2015-05-25, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Till oss som väntar nya rekord för SD:

Sentio publicerar sin OU på torsdag!

Fick du några indikationer på att det skulle kunna vara ett rekord på väg?
2015-05-25, 17:02
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fick du några indikationer på att det skulle kunna vara ett rekord på väg?

Givetvis inte!

Men räknar givetvis med det!
2015-05-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
Den s.k. regeringen kommer inom kort att presentera ett förslag om att alla kommuner skall bli tvingade att ta emot asylsökande. Dom kommuner som hitills har tagit emot lägst antal kommer att tilldelas högst antal från migrationsverket. Hur det skall lösas rent praktiskt med boende m.m. står skrivet i stjärnorna. Vi får väl se om det går igenom riksdagen men bara diskussionen kommer att gynna sd i opinionen. Hela Sverige skall nu förstöras för all framtid- regeringens dröm.

Tyvärr är detta ett måste då ett extrem segregerat Sverige inte gynnar partiet tråden handlar om.
Det är väldigt många svenskar som bor och verkar på små vita öar och har mycket sällan kontakt med verklighetens mångkultur och då är det inget problem.
2015-05-25, 18:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Tyvärr är detta ett måste då ett extrem segregerat Sverige inte gynnar partiet tråden handlar om. Det är väldigt många svenskar som bor och verkar på små vita öar
[..] sällan kontakt med verklighetens mångkultur och då är det inget problem.

Vad är det här för kvalificerat pårökt vänsterpladder? Folk som har förutsättningar självsegregerar och dessa vita "vita öar" med företrädelsevis svenskar och till en del assimilerade välfungerande invandrare är områden i storstäderna där det uteslutande finns bostadsrätter att tillgå.

Påtvingad mångkultur hamnar således inte i dessa områden som behålls som de vita öar de är, och påfyllnaden av icke självförsörjande godhetsalibin kommer att hamna i redan utsatta och eftersatta områden och skolor, och göra situationen där om möjligt ännu sämre.

Och det är inte otroligt att rika kommuner i företrädelsevis Stockholm kommer att "outsourca" sin påtvingade flyktingmottagning till nån sossestyrd pengakåt glesbygdskommun.

Vad tjänar det då till, ur integrationssynpunkt? Det enda som kan utläsas av förslag likt detta är att vänstern har slarvat bort sin moraliska kompass. Det enda som kommer hända är att redan eftersatta områden och "utsatta grupper" blir ännu mer eftersatta och ännu mer "utsatta".

En stor björntjänst till de S/MP regeringen vurmar för.

Och vadå inte gynnar partiet som tråden handlar om? 19% häromveckan i opinionsundersökningar, mot 13% i september förra året. 6% sedan valet, så även status quo påverkar SD positivt.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-05-25 kl. 18:52.
2015-05-25, 19:06
Medlem
Citat:
Tyvärr är detta ett måste då ett extrem segregerat Sverige inte gynnar partiet tråden handlar om.
Det är väldigt många svenskar som bor och verkar på små vita öar och har mycket sällan kontakt med verklighetens mångkultur och då är det inget problem.

Citat:
[...]

Det som är nytt med Mannemar Sønderskov och Thisted Dinesens forskning är att de studerat hur människor reagerar när de får en stor etnisk mångfald väldigt nära inpå sitt eget hem, inom en radie av bara 80 meter. Resultatet skiljer sig markant från dem som även de har stor etnisk mångfald på orten de bor i, men där avståndet till den är större och man måste utöka radien upp till 2,5 kilometer för att hitta denna mångfald.

Slutsatsen av studien är att den sociala tilliten mellan människor påverkas negativt av etnisk mångfald och professorerna konstaterar att detta orsakas av "interetnisk exponering". Enligt de båda professorerna börjar människors tillit till sina grannar att påverkas negativt redan vid små nivåer av främlingar inom en radie av 180 meter, för att därefter successivt sjunka ned mot noll.

