2006-10-18, 01:22
Citat:
Ursprungligen postat av marie006
Kungsbacka:
För ett antal år sedan en mamma som först försökte köra ihjäl sin man så han fick rusa in till grannen och skydda sig och sedan gick mamman in i deras egna hus och högg ihjäl deras två döttrar. Detaljerna kommer jag inte ihåg, jag vet bara att en av de första som kom från räddningstjänst inte klarade av att arbeta mer efter han sett de döda flickorna.
För ett antal år sedan en mamma som först försökte köra ihjäl sin man så han fick rusa in till grannen och skydda sig och sedan gick mamman in i deras egna hus och högg ihjäl deras två döttrar. Detaljerna kommer jag inte ihåg, jag vet bara att en av de första som kom från räddningstjänst inte klarade av att arbeta mer efter han sett de döda flickorna.
Pappan blev skadad av mamman också, och först trodde dessutom polisen att det var han som dödat barnen. Det kom ut i pressen hur mamman i rätten skritit att dom skulle döda henne för hon kunde lite leva när hon förstod vad hon gjort... Fullständigt vedervärdigt alltihop.
Ett annat känt mord på Onsala var de båda 80-åringarna som blev dödade i sin stuga någonstans utåt Mariedalshållet 1991. Se länk:
http://www.hn.se/m_standard.php?id=5...delning_2=168&
Det var mycket snack därute då om mystiska figurer som setts smyga kring stall och liknande, men det är ännu olöst.
Förresten... Apropå klassiska mord, är det någon som minns mordet på Ann Wollbrant. Det måste ha varit något gång i början på 70-talet, och var förstasidesnyheter, men jag minns inte var någonstans det var. En tjej som försvann och sedan hittades död i någon sommarstuga, men ingen gripen. Jag var inte gammal då, men det var väl ungefär den ålder då man började läsa förstasidan på tidningen och se tv-nyheter, och namnet på henne fastnade i skallen. Jag har googlat men inte hittat något... Ringer det kanske en klocka hos någon?