2015-05-21, 14:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ursprungligen postat av Neuroscientist
Stellan - http://www.therichest.com/celebnetwo...ard-net-worth/

Dolph - http://www.therichest.com/celebnetwo...ren-net-worth/

Stormare - http://www.therichest.com/celebnetwo...are-net-worth/

Jag tror Peter Stormare vinner...

Det förvånar mig att Stellan ligger så långt ner.
Han har ju en då spelat större roller och stora filmer med hög budget.
Hur i helvete kan han ligga så långt ner.

Stormare brukar inte spela så stora roller och stora filmer. Däremot bombar han ut filmer/serier i högfart. Han måste jobba dygnet runt den killen.

Stellan har ju berättat att nästa hela gagen gick åt att flyga runt frun och ungarna mellan inspelningsplatser
Citera
2015-05-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
100miljoner??? Och Stellan ska alltså ha tjänat mer pengar än det på en film? Reality check. Så mycket får riktigt berömda skådespelare som gör huvudroller i blockbusters.

Dolph är en c-skådis. Han har fokuserat på att spela huvudroll och producera skitfilm för att man inte tjänar pengar på att ha mindre roller i storfilmer. Många tror han tjänade multum på Rock IV. Tror ni verkligen en okänd, oerfaren PT fick massa pengar för att boxas lite?

Riktigt berömda skådespelare i blockbusters kan få 50 miljoner dollar för en film.
Och Stellan är inte en berömd skådespelare? Inte högst betald men eftertraktad skådespelare i Hollywood som kan ta ett mycket högt gage för sina insatser på vita duken.

Jag håller med om att Dolph inte lär ha fått mycket pengar för sin insats i Rocky 4 eftersom han var okänd. Däremot lär hans ekonomi stärkts avsevärt i och med Expendables-filmerna. Numer är han en av de stora actionhjältarna i USA och närmast en ikon i branschen.
Citera
2015-05-21, 16:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Riktigt berömda skådespelare i blockbusters kan få 50 miljoner dollar för en film.
Och Stellan är inte en berömd skådespelare? Inte högst betald men eftertraktad skådespelare i Hollywood som kan ta ett mycket högt gage för sina insatser på vita duken.

Jag håller med om att Dolph inte lär ha fått mycket pengar för sin insats i Rocky 4 eftersom han var okänd. Däremot lär hans ekonomi stärkts avsevärt i och med Expendables-filmerna. Numer är han en av de stora actionhjältarna i USA och närmast en ikon i branschen.

Han är berömd, men inte riktigt berömd som sagt. Biobesökarna runt om i världen kan inte hans namn. Och jag är helt säker på han inte varit i närheten av 100miljoner för en film. Men han är riktigt bra, det är bara Dencik av de nya som kommer upp i den talangen.

Jag sa inget om hur mycket en skådespelare kan tjäna som mest, men 100 miljoner är få förunnat, det är bara riktigt stora namn som når dit och långt däröver.

Jag tror många svenskar överskattar vad den nya unga generationen av hollywoodsvenskar tjänar. Bara för att man köper hus för 50 miljoner så har man inte tjänat 50 miljoner. Kändisar lånar precis som alla andra, därav alla ekonomiska krascher så fort pengarna inte rullar in.
Citera
2015-05-21, 16:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Det var absolut inte den största åtminstone Ingrid Bergman. Så här sa hon om sin agent och hon brydde sig inte heller mycket om hög lön som det verkar.

Citat:
He had such enormous enthusiasm, and such enormous energy. He really burned his candle at both ends. Of course he rented me out for large sums as soon as I returned to Hollywood, and a lot of my friends said, 'What an interesting agent you have. The roles are reversed. He takes ninety per cent and you get ten per cent.'

From 1940 until the end of 1945 Ingrid had made only eleven films and her yearly salary had worked out at sixty thousand dollars a year. But from Adam Had Four Sons onwards, David was leasing her to other film companies. From Warners, for Casablanca, he received one hundred and ten thousand dollars; from Paramount, for For Whom the Bell Tolls, one hundred and fifty thousand dollars; for Saratoga Trunk, one hundred thousand dollars; and the price became astronomical when he haggled over The Bells of St. Mary's.

Garbo var också aktiv i en tid då man stod under kontrakt som skådis och det var alltså mer ett vanligt kneg med lön från det kontraktet (även om Garbo visst blev så stor att hon fick en mer fri roll) så tror inte hon heller kan anses som den högst betalade vid ett tillfälle.