Någonstans mellan 180 och 250 meter går, enligt studien, smärtgränsen för hur nära inpå livet människor tolererar att ha den etniska mångfalden. Om mångfalden håller sig på större avstånd än 250 meter påverkas inte människors tillit till omgivningen nämnvärt.

[...]

http://www.friatider.se/etnisk-mangfald-skadar-tilliten-i-samhallet

Av den här Fria Tider-artikeln att döma är det bästa sättet att höja stödet för SD i ett begränsat område att tvinga fram "mångkultur". Det finns inlägg i den här tråden som stöder tesen:

Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Ju fler (m)-väljare, desto färre asylsökande i kommunen - tvärt om för (sd)
http://cornucopia.cornubot.se/2014/12/ju-fler-m-valjare-desto-farre.html

Den gammelmoderata tankesmedjan Fri Världs VD Stefan Olsson har i en serie inlägg diskuterat sambandet mellan (sd):s valresultat och antalet asylsökande, och även uppmärksammat mina tidigare inlägg i ämnet. Olsson har nu gjort ett hästjobb och publicerat asylsökande per capita i landets kommuner, och valresultatet i riksdagsvalet för (m) och (sd) i alla landets kommuner. Slutsatsen är att ju fler (m)-väljare desto stängdare hjärtan har kommunen, och ju fler (sd)-väljare desto öppnare hjärtan i kommunen, eller så innebär fler asylsökande att (sd) plockar röster från (m).

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jo den koden knäckte jag för ett tag sen genom att jämföra med tidigare val. I kommuner med många moderater och stort flyktingmottagande svängde det mot SD mycket kraftigare än i kommuner med liten andel moderater. I kommuner med jämnare vänster-högerfördelning ligger SD högre från början men man reagerar inte lika kraftigt på stort flyktingmottagande. En stor andel moderater i en kommun är alltså som en sleeper cell som aktiveras av asylinvandring. Inga flyktingar = man skiter i SD mer än de flesta. Flyktingar = man springer till SD snabbare än de flesta.

Dumpa lite asylanter i Täby och Danderyd så vaknar Sveriges största SD-sleeper cells till liv.

M.a.o., desto mindre de etniska svenskar som lever i homogena reservat kan undkomma "mångkulturen", desto större lär stödet för SD bli hos desamma. Sjuklöverpolitikerna fortsätter alltså sitt ihärdiga arbete med att höja SD:s väljarstöd. Jag börjar genuint tro att SD kommer bli det största partiet 2018.
2015-05-25, 19:37
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Givetvis inte!

Men räknar givetvis med det!

Haha, lite sådär lagom kryptiskt.. Vi får väl se.
2015-05-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vad är det här för kvalificerat pårökt vänsterpladder? Folk som har förutsättningar självsegregerar och dessa vita "vita öar" med företrädelsevis svenskar och till en del assimilerade välfungerande invandrare är områden i storstäderna där det uteslutande finns bostadsrätter att tillgå.

Påtvingad mångkultur hamnar således inte i dessa områden som behålls som de vita öar de är, och påfyllnaden av icke självförsörjande godhetsalibin kommer att hamna i redan utsatta och eftersatta områden och skolor, och göra situationen där om möjligt ännu sämre.

Och det är inte otroligt att rika kommuner i företrädelsevis Stockholm kommer att "outsourca" sin påtvingade flyktingmottagning till nån sossestyrd pengakåt glesbygdskommun.

Vad tjänar det då till, ur integrationssynpunkt? Det enda som kan utläsas av förslag likt detta är att vänstern har slarvat bort sin moraliska kompass. Det enda som kommer hända är att redan eftersatta områden och "utsatta grupper" blir ännu mer eftersatta och ännu mer "utsatta".

En stor björntjänst till de S/MP regeringen vurmar för.

Och vadå inte gynnar partiet som tråden handlar om? 19% häromveckan i opinionsundersökningar, mot 13% i september förra året. 6% sedan valet, så även status quo påverkar SD positivt.

