2015-04-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevercashew
Vad som är "hälsosamt" / "nyttigt" är nog dagens största fråga. Verkar användas lite hur som hest beroende på vad man själv anser vara hälsosamt/nyttigt?

Jo, precis. Men finns väl inget i en energidryck som gör kroppen mer hälsosam. Vad jag hört och läst så är det inte bra för kroppen att dricka Celcius/energidrycker.
Citera
2015-04-26, 18:42
Medlem
Grimleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jo, precis. Men finns väl inget i en energidryck som gör kroppen mer hälsosam. Vad jag hört och läst så är det inte bra för kroppen att dricka Celcius/energidrycker.

Självklart är det inte bra, speciellt inte så mycket. Vi är ju trötta av en anledning som sagt.
Citera
2015-05-22, 11:29
Medlem
Commodores avatar
Hej,

Har under ett halvårs tid druckit ungefär 2 st Celsius om dagen. (Energidrycken). Har svårt att komma igång på morgonen av förklarliga anledningar då jag är väldigt van vid höga halter koffein för att kunna starta dagen. Brukar börja med en Celsius efter frukost och en senare på förmiddagen sen kör jag kaffe resten av dagen.

Celsius innehållet 200 mg koffein per burk och massor av andra "vitaminer" och "mineraler".

Visst skulle jag kunna sluta dricka koffein och vänja mig utan (även om det blir någon vecka med huvudvärk och tröga starter på morgonen) men jag trivs med att komma igång på detta sättet.

Det jag undrar är: Hur hållbart är detta? Är det bra att dricka såhär mycket Celsius varje dag under så här lång tid? Finns det någon som inte är så bra för kroppen i denna dryck eller är det enbart positivt att hinka i sig vitaminer och mineraler via denna källa? Vad tror ni?
Citera
2015-05-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Hej,

Det jag undrar är: Hur hållbart är detta? Är det bra att dricka såhär mycket Celsius varje dag under så här lång tid? Finns det någon som inte är så bra för kroppen i denna dryck eller är det enbart positivt att hinka i sig vitaminer och mineraler via denna källa? Vad tror ni?

Jag undrar också detta! Nu dricker jag bara en celsius per dag till frukost och tycker det är ett himla bra sätt att starta dagen på, håller mig mätt enda fram till lunch dessutom
Citera
2015-05-22, 14:25
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:

Det jag undrar är: Hur hållbart är detta?

Jag mådde inte bra av att hinka energidryck varje dag i ett halvår, fick hjärtklappning. Kan också bero på nattjobb/dålig sömn, men blir ialla fall bättre när jag ersatte energidrycken med pepsi max/grönt te. Allså lägre doser koffein. Hjärtats hälsa kan nog kompenseras med konditionsträning, men lyssna på kroppens signaler alltså..
Citera
2015-05-22, 17:36
Medlem
Citat:
Hej,

Har under ett halvårs tid druckit ungefär 2 st Celsius om dagen. (Energidrycken). Har svårt att komma igång på morgonen av förklarliga anledningar då jag är väldigt van vid höga halter koffein för att kunna starta dagen. Brukar börja med en Celsius efter frukost och en senare på förmiddagen sen kör jag kaffe resten av dagen.

Celsius innehållet 200 mg koffein per burk och massor av andra "vitaminer" och "mineraler".

Visst skulle jag kunna sluta dricka koffein och vänja mig utan (även om det blir någon vecka med huvudvärk och tröga starter på morgonen) men jag trivs med att komma igång på detta sättet.

Beror ju på. Hur ser din kost ut i övrigt är ju ganska avgörande för hur detta påverkar din kropp. Om du märker symptom som kanske kan bero på energidrycken så kolla upp det. Det är ju inte tal om några vitaminer eller posititiva ämnen av Celcius. Skräp. Energidrycker är bland det skadligaste man kan dricka läste jag någon gång. Vet inte var jag läste det eller hur sant det är.
Citera
2015-05-22, 22:29
Medlem
wemas avatar
Citat:
Beror ju på. Hur ser din kost ut i övrigt är ju ganska avgörande för hur detta påverkar din kropp. Om du märker symptom som kanske kan bero på energidrycken så kolla upp det. Det är ju inte tal om några vitaminer eller posititiva ämnen av Celcius. Skräp. Energidrycker är bland det skadligaste man kan dricka läste jag någon gång. Vet inte var jag läste det eller hur sant det är.

Är det bara koffein han är ute efter så finns det ju iallafall betydligt billigare metoder:

* Koffeinpiller (200mg koffein/kapsel) á 100 st. 79:-
* Celsius (200mg koffein/burk) á 100 st. 2300:-
Citera
2015-05-23, 03:09
Medlem
Att förhöja ämnesomsättning med hjälp av koffein och antioxidanter låter bra på pappret, men är i praktiken närmast verkanslösa. Du förbränner mer av att gå till balkongen och öppna dörren...
Citera
2015-05-23, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Är det bara koffein han är ute efter så finns det ju iallafall betydligt billigare metoder:

* Koffeinpiller (200mg koffein/kapsel) á 100 st. 79:-
* Celsius (200mg koffein/burk) á 100 st. 2300:-

Blir lite skillnad i pris där.

Enda anledningen till att Celsius säljer är ju all reklam de gör. Vet inte om de går plus eller om de går minus då reklam är dyrt.
Citera
2015-05-23, 10:17
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:

Enda anledningen till att Celsius säljer är ju all reklam de gör. Vet inte om de går plus eller om de går minus då reklam är dyrt.

Med tanke på hur många "fitnessmänniskor" som spatserar och poserar med dom överallt lär det inte vara något problem...
Citera
2015-05-23, 11:16
Medlem
Citat:

Lär nog inte vara allt för dyrt. All reklam går via sociala-medier i princip och de personer som är ambassadörer får väl ett flak då och då av Celsius. Samma sak med Nocco.
Sen får de mycket gratisreklam av folk som slänger upp bilder med burkarna.
Citera
2015-05-23, 11:36
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Lär nog inte vara allt för dyrt. All reklam går via sociala-medier i princip och de personer som är ambassadörer får väl ett flak då och då av Celsius. Samma sak med Nocco.
Sen får de mycket gratisreklam av folk som slänger upp bilder med burkarna.

Man rider på folks dumhet och utnyttjar en stark trend. Och det fungerar väldigt bra.
Butiker har väldigt bra marginal på produkterna. Och Celsius själva har förmodligen lika bra, om inte bättre marginal. Kan inte kosta många kronor att producera en färdig burk Celsius.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in