2015-05-28, 00:56
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Desto större desto mindre kyla tål dom, tror du kan va lugn om det gäller någon enstaka natt.

Hittade den här gamla "godingen" i jakten på en svensk dok ¨

https://www.youtube.com/watch?v=iyj32zkTbAQ Snuten undra om cannabis är en perenn växt.. Hade han vart ute med hunden och promenerat förbi hade han inte känt igen det en gång..
Jaha det hade jag inte kunnat tro, trodde det var tvärtom! Är bara någon/några enstaka nätter det skulle bli så kallt annars dom närmaste dagarna så såg det ut å vara ungefär +5 på natten!

Positiv alla i kommentarsfältet var till detta
Inget man blir glad över, hoppas mina plantor slipper dom där skadedjuren!
Citera
2015-05-28, 07:21
Medlem
Jag är lite halvsent ute, vet att jag läst att maj ut ska gå bra att sätta early:s men tänkte bara dubbelkolla, kommer jag hinna få någon skörd om jag sår i helgen. Följande strains:

Royal dane x Typhoon
Royal Ulduz
Royal Nepal
Typhoon x Jack Herer
Citera
2015-05-28, 07:44
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensismilla.
Jag är lite halvsent ute, vet att jag läst att maj ut ska gå bra att sätta early:s men tänkte bara dubbelkolla, kommer jag hinna få någon skörd om jag sår i helgen. Följande strains:

Royal dane x Typhoon
Royal Ulduz
Royal Nepal
Typhoon x Jack Herer

Beror helt på hur mycket du läst och hur bra spot du har.
RD x Thy och RN lär hinna klart. De andra mer osäkert men inte omöjliga.
Citera
2015-05-28, 11:04
Medlem
Beställde 100 st Norden seeds auto AK och 100 st auto tropical. Dom svarade samma dag och det var en snabb leverans( 2 dagar). Tummen upp! Alla har grott och kommit upp ur jorden. 100% grow-rate. Ska låta dom växa 10 dagar eller så innan jag sätter ut dom. Är min första gång ute men jag tror att jag har det under kontroll. Inomhus är jag rätt seriös.
10L - Sett att du har koll på ett och annat. Vad säger din magkänsla... Får vi en dunder-sommar?
Citera
2015-05-28, 11:19
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonL
Beställde 100 st Norden seeds auto AK och 100 st auto tropical. Dom svarade samma dag och det var en snabb leverans( 2 dagar). Tummen upp! Alla har grott och kommit upp ur jorden. 100% grow-rate. Ska låta dom växa 10 dagar eller så innan jag sätter ut dom. Är min första gång ute men jag tror att jag har det under kontroll. Inomhus är jag rätt seriös.
10L - Sett att du har koll på ett och annat. Vad säger din magkänsla... Får vi en dunder-sommar?

Givetvis får vi en varm fin sommar och en torr lite småblåsig men varm höst.
Sen blir det att hämta sopsäckar med gräs i skogarna. En 8x40L bädd med Early's ger lite drygt en sopsäck ej trimmat.
Citera
2015-05-28, 11:44
Medlem
Underbart. Tittade ut idag och det ser rätt fint ut. Tror min största skräck är dom hungriga djuren (Även björn). Sol kommer dom få hela dagen om den är framme. Utsikten är otrolig. Kommer att lägga upp bilder om 1 månad eller så när det stabiliserat sig. Håller tummarna för en super-sommar.
Citera
2015-05-28, 12:10
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonL
Underbart. Tittade ut idag och det ser rätt fint ut. Tror min största skräck är dom hungriga djuren (Även björn). Sol kommer dom få hela dagen om den är framme. Utsikten är otrolig. Kommer att lägga upp bilder om 1 månad eller så när det stabiliserat sig. Håller tummarna för en super-sommar.

Det är sensommaren tidiga hösten som spelar störst roll imo.
Citera
2015-05-28, 17:27
Medlem
Organismen12s avatar
Här är en riktigt lyckad utomhusodling från förra året:

http://i.imgur.com/0TFGquF.jpg?1

Detta är i mellersta Sverige, frön från tanska. Typhoon och någon annan sort både honor och hanar. Mycket frön och buds.

Har ni några frågor så svarar jag gärna.
Citera
2015-05-28, 17:45
Medlem
Organismen12:: Trevligt att du delar med dig, fina bilder!

Jo, jag kan väl fråga lite då för intressets skull;

1.När på datumet skördade du, ca?
2. Bedömde du att dom var mogna då alternativt vilket stadie var blomningen i?
3. Är det tre bäddar du har?
4. Vad fick du ut i ungefärlig mängd på detta antal plantor?

Ser ut som en fin plats!

//

Tänkte själv posta lite bilder framöver från min spot!
Citera
2015-05-28, 18:13
Medlem
Organismen12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunlightsweden
Organismen12:: Trevligt att du delar med dig, fina bilder!

Jo, jag kan väl fråga lite då för intressets skull;

1.När på datumet skördade du, ca?
2. Bedömde du att dom var mogna då alternativt vilket stadie var blomningen i?
3. Är det tre bäddar du har?
4. Vad fick du ut i ungefärlig mängd på detta antal plantor?

Ser ut som en fin plats!

//

Tänkte själv posta lite bilder framöver från min spot!

Tackar

1: Jag skördade en vecka in på September, om vädret tillåter så kan man börja i slutet av april till en bit in i September. Så i Sverige har man mycket tid om man har tur, men denna vår har varit skit dock. Förra våren var perfekt.

2: Jag lät det vara så länge som möjligt innan möglet kommer , rötmånaden augusti kan inducera mögel och skit.

3: Det var 4 st.

4: Jag är inte säker då jag gjorde tincture av allt - https://www.youtube.com/watch?v=_MnWaDe0pFQ

Odla utomhus i skogen som på bilderna är ett helvete och svårt. Nu så odlar jag på ett övergivet hus i krukor, då får du: mer soltimmar, slipper skogssniglar, slipper vildsvin och andra djur som förstör.
Senast redigerad av Organismen12 2015-05-28 kl. 18:21.
Citera
2015-05-28, 18:18
Medlem
SuperCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunlightsweden
Men 10L, det låter ju väldigt bra att lägga på massa gräs/gröngödsla - men jag oroar mig att det attraherar sniglar som i sin tur vandrar vidare upp på plantan..

Självklart kan ju snigelförekomsten eller frånvaro av den bero på var i landet man bor, och andra villkor..

10L (eller annan med erfarenhet): jag har aldrig använt koppartråd runt stammen för att avskrämma sniglar, så jag saknar helt egen erfarenhet där - anser du (ni) att koppartråd är effektivt mot sniglar?

Räcker det att linda bara en viss bit upp på plantan?

Har sett tipset lite då och då, men aldrig läst nåns erfarenhet av det..

// Har nyligen bytt odlingsställe och ställs inför lite situationer jag inte haft förut..

Bumpar frågan.

Funkar det med koppartråd mot sniglar? Någon med erfarenhet?
Som t.ex
http://www.clasohlson.com/se/Koppartr%C3%A5d-1,2-mm/30-5028
Citera
2015-05-28, 18:32
Medlem
SuperCheese:: Ja, jag odlade själv ca 50 thyphooner för några år sedan, jag tog väl också dom i september om jag minns rätt.

Den där tincturen måste ha varit bra tryck i? Jag brukar säga att man ska inte underskatta thyphoonets mindfuck

Grattis till en så bra odlingsplats nu då! Är det solljus du kör med i detta hus alltså, eller el?

(hur fäen citerar man, egentligen?)
Senast redigerad av Sunlightsweden 2015-05-28 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in