Det fetstilta.
Vad jag menar är att sd skulle få betydligt större antal röster än de 13-19 % du nämner om fler svenskar skulle få större daglig kontakt med kuvade kvinnor i slöja eller vistas i miljöer där de är i total minoritet och sällan hör det svenska språket.
Jag känner ett antal svenskar som bor i totalt svenskdominerande områden som skulle bli extremt obekväma och rädda i denna miljö och ser till att vara så långt som möjligt ifrån den.

Tar man upp den rådande situationen om hur kollektivtrafiken, stadsdelar, stora delar av centrum är totalt dominerande av mångkultur så vill ingen tala om ämnet och man ses som en bitter glädjedödare.
Största delen av denna grupp skulle rösta sd om de dagligen skulle vara i minoritet bland araber, somalier, stark religiöst troende.

Jag ser inte ner på dessa människor som står för mångkulturen men att vi skall kunna leva i harmoni sida vid sida blir inte lätt.
Senast redigerad av anteW 2015-05-25 kl. 21:14.
2015-05-25, 21:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
[/b]
Det fetstilta.
Vad jag menar är att sd skulle få betydligt större antal röster än de 13-19 % du nämner om fler svenskar skulle få större daglig kontakt med kuvade kvinnor i slöja eller vistas i miljöer där de är i total minoritet och sällan hör det svenska språket.

Och jag säger att det inte kommer att ge dessa "betydligt större antal" du pratar om att få påtvingad kontakt med folk i slöja eller vistas sida vid sida med kuvade kvinnor pga. självsegregering. Bostadssituationen i Sverige är sådan, att de grupper du pratar om inte har råd att köpa sitt boende och därför kommer "påtvingad" multikulturalism aldrig att fungera utan bara driva upp priserna på bostäder i "de vita öarna". Det är kontraproduktivt då det kommer att förvisa asylant-gruppen och "slöjkvinnorna" till mer och mer problematiska hyresbostadsområden då de inte är självförsörjande.

Eller menar du att socialtjänsten ska betala villapriser, eller bostadsrättspriser till asylanterna för att dom ska tvingas på självförsörjande svenskar som valt att bo i vita öar?

Nu senast i Agendas partiledardebatt sa Löfvén att tiggarinvasionen utanför varenda butik i Sverige skulle lösas med lokal hjälp i hemlandet, som skulle se till att dessa ziggisar kan sluta åka hit. Det gäller naturligtvis inte bara tiggarna.

Så det är konstigt att vänstern strider för "lika ansvar mellan kommunerna" för vissa problemgrupper och hjälp i hemlandet för andra problemgrupper. Men så schizofrent är det. Det borde vara ganska enkelt att komma till slutsatsen "problemgrupp"="hjälp hemma/hjälp i närområdet". Punkt.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-05-25 kl. 21:57.
2015-05-25, 21:49
Medlem
Citat:
Och jag säger att det inte kommer att ge dessa "betydligt större antal" du pratar om att få påtvingad kontakt med folk i slöja eller vistas sida vid sida med kuvade kvinnor pga. självsegregering. Bostadssituationen i Sverige är sådan, att de grupper du pratar om inte har råd att köpa sitt boende och därför kommer "påtvingad" multikulturalism aldrig att fungera utan bara driva upp priserna på bostäder i "de vita öarna". Det är kontraproduktivt då det kommer att förvisa asylant-gruppen och "slöjkvinnorna" till mer och mer problematiska hyresbostadsområden då de inte är självförsörjande.

Eller menar du att socialtjänsten ska betala villapriser, eller bostadsrättspriser till asylanterna för att dom ska tvingas på självförsörjande svenskar som valt att bo i vita öar?

Frågan är väl vad som gör dessa bostadsområden 'problematiska'. Knappast Rune som har lite svårt med spriten eller långtids-sjukskriva Britt-inger, om man säger så....
Finns så många exempel på tidigare helt OK bostadsområden som över en natt förvandlats till nedsliten slum när man öppnat för våra kära nysvenskar. Och alla miljontals kronor som pumpas in av allmännyttan i att desperat försöka hålla dessa områden någotsånär fräscha, vilket snarast är att likna vid en hopplös kamp mot termodynamikens andra huvudsats.
2015-05-25, 21:54
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Frågan är väl vad som gör dessa bostadsområden 'problematiska'.

