Citat:
Ursprungligen postat av
jperss10
För nästan 2 månader sedan så högg det till ordentligt i vaden under ett löppass. Tror att det var en bristning men är osäker. Vilade från löpning en månad tills allt kändes bra, men kunde under tiden fortfarande träna cykel och det ganska hårt och mycket utan att känna någonting?
Tog ett löppass igen och samma sak efter 3km. Känns som det hugger till, nästan som kramp men ändå inte, gick att fortsätta spinga om jag inte tog i. Så fort jag tog i gick det inte mer.
Återigen en månads vila, kunde återigen cykla obehindrat och smärtfritt.
Kände ingenting och tog ett löppass ikväll igen, kom exakt 3km sen var det dags igen...???
Är osäker på det är en bristning eller vad? Det onda sitter djupt inne i vadmusklen känns det som.
Det du beskriver påminner om när jag fick problem med en "muskelknut" på baksidan av ena låret. Var ute och sprang min vanliga 12 km-runda när det plötsligt värkte till och jag var tvungen att stanna på steget. Var bara att vända och gå hem i ca 4 km. Gick inte springa alls, men kunde gå ganska obehindrat. Snackade med kollegor på jobbet och fick en rekommendation om en NAPRAPAT. Till saken hör att jag är grymt skeptisk mot "alternativ medicin" och det är faktiskt även mina kollegor. Men det här var inte särskilt konstigt alls. Iaf förklarade han att muskelknutar tyvärr INTE går att vila bort, precis som det ju verkar vara i ditt fall. Men det som funkar är en hård och djup massage precis på den onda punkten. Han gjorde detta på mig, men rådde mig att även göra det själv typ dagligen och börja springa igen lite försiktigt efter bara ett par dagar! Och det funkade. Har inte haft problemet sen dess. Rätt sorts stretching är också förebyggande.