2015-05-19, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
DET är ju en intressant fråga.

Är det?

De svåra tvångstankarna kom i samband med sömnbrist efter förlossningen.
Det var ett kolikbarn som J tog hand om från 2 månader och framåt.

FM gör knappast knappast psykologiska tester på en föräldraledig soldat, eller hur?

Innan dess har Js besvär varit av mindre allvarlig grad och något han valt att hantera själv.
Citera
2015-05-19, 18:35
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Är det?

FM gör knappast knappast psykologiska tester på en föräldraledig soldat, eller hur?

Innan dess har Js besvär varit av mindre allvarlig grad och något han valt att hantera själv.
Varför tror du han led utav sömnbrist? Vem har sagt det?

Varför ska man tro på Jonas när han säger att han drabbades utav tvångstankar när han ljuger om så mycket annat?
Citera
2015-05-19, 18:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceboidea
Det är en jäkla tur att flickebarnet fick lämna jorden innan hon blev äldre och mer med, tänk och ha ett sånt missfoster till pappa.
Skänker även tanken åt Emma, tänk och leva ett liv ihop med en sån "man" som han säkert vill framställa sig själv som, synd bara att han förevigy kommer vara en riktig nolla som det inte finns plats för här på jorden!!!
Nä tillbaka till helvetet där han hör hemma....
Ja, tänk vilken välgärning av pappan att döda flickan, så hon slapp växa upp med missfostret.

Du har inte riktigt klok.
Citera
2015-05-19, 18:38
Medlem
Inte konstigt att Jonas vill bli bedömd som psyksjuk. Då får han ju ut försäkringspengarna! Hur jävla tydligt måste det var för att folk ska fatta att detta inte alls är en psyksjuk person utan en beräknande mördare som är ute efter pengar. Hans jävla krokodiltårar lurar inte mig!
Citera
2015-05-19, 18:43
Medlem
Från Expressens liverapportering idag:

"Men det fanns enligt lagmannen en avvikade mening. Det föranledde en begäran om ytterligare en prövning av Socialstyrelsens rättsliga råd. Den fann att mannens psykiska störning inte var allvarlig."

Om jag fattat det hela rätt är det rättspykiatern som så att säga har beslutandet i frågan, någon som kan detta? Jag undrar då vem i teamet som inte ville sätta allvarlig i RPUn. Eller har jag tolkat uttrycket om avvikande mening helt fel?
Citera
2015-05-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Är det?

En sömnbrist som inte den ammande modern drabbades av? Dom sov samtliga tre i samma sovrum, men kolikbarnet väckte bara upp Jonas? Är det så du menar?

Jonas har planerat och ritat en historia som jag inte kan se bekräftas av någon/något bortsett från små undantag t.ex. inköp av hammare. Samt livförsäkringarna då förstås.
Citera
2015-05-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja men så bra då har han något att sysselsätta sig med för lååång tid framöver.

Om Jonas haft en grav personlighetsstörning hur har det undgått FM under alla dessa år?

Jag spekulerar i den bruksanvisning som jag tror styr personer som Jonas. Jag tror han kommer tillbringa all sin tid i framtiden med att tänka på, som efterklok om hur saker hade kunnat vara om det hade varit lite flyt i livet för honom!

Det är den påminnelsen om sin egen dumhet, med dessa tankar som kommer vara det värsta straffet; ånger över att han inte planerade bättre. Och därför sitter han på livstid, när hade hade kunnat komma undan med bättre planering. För jag tror inte han kommer känna ånger eller sorg över det han gjort, bara över att han åkte dit.
Citera
2015-05-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag spekulerar i den bruksanvisning som jag tror styr personer som Jonas. Jag tror han kommer tillbringa all sin tid i framtiden med att tänka på, som efterklok om hur saker hade kunnat vara om det hade varit lite flyt i livet för honom!

Det är den påminnelsen om sin egen dumhet, med dessa tankar som kommer vara det värsta straffet; ånger över att han inte planerade bättre. Och därför sitter han på livstid, när hade hade kunnat komma undan med bättre planering. För jag tror inte han kommer känna ånger eller sorg över det han gjort, bara över att han åkte dit.

Hoppas det plågar och gnager sönder honom inombords. Tror det är vad han menade med att jag har redan fått mitt värsta straff. Han - den smartaste killen av alla - misslyckade kapitalt med allt.

Förmågan att känna sorg över hur han kallsinnigt slagit ihjäl fru och barn besitter han inte förmåga till.
Citera
2015-05-19, 20:19
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Varför tror du han led utav sömnbrist? Vem har sagt det?

