2015-05-25, 23:14
Medlem
http://rt.com/news/257085-isis-sexual-abuse-un/
http://en.abna24.com/service/middle-east-west-asia/archive/2015/05/08/688836/story.html

FN säger Takfiri IS terroristgrupp har erbjudit syriska och irakiska flickor till salu genom att sätta dem på show "avklädda" i "slav basarer".

Särskilde representant för FN:s generalsekreterare mot sexuellt våld i konflikter Zainab Bangura gjorde skakande uppenbarelsen på torsdag medan briefing journalister på hennes "avgränsnings uppdrag" till Syrien , Irak och vissa andra länder i regionen i april.

"Flickor bokstavligen avklädd och undersöktes under slav basarer" i IS, säger Bangura, och tillade att flickorna "kategoriseras och transporteras naken iväg till Dohuk (provins) eller Mosul eller andra platser som skall fördelas mellan IS ledarskap" och militanta.

Bangura besökte Syrien, Irak, Turkiet, Libanon och Jordanien från 16-29 april och intervjuat flickor och kvinnor som hade flytt ISIL fångenskap och överlevt sexuellt våld.

Men det är inte den mest upprörande del av den.

Efter dessa kvinnor tvingas att användas sexuellt av en man, är de tvungna att genomgå en operation för att få sin hymen återställd, så att de kan framstå som oskulder till nästa man de ges till. Sedan den nya människan kan slita in henne. Och dessa kvinnor tvingas att gå igenom detta flera gånger. Enligt artikeln, några av kvinnorna har utsatts för operationen över ett dussin gånger . Jag kan tänka mig dessa operationer inte ske under sanitära förhållanden.

Jag vet att operationer verkar otroligt, men i Mellanöstern kultur är det viktigt att kvinnan vara oskuld.

Du kan se den här artikeln , det handlar om hur några persiska kvinnor falska väsen oskulder på sin bröllopsnatt , och ger dig mer insikt i vad som händer i kulturen här:
http://www.thedailybeast.com/articles/2015/01/26/iran-s-virginity-suppositories.html
Citera
2015-05-26, 00:11
Medlem
Dohuk? IS har inga chanser alls att ta sig in inom områden som tillhör dohuk... Och tyvärr, så smutsiga som IS är, säljer de dessa oskyldiga små flickor, sedan syr de ihop hålet på nytt, för varje jävla gång! I mellanöstern är oskulden viktig ja, men så som de ser ut i våra lite mer mordernare städer ( är kurd ) så syr de inte ihop tjejer, det är t o m olagligt, de enda som syr ihop åt flickor är gammaldagsa kärringar som bor ute på landet!

I vår släckt har vi t o m slutat kolla oskuld, och vissa i min släckt (ink jag) tror inte på mödomshinna ( vi är även muslimer).... Så de är skillnad från folk till folk, vissa i mellanöstern tror inte på de, medans andra blir dödade ( i iran blir de t o m stenade till döds av sin familj framför folk) ifall de tappat "oskulden"...

Soraya M är en film om en kvinna i Iran som blir stenad till döds av sina barn och man pga " hon haft kroppskontakt" med en man som hon hjälpte med husshålls uppgifterna efter hans frus död...
Senast redigerad av Cougar09 2015-05-26 kl. 00:19.
Citera
2015-05-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Jag skulle vilja sy ihop en IS krigares förhud mot dennes anus.
Jag tror inte att de har förhud, de flesta muslimska män blivit omskuren. Muslimer verkar ha en förkärlek för att skära könsorgan.
Citera
2015-05-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoveland
Jag tror inte att de har förhud, de flesta muslimska män blivit omskuren. Muslimer verkar ha en förkärlek för att skära könsorgan.
Sluta påstå att IS är muslimer, de kanske ser sig själva som muslimer, men de är de fanimig inte!
Senast redigerad av Cougar09 2015-05-26 kl. 00:55.
Citera
2015-05-26, 01:06
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cougar09
Dohuk? IS har inga chanser alls att ta sig in inom områden som tillhör dohuk... Och tyvärr, så smutsiga som IS är, säljer de dessa oskyldiga små flickor, sedan syr de ihop hålet på nytt, för varje jävla gång! I mellanöstern är oskulden viktig ja, men så som de ser ut i våra lite mer mordernare städer ( är kurd ) så syr de inte ihop tjejer, det är t o m olagligt, de enda som syr ihop åt flickor är gammaldagsa kärringar som bor ute på landet!

