2015-05-26, 13:35
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Någon som sitter på lite bilder eller videos från när dom åkte längs västkusten?
Citera
2015-05-26, 15:50
Medlem
Tomatstuvnings avatar
Såg lite bilder idag från Gumball där alla hade tejpat över sponsorerna på bilarna. Någon som vet vad som är grejen med det?
Citera
2015-05-26, 15:59
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstuvning
Såg lite bilder idag från Gumball där alla hade tejpat över sponsorerna på bilarna. Någon som vet vad som är grejen med det?

undercover...för att inte dra polisens (eller annan oönskad) uppmärksamhet till sig kanske.

Polisen håller koll o leker polis hela tiden. Igår när ja va ute o rulla i närheten av dom, o tanka så var det en polis MC som vred nacken ur led o höll på o krocka för att han kolla in på macken.

Eller så har sponsorerna en deal, där dom inte accepterar vissa saker o om dom bryts så bryts kontraktet, o då måste dom ta bort dom från bilen, o enklare o tejpa än o stripa av den kanske.

vem vet...
Citera
2015-05-26, 16:11
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
undercover...för att inte dra polisens (eller annan oönskad) uppmärksamhet till sig kanske.

Polisen håller koll o leker polis hela tiden. Igår när ja va ute o rulla i närheten av dom, o tanka så var det en polis MC som vred nacken ur led o höll på o krocka för att han kolla in på macken.

Eller så har sponsorerna en deal, där dom inte accepterar vissa saker o om dom bryts så bryts kontraktet, o då måste dom ta bort dom från bilen, o enklare o tejpa än o stripa av den kanske.

vem vet...

Även Gumball 3000-loggan är kryssad här: https://instagram.com/p/3JSaqZkDf-/?taken-by=fredrikstrebel
Citera
2015-05-26, 16:12
Medlem
Flopp3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstuvning

Vad jag hörde från jon olssons snapchat så sa han att de inte fick visa sponsorerna i tyskland. Varför vet jag inte.
Det är ju bara EN remsa maskeringstejp, så man ser ju ändå vad de döljer haha
Citera
2015-05-26, 16:27
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Även Gumball 3000-loggan är kryssad här: https://instagram.com/p/3JSaqZkDf-/?taken-by=fredrikstrebel
Det där ser ju mer ut som någon slags protest eller liknande, såg framför mig en massa svart eltejp men det där var ju inget försök till att dölja.

Edit; Antagligen är det som personen ovan beskriver, det låter mer troligt...
Citera
2015-05-26, 20:03
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flopp3n
Vad jag hörde från jon olssons snapchat så sa han att de inte fick visa sponsorerna i tyskland. Varför vet jag inte.

lol förra gången vägrade väl Tyskland dom o åka in i Landet. Och nu får dom inte visa sponsorerna på bilarna.

Men deras övertäckning, är ju antagligen medvetet usel för att retas...

Känner jag Tyskland rätt, så kommer alla som kör så att få problem....

gör om gör rätt.
Citera
2015-05-26, 20:15
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flopp3n

Tydligen får ingen ha sponsorlogotyper på sina bilar i Tyskland. Alltså tysk lag.
Citera
2015-05-26, 20:54
Bannlyst
Citat:
lol förra gången vägrade väl Tyskland dom o åka in i Landet. Och nu får dom inte visa sponsorerna på bilarna.

gör om gör rätt.

2011 (eller om det var 2012) fick dom åka buss igenom Tyskland. Bussen med alla Gumball-deltagare startade dessutom några timmar före bärgningsbilen med alla monsteråk.

Tror resan (med buss) var beräknad att ta åtta timmar, allt som allt tog det sexton timmar

Heja Tyskland!
Citera
2015-05-26, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91
Någon som sitter på lite bilder eller videos från när dom åkte längs västkusten?
Såg på min instagram timeline men minns inte riktigt vem det var som lade upp dessa. Får jag syn på dom igen så postar jag länkarna här till dig.
Citera
2015-05-27, 08:19
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:

gör om gör rätt.

De hade problem, poliserna stängde av en del motorvägar för att tvinga av de från motorvägen. Blev stannade väldigt ofta på rastplatserna där det väntade massvis med poliser.. Tror en del blev av med körkortet.

Väl i Holland så blev några av med körkortet med, bl.a. Jon Olsson men de "köpte" tillbaka körkortet för 3000 euro.
Citera
2015-05-27, 09:16
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
De hade problem, poliserna stängde av en del motorvägar för att tvinga av de från motorvägen. Blev stannade väldigt ofta på rastplatserna där det väntade massvis med poliser.. Tror en del blev av med körkortet.

Väl i Holland så blev några av med körkortet med, bl.a. Jon Olsson men de "köpte" tillbaka körkortet för 3000 euro.

Var följer du allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in