This, sir, goes without saying. Jag editerade mitt förra inlägg med ett tillägg angående schizofrenin hos sossarna och att man drar en slutsats när det gäller en problemgrupp - men kämpar för exakt motsatt lösning när det gäller andra problemgrupper i det svenska samhället.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-05-25 kl. 22:10.
2015-05-25, 22:18
Medlem
Citat:

Nu senast i Agendas partiledardebatt sa Löfvén att tiggarinvasionen utanför varenda butik i Sverige skulle lösas med lokal hjälp i hemlandet, som skulle se till att dessa ziggisar kan sluta åka hit. Det gäller naturligtvis inte bara tiggarna.

Så det är konstigt att vänstern strider för "lika ansvar mellan kommunerna" för vissa problemgrupper och hjälp i hemlandet för andra problemgrupper.

Även om det inte är majoriteten så har de ju hänt att migrationsverket eller kommunen fixat eller försökt fixa asylboende mitt i det vita svenskområdet. Någonstans i Halmstad köpte kommunen in en maffig villa för 8 miljoner vill jag minnas till 10-12 "barn". Jag vet inte hur illa Båstadsborna påverkas av att Hemmeslövs Herrgård blir flyktingförlägning men omvalet ger en indikation om vad de känner och grannarna till något blivande asylboende i Tullinge gick ju bananas och stoppade allt innan någon ens hade flyttat in.

Om det inte kommer repatrieras folk så är white flight och segregation det enda som fungerar men ska systemet knäckas snabbast så är påtvingad multikulti i vita områden lösningen. Problemet verkar dock vara att svensken är så jävla trög så man struntar i det TILLS man själv drabbas. Det betyder att 51 % måste drabbas innan det blir stopp. Frågan är om de problem som uppstår med den mängden invandrare ens går att lösa. Det ska onekligen bli spännande att se vad Sentio har att komma med på torsdag.
2015-05-25, 22:45
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Herrgård

Jag känner också till "asylslotten". Oftast köps ju dessa inte av kommuner utan av giriga asylbaroner från t.ex. Skara, alltså bedrivs dessa av bolag. Så jag tror att på samma sätt som slagordet "förbjuda vinster i välfärden" ska tittas på ska man också titta på att förstatliga asylboenden, och driva dessa i migrationsverkets regi helt, utan att migrationsverket tvingas hyra dyra slott-lösningar från asylbaroner.

Vi måste diametralt byta synsätt på asylinvandringen och se den som den kostnad den är. Det går inte att klumpa ihop IT-indier, och kinesiska tele-ingenjörer och andra som kommer för att arbeta och asylgruppen. Vågar man göra den distinktionen ser man att invandring från skitländer är och förblir en kostnad.

Citat:
Om det inte kommer repatrieras folk så är white flight och segregation det enda som fungerar

I min kristallkula ser jag möjligheten till repatriering. Det gäller bara att knuffa Alliansen lite till. Jag menar att eftersom alliansen nu har tagit steg som "är bra men inte tillräckligt" så kan SD ta ett steg till när tanken på TUT väl har landat.

Då ska man ta upp repatriering med ekonomisk hjälp för att dessa återvändande individer ska ägna sig åt att bygga upp infrastruktur och fungerande institutioner i sina hemländer. Det kan målas i demokratiunderstödets färger och då får man bort stämpeln "repatriering med godsvagnar tillbaka till hopplösheten" - det kommer det naturligtvis att skrikas om från kaozliberalt och vänsterhåll, men jag tror på riktigt att det kommer att komma dit.

Angående Sentio så tror jag 18-19%, men jag hoppas att torsdag är dagen då 20%-vallen bryts. Det skulle vara psykologiskt viktigt, och framgång föder framgång.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-05-25 kl. 22:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in