2015-05-21, 13:22
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Själva partisympatierna i dagens Metro finns inte med alls. Inte vad jag har lyckats hitta iallafall.

Det står i artikeln under staplarna för statsråden, om s, m och sd:s stöd åtminstone vad jag minns.

Men inte hela mätningen i tidningen nej.
2015-05-21, 14:06
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Exakt. Nästan man tror någon haft en liten plan.

Det är någonstans här ni blir allt för konspirationsteoretiska för ett eget bästa.
2015-05-21, 14:07
Medlem
JerrysModevisnings avatar
Yugov sätter SD runt 19% för fjärde mätningen i rad!

Blev först lite orolig med tanke på att Alliansen verkar hålla på och gå om rödgröna för de isåfall inte behöver förhålla sig till SD. Dock ryker antagligen FP eller KD vilket gör att det inte spelar någon roll.

SD är så pass stora nu att de inte går att stoppa. Media skulle nog ha lyckats om de inte febrilt hade velat stoppa partiet genom alla skriverier. Jag som många andra kände oss nog manade att kolla upp vad det var för ett parti och insåg fort att det var ett sunt parti, Aftonbladet värvade mig till SD.
Senast redigerad av JerrysModevisning 2015-05-21 kl. 14:11.
2015-05-21, 14:27
Medlem
Vilken strålande dag Någon som vet hur könsfördelningen ser ut i Novus? SD måste ju redan vara störst bland männen.
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Är det inte för att Annie Lööf är medias senaste projekt, och så fort hon öppnar munnen i en debatt så utropas hon till överlägsen segrare? Det finns alltid någon enstaka procent som går på hypen.
Måste säga att hon faktiskt blivit betydligt bättre. Tror hon lärde sig rätt mycket under valrörelsen. Jag avskydde henne tidigare, hon gjorde inget annat än att kräkas ut floskler, men hon har faktiskt bättrat sig. Även om jag håller med om att hon hypas bortom all proportion. Media har förmodligen bestämt att nästa statsminister ska vara en kvinna, och har slutat hoppas på AKB.
2015-05-21, 14:40
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Statistik fungerar inte riktigt så även felmarginalen har en felmarginal beroende på vilket konfodentsintetvall man väljer. Man kan beräkna sannolikheten för att FI är största parti
Statistik fungerar mycket väl. Konfidensintervallet är självklart ett rimligt, annars hade det aldrig tagits upp. Sannolikheten att Fi är Sveriges största parti är 0 och det kan jag påstå utan något intervall alls.
2015-05-21, 15:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är inte bara tiggarna i sig utan handlingsförlamningen. Att det inte längre tycks gå att åtgärda samhällsproblem. Vi kan inte minska invandringen för vi är bundna av avtal. Vi kan inte hindra tiggare att komma hit på grund av den fria rörligheten. Vi kan inte ta passen från IS-krigare för då blir de statslösa. Vi kan inte åtala hemvändande IS-krigare för..., ja Sverige har inte polisiära eller militära resurser att hålla en sådan rättegång på ett säkert sätt.

Detta tror jag är det som skrämmer väljare till SD. Politikerna har helt abdikerat från sitt ansvar att styra landet och ser bara på när allt förfaller.

Ja, det som skrämmer mej mest är just handlingsförlamningen. Det går liksom inte att göra något åt allt det som sker. Vi ska bara stå och se på. Jag tror inte att politikerna är nöjda med allt som händer just nu, jag tror dom hellre håller skenet uppe än att avslöja att dom inte vet vad dom ska ta sej till. Det var ett stort steg att gå från S till SD, men känns nu helt rätt.
2015-05-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vågar man tro att SD är största parti i ett par OU i augusti eller september? Känslan är ju att tiggarplågan kommer nå nya nivåer i sommar och bilgrillningarna lär väl knappast minska heller?

Med lite tur blir det en del upplopp i olika förorter också när kidsen blir uttråkade på sommarlovet. Skulle kunna ge ett par procent.
2015-05-21, 15:33
Medlem
8711s avatar
REKORD FÖR SVERIGEDEMOKRATERNA!

Novus, Maj:

S 25,8% (-1,3)
Mp 7,2% (+0,4)
V 6,8% (-0,3)

SD 16,8% (+1,0) STORT REKORD! Framgångarna fortsätter. 18,5%+ vid val idag!

M 25,7% (+0,5)
C 6,7% (+0,8)
Fp 4,5% (-0,7)
Kd 3,5% (-0,2)
2015-05-21, 15:40
Medlem
8711s avatar
REKORD FÖR SVERIGEDEMOKRATERNA!

Yougov, Maj:

S 26,1% (-0,1)
V 6,7% (+0,1)
Mp 5,4% (-0,2)

SD 19,7% (+0,2) NYTT REKORD. Högsta siffran någonsin i en mätning för SD!

M 22,9% (-0,6)
C 6,6% (+0,3)
Fp 4,9% (+-0,0)
Kd 3,5% (-0,2)
2015-05-21, 15:43
Medlem
8711s avatar
Lycka är att vara Sverigedemokrat, i samband med dessa mätningar!

2016 blir vi största parti! Redan i höst är vi största parti bland män!

Underbart!
2015-05-21, 15:55
Medlem
8711s avatar
Citat:
Många experter är förundrade att SD fortsätter att öka. Tendensen är att partiet fördubblas mellan valen. Tidningen Dagens samhälle skriver att om tendensen fortsätter kommer SD vara Sveriges största parti november 2016.

http://www.jnytt.se/varfor-okar-sd-trots-allt-motstand

Det blir bra det!

Dagens Industris ledare: Förbjud tiggeriet!

http://www.di.se/artiklar/2015/5/18/ledare-forbjud-tiggeriet/

Citat:
Men man bör inte få tigga. Det är destruktivt för den som tigger och för omgivningen som sakta men säkert vänjer sig vid att ha den yttersta nöden framför näsan. Sociala skyddsnät vilar ytterst på den breda allmänhetens känslighet och förmåga att reagera på fattigdom och den inlevelseförmågan ska man vara rädd om.

Eftersom Sverige inte kan eller vill ge alla EU:s medborgare samma sociala rättigheter som svenskar har, är vi tillbaka i samma dilemma som fanns i Sverige innan socialbidragssystemet var fullt utbyggt. Det är ingen slump att Sverige hade ett tiggeriförbud fram till mitten av 1960-talet. Och det är heller ingen slump att hjälporganisationer som arbetar med socialt utsatta romer i dag uppmanar att inte ge till tiggare. Då som nu fanns det en erfarenhet av att tiggeriet som sådant är skadligt och bör förhindras.
Senast redigerad av 8711 2015-05-21 kl. 16:11.
2015-05-21, 16:52
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampus97
Jag tror de jävlarna inte vågar sätta över 20% fastän de fått det som resultat

Självklart en stor mental spärr förknippad med PK-ångest, kallsvettningar och sömnlösa nätter. Jävlarna mår mycket bättre om de kan inbilla sig att Sd inte brutit igenom 20 vallen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in