2015-05-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89
En kille som inte är desperat väljer självklart bort en sådan tjej när det gäller förhållande.
Lite krav måste man kunna ha.

Om hon har slutat och är frisk vad spelar det då för roll?

Du har en äcklande människosyn.
Citera
2015-05-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Bara för att det rör kvinnor behöver det inte ha någon koppling till feminism och jämställdhet.

Att svenska kvinnor frivilligt prostituerar sig i Barcelona är en seperat fråga ifrån det faktum att killar som regel inte vill vara ihop med en prostituerad. Att detta kan vara en konsekvens av horeriet innebär inte att det är fel att sälja sex.

Jag tycker inte det är fel att sälja sex om man verkligen VILL det.

Det finns dock rimligtvis även baksidor av handeln även om det ser glittrigt ut och frågan är om dessa tjejer tänker på detta i början? Ett och annat svin lär de säkert stöta på.
Citera
2015-05-21, 16:04
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag tycker inte det är fel att sälja sex om man verkligen VILL det.

Det finns dock rimligtvis även baksidor av handeln även om det ser glittrigt ut och frågan är om dessa tjejer tänker på detta i början? Ett och annat svin lär de säkert stöta på.

Självklart finns det baksidor, det finns det ju med allt. Men hur är det relevant för mitt ursprungliga inlägg?
Citera
2015-05-21, 16:06
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vad har Nigeria, Thailand, Tyskland, Libanon, Saudiarabien, Indien, Frankrike, Holland, USA, hela världen!
för kultur där män tycker att det är OK att betala för att få knulla människor som högst troligt sagt nej tack till dem annars?
Vad är det för fel i skallen på dessa män? som skiter i om parten man ligger med inte har den blekaste lust till en?

vad är det för fel med det? Tror du att restauranganställda gladeligen skulle laga mat till dig om du inte betalade för den?
Citera
2015-05-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Med din logik utnyttjar missbrukaren dealern och knarksyndikatet. Det håller inte. Den som frivilligt säljer sex är inget offer. All statistik visar att kvinnor ser pengar och ekonomi som viktigt i val av livspartner och sexpartner. Intervjuundersökningar av kvinnor utformade för att få ett visst svar lägger jag ingen vikt vid.

Extremt dålig liknelse.
Knarkdealern säljer inte något som "används" via hens kropp, bara för att hen ex. säljer knark så behöver hen inte knarka själv.

den som frivilligt säljer sig eller vad som helst är inget offer, nej, men är inte dem vi pratar om här.
Världens prostituerade består inte av 100% superlyckliga horor. Om prostitution hade varit så bra och lattjolajbans för kvinnor och en "biolologisk" del av den kvinnliga sexualiteten så hade du haft en majoritet av världens kvinnor som säljer sig, har du det? Nope.
Du har inte det, därför att de flesta vettiga människor, och kvinnor tillhör denna grupp, vill välja partners själva, vill ha sex när DE vill och på SINA villkor, inte för pengar med vem som helst och dessutom under kraftig social stigmation.
Om du inte tror på detta, och tycker att det inte spelar nån roll, så tycker jag som sagt du ska göra slag i saken och sälja dig själv.

Människor behöver pengar för sin försörjning, vänligen fatta skillnaden på detta och sexualitet.
Historiskt har kvinnor varit tvungna att välja män för sin och sina barns försörjning och inte efter vem hon attraherats sexuellt av. Idag väljer kvinnor män avsevärt mer efter fysisk och psykisk attraktion än att han ska vara en familjeförsörjare.
Citera
2015-05-21, 17:48
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Extremt dålig liknelse.
Knarkdealern säljer inte något som "används" via hens kropp, bara för att hen ex. säljer knark så behöver hen inte knarka själv.
Ta en flyttkarl då.

Enligt din logik så utnyttjar du utsatta män varje gång du flyttar.
Citera
2015-05-21, 17:49
Medlem
Citat:
Tråden handlar inte om gatuprostituerade.

De svenska tjejer som horar i bland annat Barcelona har lika stora möjligheter som svenska män att studera och arbeta.

