2015-05-27, 21:43
  #1
Medlem
Har sökt in till FEK kandidat och som kurs, lärosätet är Stockholms Universitet. Har någon erfarenhet av programmet och kan berätta ifall man kan fortsätta jobba heltid?

Hur många obligatoriska lektioner/föreläsningar är det ungefär i veckan/månaden, räknad i timmar och tillfällen.
Citera
2015-05-27, 22:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VCPC
Har sökt in till FEK kandidat och som kurs, lärosätet är Stockholms Universitet. Har någon erfarenhet av programmet och kan berätta ifall man kan fortsätta jobba heltid?

Hur många obligatoriska lektioner/föreläsningar är det ungefär i veckan/månaden, räknad i timmar och tillfällen.

Jag tror att heltid kan gå, kanske svårt, men lätt 80%, det beror iofs på om du har flex tider.
Och hur ambitiös du är såklart.
Sen beror det lite på vilken det kurs osv (tänker på kandidaten).
Citera
2015-05-28, 22:05
  #3
Medlem
Jag läser programmet på SU. Jag gick själv i tankarna i början av studiegången att jobba heltid, men insåg successivt att detta inte gick ihop om man satsar på bra betyg. Nu har jag istället skaffat deltidsjobb vilket passar ypperligt.

I FEK 1 snittar du kanske 3 föreläsningar i veckan samt 1 föreläsning, även det per vecka. Varken föreläsningarna eller seminarierna är obligatoriska. Det sistnämnda krävs dock om man satsar på högsta betyg då seminariepoängen tillgodoräknas till tentan.
Citera
2015-05-30, 10:07
  #4
Medlem
Maxteds avatar
Går gör det nog, men det blir jobbigt och svårt att passa in föreläsningar/seminarier/grupparbeten etc. Varför plugga om du ändå inte vill plugga?
Citera
2026-06-16, 16:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Jag läser programmet på SU. Jag gick själv i tankarna i början av studiegången att jobba heltid, men insåg successivt att detta inte gick ihop om man satsar på bra betyg. Nu har jag istället skaffat deltidsjobb vilket passar ypperligt.

I FEK 1 snittar du kanske 3 föreläsningar i veckan samt 1 föreläsning, även det per vecka. Varken föreläsningarna eller seminarierna är obligatoriska. Det sistnämnda krävs dock om man satsar på högsta betyg då seminariepoängen tillgodoräknas till tentan.

Hejsan,

Försöker samla info om hur det ser ut att studera på SUs FEK och hade uppskattat om du kan svara lite frågor.

Vad tänkte du om utbildningen generellt?
Hur var klasskamraterna?
Sätter det käppar i hjulet om man vill göra karriär inom bank om man studerar på SU (kandidat FEK)?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in