2015-05-21, 12:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Finns det någon samlingstråd som enbart innehåller Löfvens lögner och "pinsamma kackel" som Ådärkomdenja nyss så träffande beskrev?

Hittar ingen, det är så många grodor nu att det borde finnas samlat på ett ställe. Tråden kunde annars heta:

"Löfvens uppenbara lögner och pinsamheter - ej diskussionstråd"

Löfven = uppenbara lögner och pinsamheter (synonym)

Börjar tro att Löfven är utsänd av Alliansen att en gång för alla sänka sossarna för gott.

Han har anlitat ett företag som inte är kollektivanslutet vilket borde klassas som "dödssynd" med den befattningen.

Om han är så dum att han inte kollar upp sådant, hur dum är han inte då vid övriga beslut?
Citera
2015-05-21, 12:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Lövfen "trött" på tillkännagivanden

"Spelet i rikspolitiken"???

Allt käbbel i riksdagen är ett "spel", det är så
den unkna politiken fungerar.

Papegojmongot har inte fattat hur det fungerar
när man regerar i minoritet. Ytterligare ett pinsamt
kackel.

Kommer han bli sur igen och hota med nyval om de andra inte låter honom styra allt i minoritet är frågan. Det är lite som han inte förstår sig på vad politik går ut på.
Citera
2015-05-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Lövfen "trött" på tillkännagivanden
"Löfven trött på att alla inte tycker som honom" skulle man ju också kunna säga.
Han var med och kom överens om hur d.ö. skulle fungera, då kan han fan inte gnälla på hur systemet fungerar efteråt.
Citera
2015-05-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
"Löfven trött på att alla inte tycker som honom" skulle man ju också kunna säga.
Han var med och kom överens om hur d.ö. skulle fungera, då kan han fan inte gnälla på hur systemet fungerar efteråt.
Om han är trött så är det dax att byta jobb! Han kan börja på Hägglunds igen! För svenska folket 75% är trötta på hen
Citera
2015-05-21, 13:55
Medlem
Jag förväntar mig inte direkt att privatpersoner ska kolla upp så hantverkarna de anlitar har kollektivavtal. Särskilt inte om det rör en lokal firma.

Men när Löfven tar så stort avstånd från sig själv och hävdar han brukar fråga om kollektivavtal ger han ju journalisterna mer anledning att publicera.
Citera
2015-05-21, 18:20
Medlem
Han är inte en ärlig person, det märks direkt när ABs reporter frågar honom kring carport-bygget och kollektivavtal.

"Nämen, öhh nää jag kommenterar inget kring bygget av mitt hus"
"Öhh nä men jag kan inte börja kommentera kring det, då får ni komma med uppgifter"

Det känns som han har 100 skelett i garderoben och funderar vilket ABs reporter hittat... samt hur han bäst ska ljuga ihop en hållbar historia om det..

En person med rent samvete hade bara sagt "Det känner jag inte till, vem skulle det vara?" men Sveket Löfven verkar ha hundratals skelett och ger sig direkt på damage-control....

Och vem f-n vägrar kommentera sitt husbygge om han har rent mjöl i påsen?! Bara det faktum att han inleder svaret med att han vägrar kommentera sitt husbygge borde få honom avsatt! En statsminister ska väl för f-n kunna redogöra för sitt husbygge!!?
Senast redigerad av pex666 2015-05-21 kl. 18:23.
Citera
2015-05-22, 06:34
Medlem
andersaanderssonas avatar
Är inte DÖ ett politiskt kollektivavtal.

Med Löfven som fuckboss.

Där han lurade sina politiska motståndare upp på läktaren. Som hantlangare i ett försök att renovera sitt partis bristande anseende och stöd i valet.

Där han i sammanhanget inte frågade Alliansen om de var organiserade. Eftersom det inte var intressant. Det var renoveringen som var det intressanta och att bygget skulle slutföras i tid och utan för stor kostnad.

Där hans egna ord i sammanhanget är talande.

Att anlita företag utan kollektivavtal är förkastligt!

Jag kommer aldrig regera med en borgerlig budget!

Det är bara massa käbbel!
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-05-22 kl. 06:43.
Citera
2015-05-22, 22:28
Medlem
Powergirls avatar
Självklart frågar alla och även jag om ett företag jag anlitar har kollekektivavtal. Dessutom så frågar jag om de har skatteskulder och om de har försäkringar som täcker de utgifter de eventuellt kommer att orsaka mig. Rubbish!
Citera
2015-05-22, 22:54
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Självklart frågar alla och även jag om ett företag jag anlitar har kollekektivavtal. Dessutom så frågar jag om de har skatteskulder och om de har försäkringar som täcker de utgifter de eventuellt kommer att orsaka mig. Rubbish!
Jag skiter i kollektivavtal, men så är jag inte sosse med LO bakom mig...

Däremot kan du hoppa upp och sätta dig på att jag kollar om de har en försäkring, men så är jag inte sosse....
Citera
2015-05-22, 23:10
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl

Nej, ni rödingar lever ju aldrig som ni lär så det är ingen nyhet.
Citera
2015-05-22, 23:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Och vem f-n vägrar kommentera sitt husbygge om han har rent mjöl i påsen?! Bara det faktum att han inleder svaret med att han vägrar kommentera sitt husbygge borde få honom avsatt! En statsminister ska väl för f-n kunna redogöra för sitt husbygge!!?

Frågan är om det är Löfven eller flaskan som snackar.

Den Stefan Löfven som i egenskap av metal-fackboss hade så väl medlemmars förtroende och arbetsgivarnas respekt är som bortblåst. Ersatt av Johnnie Walker och hans bröder Röd och Svart, eller vad är det frågan om?
Att karln inte är sitt gamla jag ser ju alla. Något har gått helt jävla fel.
Citera
2015-05-23, 00:56
Bannlyst
Bara för att han inte ser stendum ut så trodde folk att han var ok?

Pingstafton med sossar som gör vad som helst när dom är desperata för att behålla makten är så fegt. Stefan (lödkolven) Lövfen kallas för Stefan i media det beror inte på att han är folklig snarare att han är en skurk som byter åsikter hela tiden ingen känner att han styr landet.

En allvarlig min med tomma ögon köper ingen det kanske fungerar i fucket/facket men det funkar inte bland vanligt folk.

Ena dagen vill han skära ner på sjukvården nästa dag vill han ge till dom som redan har det bra och inte införa fastighetsskatten som gynnar folk som redan är miljonärer och akutvården är sämre än på många år men han vill behålla makten och då spelar det ingen roll att Sossarna gick till val med en sak, vallöften bryter Sossarna lika lätt som att Muslimer ska ska prövas för uppehållstillstånd som hade varit en bra sak det är en nyttig sanning om vi ska fortsätta stötta Stefan Löfven.

Det minsta som han är är att att Stefan Löfven är duktig som politiker. Hans vallöfte om Eu lägsta arbetslöshet har gjort bort oss i hela världen. Han borde däremot stoppa alla Muslimer som älskar att döda Kristna.

Muslimer dödar en kristen med en liten kanon/raketgevär http://theync.com/murder/man-executed-by-rpg-in-a-field-with-turkeys.htm
Senast redigerad av Harigapa 2015-05-23 kl. 01:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in