behöver inte göra något.

Vill gärna en dag höra Dinamarca med gråten i halsen kvida fram "du är inte min statsminister, Jimmie Åkesson".
2015-05-30, 11:31
Bannlyst
Undrar vad Rejdar tycker?? Han anser ju att SD minskar !!! SD behöver inte göra nagonting als. Varje dag sa möter svenskar mangkulturen, nu finns tex tiggare i sa gott som alla samhällen över 5000 invanare dvs det är spritt över hela landet. Det är ständig valpropaganda, lite lustigt att jämtin tror att sd stiger pga oro för framtiden och hög arbetslöshet, dalig sjukvard o dalig skola. Vafan de säger ju att sd e ett enfrageparti??
2015-05-30, 11:35
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Med sju vänsterpartier räknar jag ändå SD som en aning höger.

Det är svårt att få in att SD snart kan vara Sveriges största parti.
Om tillströmningen som nu är 1600 per dag fortsätter tar det ett knappt år innan 30% nås, skulle takten sakta av så finns det ändå gott om tid att nå dit.
Det absolut sämsta som kan hända är att tiggarna försvinner, så enkelt är det. SD själva behöver inte göra något.

Vill gärna en dag höra Dinamarca med gråten i halsen kvida fram "du är inte min statsminister, Jimmie Åkesson".

Bara för att höra statsminister Åkesson svara henne :" Stämmer, för ditt medborgarskap blev just indraget, bananbåten till Amazonas går om en vecka, hem och packa med dig...BIYATCH!!"
2015-05-30, 11:39
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Kan nån förklara SD 1,5-2% uppgångar från mätning till mätning på så kort tid? Det var inte länge sedan dom stog på 14-15% och nu en månad senare knappt så är SD mellan 17-20%. Nåt måste ha hänt som gett SD ett så snabbt genomslag?
2015-05-30, 11:43
Medlem
Offtopic: Tittade på tv4 Nyhetsmorgon med Marcus Oscarsson och Jesper Börjesson. Jag tyckte Börjesson hade ett ytterst stramt och otåligt kroppspråk och minik, nästan som om han tyckte det var tjatigt och irriterande stt lyssna på Oscarsson. Undrar hur stämningen är bakom kulisserna i dessa tider av omvälvningar. Marcus Oscarsson har ju som bekant varit väldigt öppen och låtit uppsluppen flera gånger han har pratst om SD (utan att för den sakens skull ha uttryckt regelrätta sympatier). Han har framförallt genom sin glada stil varit annorlunda och inte sälllat sig till den förvisso sjunkande skara journalister och reportrar som prompt på olika sätt måste markera sitt avståndstagande mot SD genom diverse subtila eller mindre subtila grepp. Tyckte det lyste igenom ganska mycket vem Börjesson är av de två.
2015-05-30, 11:43
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Såklart är det kravlösheten i skolan som oroar. Kravlösheten gällande invandring spelar nog inte alls in. Heja S

Invandringen!? Neeeej då!

http://hablaba.com/zs/Baghdad-Bob.jpg

Idag står ölen kalla i kylen!
2015-05-30, 11:46
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Kan nån förklara SD 1,5-2% uppgångar från mätning till mätning på så kort tid? Det var inte länge sedan dom stog på 14-15% och nu en månad senare knappt så är SD mellan 17-20%. Nåt måste ha hänt som gett SD ett så snabbt genomslag?
Det är snarare en jämn stadig ökning.
Titta på grafiken på status.st så ser du hur sd stadigt klättrar uppåt utan ryck eller hopp mefans m och s stadigt minskar.
2015-05-30, 11:46
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taogoli
1168 delningar på Östersunds posten hittills

1588 nu o lär säkerligen bli tusen till. Deras näst mest delade ledare har fått runt 700 delningar o den var kritisk mot miljöpartiet. De flesta har dock knappt delats alls så det här är ett enormt uppsving och det skulle vara kul att höra samtalen på den politiskt korrekta ledarredaktionen.

Dom vore korkade om dom inte fortsatte att publicera Sentio-mätningar, det lär knappast vara en förlustaffär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in