2015-05-23, 13:14
Medlem
Apropå uppehåll. Har snart haft ett uppehåll på två veckor. Hinner min tolerans nå botten nu?
Citera
2015-05-24, 17:57
Medlem
Har sökt på forumet men hittar bara trådar om hur snabbt tolerans byggs upp, inte utsättningssymptom.

Vill mest fråga för att vara på den säkra sidan, då jag nästan bara använt mig av diazepam innan och nu har alprazolam hemma.

Om man skulle använda sig av 1-2mg per dag, hur lång tid tar det innan det blir jobbigt att gå av det?
Använder det nästan aldrig mer än en gång i stöten men bra att veta ändå.

Tack för svar!
Citera
2015-05-24, 18:21
Medlem
SDKZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteheltfel
Har sökt på forumet men hittar bara trådar om hur snabbt tolerans byggs upp, inte utsättningssymptom.

Vill mest fråga för att vara på den säkra sidan, då jag nästan bara använt mig av diazepam innan och nu har alprazolam hemma.

Om man skulle använda sig av 1-2mg per dag, hur lång tid tar det innan det blir jobbigt att gå av det?
Använder det nästan aldrig mer än en gång i stöten men bra att veta ändå.

Tack för svar!

Det är svårt att säga, måste du köra varje dag så prova köra 1mg per dag i typ 7 dagar sen uppehåll 2 sen äta dem ett tag sen kort uppehåll osv, och när det börjar bli jobbigt med uppehållen så vet du
Citera
2015-05-24, 18:33
Medlem
Ok tack för svaret!
Så fyra dagar i rad (1-2mg) borde inte ge några obehagsproblem efteråt? Har ju hört att det är den mest beroendeframkallande benzon..
Citera
2015-05-24, 18:42
Medlem
SDKZs avatar
Inte efter bara en 4dagars period, men äter du 4dagar här och 4dagar där så är risken väldigt stor. Var väldigt försiktig och undvik regelbunden användning och när du blir sugen på benso, låt tabletterna ligga ett bra tag för att undvika beroende.

Jag började med att äta dem ibland mot ångest och blanda med alkohol för att partaja till det med jämna mellanrum, men tiden mellan gångerna kortades ner mer och mer. Sen så åt jag dem dagligen, och det var varken kul att äta dem eller lägga av. Nu har jag lyckats hålla det på en bra nivå senaste 4,5 månaderna och bara ätit dem 3-4 gånger med ca en månads mellanrum. Och då inga högre doser än 3mg/dag eller mer än 3dagar i sträck.

MVH
Citera
2015-05-24, 21:19
Medlem
ambigues avatar
Hur stor är skillnaden på vanliga xanor och xanor depot? Är påslag väldigt mycket långsammare/svagare etc?
Citera
2015-05-25, 22:45
Medlem
ZeroTollerAntzs avatar
Någon som har sett xanor 2mg som det står alp på ena sidan och A2 på andra? en brytskåra, ovala små? Fick tag på dem idag men har aldrig sett dem innan.. vita. någon som vet vilket land dem kan vara ifrån??
Citera
2015-05-25, 22:49
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Hur stor är skillnaden på vanliga xanor och xanor depot? Är påslag väldigt mycket långsammare/svagare etc?

En jävla skillnad när det kommer till påslaget. Det tar fan evigheter innan man känner depoten (upp till 5-6 timmar innan full effekt, om inte mer ibland)... Har haft den som behovsmedicin för ett par år sen och det funkade av den anledningen inte så bra. Kan däremot tänka mig att depoten är suverän att gå på dagligen för den har en väldigt bra ångestdämpande effekt som sitter i länge när den väl kommit igång.
Citera
2015-05-26, 03:16
Medlem
ambigues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
En jävla skillnad när det kommer till påslaget. Det tar fan evigheter innan man känner depoten (upp till 5-6 timmar innan full effekt, om inte mer ibland)... Har haft den som behovsmedicin för ett par år sen och det funkade av den anledningen inte så bra. Kan däremot tänka mig att depoten är suverän att gå på dagligen för den har en väldigt bra ångestdämpande effekt som sitter i länge när den väl kommit igång.

Tack för infon, sitter på ett gäng Xanor depot 1mg'are nämligen, så blir till att krossa dom då jag vill använda dom för att sova på.
Citera
2015-05-26, 08:34
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Tack för infon, sitter på ett gäng Xanor depot 1mg'are nämligen, så blir till att krossa dom då jag vill använda dom för att sova på.

Min erfarenhet är att krossa dom inte hjälper särskild mycket. Jag har googlat som fan på det och enligt utländskaforum ska det inte hjälpa... Det enda sätter ska vara att lägga i tabletten i ett shotglas med lite vodka, in i micron en kort stund, röra om tills det smälter. Anledningen är att depon beror på ett ämne som är blandat med aprazolamen som alltså inte har med tablettens skal eller nåt att göra utan finns i hela tabletten.
Citera
2015-05-26, 10:56
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTollerAntz
Någon som har sett xanor 2mg som det står alp på ena sidan och A2 på andra? en brytskåra, ovala små? Fick tag på dem idag men har aldrig sett dem innan.. vita. någon som vet vilket land dem kan vara ifrån??

Västerort?

Har även jag kommit över dessa, har dock ingen aning om var de kommer ifrån. Inte generiska iallafall, kom i burk - men kan nu i detta drabbade tillstånd ej återkoppla vad det stod. De är riktigt dunder iallafall!
Citera
2015-05-26, 16:24
Medlem
ZeroTollerAntzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Västerort?

Har även jag kommit över dessa, har dock ingen aning om var de kommer ifrån. Inte generiska iallafall, kom i burk - men kan nu i detta drabbade tillstånd ej återkoppla vad det stod. De är riktigt dunder iallafall!

Kanske det kanske hehe

Tror du att du kan ta reda på vad det stog på burken? Är mycket inresserad av att veta vart dem kommer ifrån då jag aldrig sett dessa tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in