Nej tråden handlar i vanlig ordning om hur upprörd du är över hur kvinnor "beter sig".
Och inte ett skit i hur männen beter sig.

Jag skiter i om människor säljer sig, gör man detta fullt frivilligt och på helt egna villkor, inte har nån hallick som tar alla stålarna eller utnyttjar folk, så fine! du skadar ingen.

Jag anser att köpa andra människors kroppar är avsevärt mer moraliskt vidrigt beteende, eftersom du bidrar till en skadlig handel, du bidrar till att folk far illa, utnyttjar andra människors dåliga livssituationer och håller hjulen rullande i sexhandeln världen över, du har 0 koll på den andres situation.
Ska man klanka ner på en part i sexhandell så är det torskarnas och hallickarnas part, roll och vandel. Är DÄR problemet sitter.

Det var poängen med mitt inlägg på din TS.
Citera
2015-05-21, 18:32
Medlem
Citat:
Jag skiter i om människor säljer sig, gör man detta fullt frivilligt och på helt egna villkor, inte har nån hallick som tar alla stålarna eller utnyttjar folk, så fine! du skadar ingen.

Du skiter i om kvinnor säljer sig. Men du kallar dig ändå feminist?
Om det var din egen dotter, mor eller syster som sålde sig? Fortfarande lika roligt?
Citera
2015-05-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Om hon har slutat och är frisk vad spelar det då för roll?

Du har en äcklande människosyn.

Nej, sådär fungerar det inte.

Syftet med mina partnerpreferenser är inte att få dig att gilla min människosyn.

Du är säkert väldigt desperat och det är därför du är helt oförstående till att andra människor faktiskt har krav när de väljer partner.
Citera
2015-05-21, 18:36
Medlem
Citat:
Du har inte det, därför att de flesta vettiga människor, och kvinnor tillhör denna grupp, vill välja partners själva, vill ha sex när DE vill och på SINA villkor, inte för pengar med vem som helst och dessutom under kraftig social stigmation.

Vettiga människor alltså. De säljer sig inte.
Vilket innebär att de som säljer sig frivilligt huvudsakligen är ovettiga.

Vill vi inte ha ett vettigt och intelligent samhälle?
Citera
2015-05-21, 18:41
Medlem
Citat:
Du skiter i om kvinnor säljer sig. Men du kallar dig ändå feminist?
Om det var din egen dotter, mor eller syster som sålde sig? Fortfarande lika roligt?

Om din son kom hem och sa at han köpte "horor", fortfarande lika ointressant?
och fortfarade enbart "horans" fel?
Citera
2015-05-21, 18:45
Medlem
Citat:
Extremt dålig liknelse.

den som frivilligt säljer sig eller vad som helst är inget offer, nej, men är inte dem vi pratar om här.
Världens prostituerade består inte av 100% superlyckliga horor. Om prostitution hade varit så bra och lattjolajbans för kvinnor och en "biolologisk" del av den kvinnliga sexualiteten så hade du haft en majoritet av världens kvinnor som säljer sig, har du det? Nope.
Om du inte tror på detta, och tycker att det inte spelar nån roll, så tycker jag som sagt du ska göra slag i saken och sälja dig själv.

Människor behöver pengar för sin försörjning, vänligen fatta skillnaden på detta och sexualitet.
Historiskt har kvinnor varit tvungna att välja män för sin och sina barns försörjning och inte efter vem hon attraherats sexuellt av. Idag väljer kvinnor män avsevärt mer efter fysisk och psykisk attraktion än att han ska vara en familjeförsörjare.

Nu pratar vi inte världen, vi pratar Sverice och svenska sexköpslagen. Sverige där tjejer curlas till bättre betyg än killar och Sverige där 70% av högskolestuderande är kvinnor. Varför ska en man ses som dålig eller kriminell när han köper s3x här som initieras och erbjuds av kvinnan frivilligt?

Ta din j-a värld och stoppa upp den, du visar bara tydligt att du inte har några argument för att försvara en svensk sexköpslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in