2015-05-24, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Men, Jonatan, tillsammans med K. Svensson, är tveklöst bäst i Sverige på att skriva och framföra komik. Om ni har missat hans fyra timmar långa Tankesmedjan-special så är det den bästa gåvan en människa kan få från internet.
Kan någon länka detta avsnitt? Det verkar oGooglebart.

Jag hade varit oändligt tacksam om någon kan hitta det.
Citera
2015-05-24, 14:51
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sal Paradise
Kan någon länka detta avsnitt? Det verkar oGooglebart.

Jag hade varit oändligt tacksam om någon kan hitta det.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/490808?programid=3718

http://static.sr.se/Laddahem/Podradio/p3_tankesmedjan/2015/01/p3_tankesmedjan_20150102_1600_34b323c.mp3
Citera
2015-05-29, 19:44
Medlem
Karlxgustafs avatar
Podden är ju sanslöst rolig! Men ändå kan jag inte låta bli att uppröras och bli förbannad över viss okunskap.
Som nu i det senaste avsnittet att inte kunna namn på vissa hockeyspelare, i detta fall så blev Alexander Steen kallad Robert, antar att de syfta på Kent Nilssons pojk.

Kanske bara driver de med mig, har skänkt dem en 50lapp, men skärpning kräver jag om de vill ha mer cash av mig.
Citera
2015-05-30, 22:12
Medlem
Briljansen fortsätter!
Höjdpunkten i podSverige just nu.
Jag älskar konceptet med att man kan swisha pengar, känns som den bästa podsponsrings-metoden hittils.
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxgustaf
Podden är ju sanslöst rolig! Men ändå kan jag inte låta bli att uppröras och bli förbannad över viss okunskap.
Som nu i det senaste avsnittet att inte kunna namn på vissa hockeyspelare, i detta fall så blev Alexander Steen kallad Robert, antar att de syfta på Kent Nilssons pojk.
Heh, jag störde mig också ovanligt mycket på det. Att de inte ens var nära.
Men det hör ju till programmets koncept är de ska va okunniga inom sport
(Fast okunskapen blir ju först rolig när det gäller ifrågasättande av regler och traditioner etc, när de säger fel namn blir det mer förvirrande än komiskt)
Citera
2015-05-31, 12:50
Medlem
Bagdadkingens avatar
Är det värt att lyssna från början eller är det bara väldigt aktuella saker som tas upp?
Citera
2015-06-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdadkingen
Är det värt att lyssna från början eller är det bara väldigt aktuella saker som tas upp?
Det är mycket generella sportspaningar som är "tidlösa" så det går att lyssna från början.
De flesta aktuella nyheter är ändå sånt man (åtminstone jag) inte har koll på - såsom de interna konflikterna bland programledare i Fotbollskanalen
Citera
2015-06-01, 21:47
Medlem
Karlxgustafs avatar
Nu lobba de ju ganska hårt men ändå! En får väl gratulera dem till vinsten i årets sportpodd.
Citera
2015-08-18, 14:53
Medlem
habilgerbils avatar
Hallå, hallå!

Jag har letat med ljus och lykta efter ett avsnitt med ett segment där de tar upp att publiken på nån fotbollsmatch (tror jag) stormar planen i glädjeyra efter en seger och att detta enligt kommentatorerna är en katastrof. "Det som inte fick hända!" är ord jag vill minnas yttras. Någon som känner igen detta och rentav vet vilket avsnitt det är? Känns som att jag lyssnat igenom alla avsnitt tre gånger om nu utan att hitta det igen och jag tyckte det var så härligt.
Citera
2015-08-23, 13:52
Medlem
habilgerbils avatar
Hittade det själv av en ren händelse så min föregående förfrågan kan ignoreras. <3
Citera
2015-08-23, 14:23
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Hittade det själv av en ren händelse så min föregående förfrågan kan ignoreras. <3

Vilket avsnitt var det då?
Citera
2015-08-23, 14:32
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Vilket avsnitt var det då?

Framåt slutet av avsnitt 8. Det var inte riktigt lika fantastiskt som jag tyckte det var första gången jag hörde det, framförallt tyckte jag det var så härligt hur sportkommentatorerna såg glädjeyran som något skitjobbigt.
Citera
2015-10-03, 10:41
Medlem
DolphinMelters avatar
Senaste avsnittet är suveränt när Jonathan försvarar sin mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in