I vår släckt har vi t o m slutat kolla oskuld, och vissa i min släckt (ink jag) tror inte på mödomshinna ( vi är även muslimer).... Så de är skillnad från folk till folk, vissa i mellanöstern tror inte på de, medans andra blir dödade ( i iran blir de t o m stenade till döds av sin familj framför folk) ifall de tappat "oskulden"...

Soraya M är en film om en kvinna i Iran som blir stenad till döds av sina barn och man pga " hon haft kroppskontakt" med en man som hon hjälpte med husshålls uppgifterna efter hans frus död...

Om ni sitter och talar om denna händelse vid frukostbordet, din familj och du, hur går tongångarna då? Jag menar, IS är ju muslimer, ni tillhör samma religion, och IS kämpar för ett strikt islamistiskt samhälle. Borde inte ni, trots att ni inte gillar deras metoder, tycka om tanken på IS mål?

Jag hoppas du inte tar detta som en förolämpning för det var absolut inte menat så.
Citera
2015-05-26, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Om ni sitter och talar om denna händelse vid frukostbordet, din familj och du, hur går tongångarna då? Jag menar, IS är ju muslimer, ni tillhör samma religion, och IS kämpar för ett strikt islamistiskt samhälle. Borde inte ni, trots att ni inte gillar deras metoder, tycka om tanken på IS mål?

Jag hoppas du inte tar detta som en förolämpning för det var absolut inte menat så.

Muslimer har ingen rätt till att ta över världen och göra det till ett strängt islamskt sammhälle. Kristendommen kom t o m före islam, och vi tror på Jesus men vi tror bara inte han blivit korsfästad och vart " Guds son".

Min pappa krigade mot IS, min kusin blev dödad av IS, vi, NOMRLA MUSLIMER, krigar mot idioter som IS för vi vet att de dem gör är fel! Vi bor i ett sammhälle där både kristna och muslimer är blandade!
De är så vårt sammhälle ska se ut, de är så de ska vara. Skapade Gud kristna för de ska vara ett bete till krig? Detta var inte Guds mening med att skapa oss?

De påstår de är trogna riktiga muslimer! Så är de inte, muslimer, oavsätt trogen eller ej ( är sj inte trogen) ska inte döda folk, oavsätt oskyldig eller ej ( vet saudi arabien har nåt konstigt straff kvar man hade förr runt om i världen, skära av handen för brott).

Du får ABSOLUT INTE våldta någon, sälja någon, använda nån som sexslav, slav överhuvudtaget, du får ha någon person som hjälper dig inom husshåll, som betjänt (stavning*) men personen ska få lön. Och som trogen muslim, så bränner du inte ner moskéer och skriker Guds namn? Helt ärligt, ni som har hjärna som funkar, TÄNK LOGISKT?! Dessa varelser är inte trogna, de är hjärntvättade av folk som tolkar koranen fel. Och hur man tolkar koranen fel, nej de har jag fan ingen aning om!

Min morfar har läst koranen mer än 30 gånger i sitt liv, och ingen har så många atisktiska vänner som han, och han, varje påsk, är ute på middag med sina kristna vänner... Så hur man tolkar koranen fel, ingen jävla aning!

Jag, som 18 åring tjej med föräldrar från kurdistan, hade lätt kunnat åka ner för att kriga MOT IS.. Skydda vårt sammhälle, de kurdiska folket består INTE av endast muslimer, de består av kristna, atister och massa andra fantastiska religioner! Min pappa skyddade de kristna och muslimska folket från hela sitt hjärta, för han visste, att kristna och muslimer är Guds skapelser, de är inget någon ska ändra på, få bort en religion!

Vilken trogen idiot, bränner ner Guds hem, om man nu är så trogen som de påstår att de är, hur i helvete kan man då bränna ner Guds hem o skrika Guds namn!

Så som direkt svar på din fråga, " att vi ska tycka om tanken med Is mål" Så är det NEJ, NEJ som fan. Ta snälla aldrig alla "muslimer" över en gräns, jag vet jätte många som gift sig med kristna, nere i hemlandet har vi massor med kykor i vår stad, en av stadens största byggnader är en kyra, riktig slott kyrka, där korset lyser guldfärgat högt över staden!