Varför ska man tro på Jonas när han säger att han drabbades utav tvångstankar när han ljuger om så mycket annat?

Ja, och jag vet att vi var eniga i tråden om att man plockade bort allt som kunde skada familjen om man har den typen av tvångstankar. Att åka och köpa en hammare är helt uteslutet. Sedan kom även Sydsvenskans psykexperter och avfärda allt trams om tvångstankar, då de hade blivit uppringda av oroliga patienter.

Att döda frun och barnet var avskyvärt, att sedan skylla det på tvångstankar är otroligt lågt..

När det först kom ut i tidningen om livförsäkringarna och planerandet blev jag chockad. Det var något jag absolut inte ens kunde föreställa mig!

Dessutom tycker jag han glider undan ganska lätt i FUP:en t ex. Det är första gången (om jag minns rätt) de inte har visat upp en GM. I Yara-fallet var det fullt med foton inte minst på kvinnan, inte särskilt smickrande heller om jag uttrycker mig milt. Likaså var det med styck-Jonna, hon fick allt visa upp sig i FUP:en. Men i Jonas fall var det bara blanka papper, inte ett foto, varför denna skillnad?
Citera
2015-05-19, 20:36
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Inte konstigt att Jonas vill bli bedömd som psyksjuk. Då får han ju ut försäkringspengarna! Hur jävla tydligt måste det var för att folk ska fatta att detta inte alls är en psyksjuk person utan en beräknande mördare som är ute efter pengar. Hans jävla krokodiltårar lurar inte mig!

Du har varit förbannad på riktigt från första början, jag delar din uppfattning att det är pengarna som har varit lockande. Nu när vi dessutom har sett hans betyg från högskolan och att han inte hade några 2.0 på högskoleprovet så är det rätt mycket som krackelerar.

Alla vill utmåla honom som extremt smart, det har visat sig att så är inte fallet. Varför fullföljer man inte sina studier i Lund som man påbörjat i stället för att bli mekaniker i/på FM. Helt orimligt!

Dessutom var han tvungen att klara några tentor om han skulle fått studiemedel om jag minns rätt? Hela bilden av helylle-Jonas som ställde upp för alla och var en hyvens karl har spruckit..

Nu säger han dessutom att anledningen att han inte sökte psykhjälp inte hade något med hans utlandstjänstgöring att göra. Han hade i månader "haft ett inre tvång" att mörda sin familj, , jag hade förbanne mig satt mig i en taxi och åkt till psykakuten med en gång, vilket nöt.
Senast redigerad av why123 2015-05-19 kl. 20:45. Anledning: .
Citera
2015-05-19, 20:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Här är filmsekvensen av den psykotiske, nej PTSD, nej av tvångstankar, eller chockad, avtrubbade? mannen som precis har "knäckt ett ägg", ägget heter Matilda och är 9 månader, efter att först ha slängt dem utför stupet och sedan krossat skallarna på fru och barn mot sten, hört den svårt skadade babyn gny och kräkas, råkat köra in några fingrar i hjärnan på sin fru och fått bända upp den lillas krampande käkar under "livräddande" HLR.

Bakom mannen till vänster, ambulansen, i den sliter personal med att stabilisera hans döende fru, i nästa ambulans längre bort, ligger lilla flickan.

Som en reminder! Ganska stadig i gången, eller vad tycker ni? ..och uppmärksam, förstår genast vad polismannen säger till honom, trots alla "tillstånd".

http://topnews.se/72590-3440-dalbygo...kisk-storning/
Citera
2015-05-19, 20:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceboidea
Det är en jäkla tur att flickebarnet fick lämna jorden innan hon blev äldre och mer med, tänk och ha ett sånt missfoster till pappa.
Skänker även tanken åt Emma, tänk och leva ett liv ihop med en sån "man" som han säkert vill framställa sig själv som, synd bara att han förevigy kommer vara en riktig nolla som det inte finns plats för här på jorden!!!
Nä tillbaka till helvetet där han hör hemma....

Nä nu får du minsann tagga ner lite. Ja - du är upprörd, precis som alla vi andra.
Men herregud lyssna på dej själv! Så otroligt kränkande mot alla Matildas anhöriga! Vad ger dig rätten att sitta här och döma till höger och vänster? Du är alldeles för upprörd för att skriva inlägg, jag tycker du ska tänka efter lite nästa gång innan du kastar ur dig sådana här fruktansvärda önskningar. Och din närapå uppmaning att samla skottpengar på Jonas. Det är inte din sak att iscensätta en hämndaktion, vi har ett juridiskt system som ska sköta detta, plus att som det framhållits tidigare i tråden, finns många oskyldiga anhöriga som är berörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in