Den man skulle gissa på är Joel Kinnaman för Robocop. Han köpte visst ett hus direkt efter för nära 20 mille åtminstone.
Citera
2015-05-21, 19:30
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, men David Dencik jobbar nog desto mera jämfört med Stormare, som är med i allt svenskt som släpps känns det som, uppe i 56 roller just nu och jobbat som skådespelare i filmen kortare tid än Stormare också.

En Svensk Hollywoodregissör(kommer fan inte ihåg vad han heter) svarade en gång på frågan varför Dencik är med i så många av hans filmer med "för att han är så jävla billig"
Citera
2015-05-22, 00:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
En Svensk Hollywoodregissör(kommer fan inte ihåg vad han heter) svarade en gång på frågan varför Dencik är med i så många av hans filmer med "för att han är så jävla billig"

Haha okej där ser man, men han är väldigt bra i alla fall, föll för honom direkt i Lasermannen.
Citera
2015-05-22, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Haha okej där ser man, men han är väldigt bra i alla fall, föll för honom direkt i Lasermannen.

Undrar vad han fick i gage för det då. Jag gissar på skottpengar.

Joel Kinnaman fick nog ett bra slant för huvudrollen i Robocop. Han borde åtminstone vara med på topp 10 listan.
Citera
2015-05-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Undrar vad han fick i gage för det då. Jag gissar på skottpengar.

Joel Kinnaman fick nog ett bra slant för huvudrollen i Robocop. Han borde åtminstone vara med på topp 10 listan.
Det finns väl ingen anledning varför Kinnaman skulle ha en hög lön för Robocop. Han var en av de minst kända och eftertraktade skådespelare i filmen, han fick nog mindre lön också.
Citera
2015-05-22, 12:26
Medlem
välkommenti bups avatar
Uppgifter jag hittat
Men vad dom får betalt i någon specifik film det vet jag inte

Dom har/har haft detta i alla fall

(Så detta är inte vad dom får betalt för varje film utan detta är vad dom tjänat under karriären)

Joel Kinnaman $6Million = 50 Miljoner kr

Dolph Lundgren $15Million = 124 Miljoner kr

mikael persbrandt $5Million = 41 Miljoner kr

Peter stormare $5Million = 41 Miljoner kr

Greta garbo $10Million = 82 Miljoner kr

Emma Wiklund $20Million = 165 Miljoner kr

Michael Nyqvist $15Million = 124 Miljoner kr

Ingrid bergman $20Million = 165 Miljoner kr

Anita Ekberg $10Million = 82 Miljoner kr

Noomi Rapace $20Million = 165 Miljoner kr

alexander skarsgård $12Million = 99 Miljoner kr

Britt Ekland $18Million = 148 Miljoner kr

Stellan Skarsgård $40Million = 330 Miljoner kr

Sedan finns det självfallet risk för ett mörkertal eftersom inget kan vara 100%
När det gäller nöjesindustrin
samt att detta är en amerikansk sida och Networth kan höjas och sänkas på sidan
Så det kan vara så att Dolph har tjänat betydligt mer men varit flitig med MasterCard kortet
eller flyttat stora summor till skattefria bankkonton eller linkande
Därför står det $15Million BUT i don't know detta fick jag fram i alla fall
Senast redigerad av välkommenti bup 2015-05-22 kl. 12:40.
Citera
2015-05-22, 13:03
Medlem
Grevelings avatar
Wiklund den skojaren, vem har sett alla Taxi-filmerna..
Citera
2015-05-22, 13:10
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Räknar man med inflationen så kanske Ingrid Bergman ligger etta eller Greta Garbo?

De var större i Hollywood är någon av våra nuvarande är.

Det beror lite på hur man räknar. Den svenska skådespelerskan Anna Q. Nilsson var den första svenska filmstjärnan i USA. Hon tjänade med dåtidens mått enorma pengar. Hon spelade i ca 200 stumfilmer och 39 ljudfilmer. 1926 utsågs hon till Hollywoods populäraste kvinna.

1928 fick hon ett gage av filmbolaget på 20000 dollar i veckan vilket bara för 1928 innebar 26.5 miljoner kronor omräknat till dagens penningvärde.

Hennes karriär omfattade åren 1911-1950 vilket gör att hennes samlade inkomst sannolikt landar på över 150 miljoner kronor i dagens penningvärde.
Citera
2015-05-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Det finns väl ingen anledning varför Kinnaman skulle ha en hög lön för Robocop. Han var en av de minst kända och eftertraktade skådespelare i filmen, han fick nog mindre lön också.

Vad yrar du om? Killen tjänar sjuka pengar "over there".

http://en.mediamass.net/people/joel-kinnaman/highest-paid.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in