Vi respekterar alla religioner, de är vad de innebär att vara en äkta musilm!
Senast redigerad av Cougar09 2015-05-26 kl. 06:46.
Citera
2015-05-26, 06:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Sluta påstå att IS är muslimer, de kanske ser sig själva som muslimer, men de är de fanimig inte!
Det är klart att de är muslimer.
Vi här i västvärlden känner inte till alla falanger, och bryr oss heller inte om dom.
Vi konstaterar bara att islam verkligen inte är något vi borde ha i Europa, det leder bara till konflikter och problem.
Islam byggde inte Europa.
Citera
2015-05-26, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Kapa kuken på dem istället och stoppa upp den i röven sen sy ihop dem.

Fattar inte folk som åker dit och krigar åt dem.
Nää, och fattar heller inte hur vissa svenska kommuner ger IS terrorister jobb, vård och pengar...

När de tror de hjälper svenska Is medlemarna att bli en bättre människa ( in my ass) genom att ge de ett jobb och bidrag and bullshits, så ärre inte, idioterna skickar ner pengarna de får till IS, vilket gör att Sverige hjälper IS att köpa in nytt vapen och köpa sexslavar.... Good job Sweden, good job...
Citera
2015-05-26, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det är klart att de är muslimer.
Vi här i västvärlden känner inte till alla falanger, och bryr oss heller inte om dom.
Vi konstaterar bara att islam verkligen inte är något vi borde ha i Europa, det leder bara till konflikter och problem.
Islam byggde inte Europa.
Klart att de är muslimer? Trevligt att vi har nån här som är sämst på historia. Gå läs en bok eller nåt, vadfan vet du om Islam mer än att IS påstår de är de. Kristendommen byggde heller inte mellanöstern, men guess what, vi är inte idioter som du som inte vill ha kristna bland vårt folk, vi repsekterar allas tro... Har du glömt vad KKK är eller? De är ju förfan kristna?

Herr gubbe, vi lever inte på din tid, vi lever på de modernare tiden.. Så gå ta kopp te ( som muslimska indier kom på) och sätt dig på soffan ( som japanerna kom på) och kolla rakt in i väggen o va tyst
Senast redigerad av Cougar09 2015-05-26 kl. 06:57.
Citera
2015-05-26, 07:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Klart att de är muslimer? Trevligt att vi har nån här som är sämst på historia. Gå läs en bok eller nåt, vadfan vet du om Islam mer än att IS påstår de är de. Kristendommen byggde heller inte mellanöstern, men guess what, vi är inte idioter som du som inte vill ha kristna bland vårt folk, vi repsekterar allas tro... Har du glömt vad KKK är eller? De är ju förfan kristna?

Herr gubbe, vi lever inte på din tid, vi lever på de modernare tiden.. Så gå ta kopp te ( som muslimska indier kom på) och sätt dig på soffan ( som japanerna kom på) och kolla rakt in i väggen o va tyst
Nej det tänker jag verkligen inte vara.

Fakta är att det finns minst en falang inom islam som bär sig åt.
Sedan finns det kanske andra yttringar av islam.
Men ISIS ÄR islam, vare sig du vill det, eller inte.
Citera
2015-05-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nej det tänker jag verkligen inte vara.

Fakta är att det finns minst en falang inom islam som bär sig åt.
Sedan finns det kanske andra yttringar av islam.
Men ISIS ÄR islam, vare sig du vill det, eller inte.

De kallar sig för islam ja, men betyder inte att huvuddelen av muslimer i världen accepterar dem som sådana.

Väldigt starkt förenklat verkar de för mig vara fundamentalistiska bokstavstroende, dvs de plockar ut det som de gillar från koranen, skiter i allt det andra, och kör på. Och finns gott om slavar, vad män har rätt att göra med slavflickor etc. i koranen.

Det har gjorts, och görs, och kan göras av bibeln också och du får exakt samma knäppa resultat.
GT har gott om sekvenser där man våldtar sina fångar etc. med Guds tillåtelse.
Citera
2015-05-26, 08:14
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
De kallar sig för islam ja, men betyder inte att huvuddelen av muslimer i världen accepterar dem som sådana.

Väldigt starkt förenklat verkar de för mig vara fundamentalistiska bokstavstroende, dvs de plockar ut det som de gillar från koranen, skiter i allt det andra, och kör på. Och finns gott om slavar, vad män har rätt att göra med slavflickor etc. i koranen.

Det har gjorts, och görs, och kan göras av bibeln också och du får exakt samma knäppa resultat.
GT har gott om sekvenser där man våldtar sina fångar etc. med Guds tillåtelse.
Och hur många kristna ägnar sig åt korståg för närvarande, uppskattar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in