2015-05-28, 18:38
Medlem
Organismen12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunlightsweden
SuperCheese:: Ja, jag odlade själv ca 50 thyphooner för några år sedan, jag tog väl också dom i september om jag minns rätt.

Den där tincturen måste ha varit bra tryck i? Jag brukar säga att man ska inte underskatta thyphoonets mindfuck

Grattis till en så bra odlingsplats nu då!

(hur fäen citerar man, egentligen?)
Jag föredrar att göra flera lite tincture av allt då det är lite påfrestande att ha flera kg Cannabis hemma i lägenheten. Att ha flera flaskor med "Special Absinthe 90%" lol Känns bättre för mig då ingen har en aning om vad tincture är för något. Det ser ut som vanliga flaskor sprit.
Citera
2015-05-28, 18:43
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organismen12
Jag föredrar att göra flera lite tincture av allt då det är lite påfrestande att ha flera kg Cannabis hemma i lägenheten. Att ha flera flaskor med "Special Absinthe 90%" lol Känns bättre för mig då ingen har en aning om vad tincture är för något. Det ser ut som vanliga flaskor sprit.
Pröva decarboxylerad (svengelska) canna olivolja det är grymt nice tycker jag. Mycket obekvämt med stora volymer medans tinkturer och oljor blir väldigt lite men potent.
Citera
2015-05-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Beror helt på hur mycket du läst och hur bra spot du har.
RD x Thy och RN lär hinna klart. De andra mer osäkert men inte omöjliga.

Har läst en hel del skulle jag vilja påstå. Tänkte sätta 20 av varje och sålla ut de dåliga samt hanar.. Odlar i zon 1, sätter dom nu i helgen. Helt fritt runt om så sol blir det gott om.

Aja får väl köra på alla och hoppas de går bra och att alla hinner. Riktigt tråkigt att man inte kom igång tidigare, gick och velade om det skulle bli av eller inte alldeles för länge.
Citera
2015-05-28, 19:21
Medlem
SuperCheeses avatar
Kan man odla i buskar med öppen plats runt om så att solen kommer in? För och nackdelar?
Citera
2015-05-28, 19:25
Medlem
Organismen12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperCheese
Kan man odla i buskar med öppen plats runt om så att solen kommer in? För och nackdelar?
Nej det kommer inte att fungera.
Citera
2015-05-28, 19:39
Medlem
SuperCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organismen12
Nej det kommer inte att fungera.

Varför inte? Så länge plantan får ljus så kan jag inte se något problem.
Citera
2015-05-28, 19:42
Medlem
Organismen12: : Oj, sorry jag skrev "supercheese" när jag svarade dig ovanför, men som du förstod var det såklart menat till dig. /
Citera
2015-05-28, 19:57
Medlem
Om man absolut inte har möjlighet att torka sina plantor inomhus, vad är det bästa alternativet?
Låta dem torka ute med ökad risk för mögel? Eller kan man klippa budsen rakt av plantan och sedan kurera som vanligt?

Har hittat en rätt ok plats, tänkte dock dra dit en polare och göra platsen mer ogästvänlig genom att bygga mer eller mindre en mur av nedfallna träd, tankar på detta? Platsen i fråga är mitt uppe på ett berg 100 m från ett bostadsområde några meter in bland massa små granar finns det lite berg där jag tänkt ställa plantorna

Sen det här med vattning, om man har en 10l plasthink hur många dagar får det gå innan man behöver vattna tro?
Citera
2015-05-28, 20:11
Medlem
Postar här också:

Använder du blöjor? Eller har du blöjor hemma av någon annan orsak? Kan du tänka dig att köpa blöjor, om inte?

Nu kanske det låter som jag trollar, men här är en video med ett sk "hack" - kan vara värt att se den, kanske. Jag har testat med vatten på en öppnad blöja, tog både bomull och kristallerna däri och kan bekräfta att det som sägs i videon är korrekt:

https://www.youtube.com/watch?v=sXb8...ature=youtu.be

(utöver att ha testat i hinken har jag dock ej odlat eller använt till någon slags växt och vet inte om man bör ändra näringsmängd om man så gör!)
Citera
2015-05-28, 20:12
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensismilla.
Har läst en hel del skulle jag vilja påstå. Tänkte sätta 20 av varje och sålla ut de dåliga samt hanar.. Odlar i zon 1, sätter dom nu i helgen. Helt fritt runt om så sol blir det gott om.

Aja får väl köra på alla och hoppas de går bra och att alla hinner. Riktigt tråkigt att man inte kom igång tidigare, gick och velade om det skulle bli av eller inte alldeles för länge.

Zon1 och gjort läxan så borde allt gå klart och du förmodligen sitta på ett par kg. Vädret har ju varit kass så tycker inte du har missat så mycket. Upp med hakan.
Citera
2015-05-28, 20:20
Medlem
Organismen12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperCheese
Varför inte? Så länge plantan får ljus så kan jag inte se något problem.
Av erfarenhet så säger jag att det kommer garanterat misslyckas om det är din plan.
Citera
2015-05-28, 21:50
Medlem
Hej.
Jag undrar om det är försent att odla ute, bor i gbg. Om inte, vilka strains passar bäst till klimatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in