Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-20, 18:23
Medlem
winkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tritonus
Även efter senaste uppdateringen fortsätter datorn att tappa wifi:t med jämna mellanrum. Inga andra enheter på nätverket gör det så problemet ligger uppenbarligen i datorn. En Pro som är köpt i början på mars. Går det att lösa den här jävla skiten, lämna tillbaka eller ska jag öva prickskytte på den?
Jag har samma problem. Dock endast när jag kopplat upp mig till min förstärkare via bluetooth.
Senast redigerad av winker 2015-04-20 kl. 18:27.
Citera
2015-04-20, 20:52
Medlem
Har ett stort problem nu som jag skulle behöva hjälp med snabbt!

Min hårddisk är full på min macbook och skulle behöva frigöra lite minne ungefär 15gb så jag kollar "om den här datorn"/"Lagring" och ser att jag har något som heter säkerhetskopior 17.3gb vad är det? hur tar jag bort dem?

Googlade lite och fick fram att det är någon lokal time machine backup har ju en extern hårddisk på det inte vill jag ha det på min ssd

Tack på förhand!

Bild på lagring: http://imgur.com/oVXnImY
Citera
2015-04-21, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tritonus
Även efter senaste uppdateringen fortsätter datorn att tappa wifi:t med jämna mellanrum. Inga andra enheter på nätverket gör det så problemet ligger uppenbarligen i datorn. En Pro som är köpt i början på mars. Går det att lösa den här jävla skiten, lämna tillbaka eller ska jag öva prickskytte på den?

Jag förmodar att du har prövat med att återställa router och raderat nätverket på datorn. För att sedan ansluta på nytt? Det fungerade för mig.
Citera
2015-04-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Har ett stort problem nu som jag skulle behöva hjälp med snabbt!

Min hårddisk är full på min macbook och skulle behöva frigöra lite minne ungefär 15gb så jag kollar "om den här datorn"/"Lagring" och ser att jag har något som heter säkerhetskopior 17.3gb vad är det? hur tar jag bort dem?

Googlade lite och fick fram att det är någon lokal time machine backup har ju en extern hårddisk på det inte vill jag ha det på min ssd

Tack på förhand!

Bild på lagring: http://imgur.com/oVXnImY

Löste det efter lite mer Googling ifall någon har samma problem stäng av och sätt på time machine
Citera
2015-05-07, 01:18
Medlem
Micke7s avatar
10.10.04 Beta testas nu! Återkommer om jag hittar buggar. Hittade inga i förra uppdateringen 10.10.03. Safari har blivit mycket snabbare och bättre. Som sagt, vi får se......
Citera
2015-05-07, 02:33
Medlem
Mugsys avatar
Det kom en ny Safari i dag, version 8.0.6.
Citera
2015-05-10, 21:49
Medlem
tildass avatar
Någon här som också har/haft eller vet varför det är wifiproblem på senaste versionen av mavericks? Och om det då hjälpte att installera yosemite?
Citera
2015-05-10, 22:38
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tildas
Någon här som också har/haft eller vet varför det är wifiproblem på senaste versionen av mavericks? Och om det då hjälpte att installera yosemite?

Inte haft några som helst problem med mitt wifi på någon av mina burkar (iMac och macbook pro).
Citera
2015-05-11, 00:30
Medlem
526s avatar
Stör mig otroligt på att Mavericks och Yosemite inte är kompatibla var gäller iWork paketet. Det går inte att dela ett textdokument mellan en dator med 10.9 och en med 10.10.
Är inte det skumt för att vara "frihets" företaget apple?
Citera
2015-05-11, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Stör mig otroligt på att Mavericks och Yosemite inte är kompatibla var gäller iWork paketet. Det går inte att dela ett textdokument mellan en dator med 10.9 och en med 10.10.
Kör du verkligen samma version av iWork på båda datorer a?
Citera
2015-05-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Uppdatera till 10.10 då, det bör du ändå göra då 10.9 fasas ut av apple.
Citera
2015-05-19, 17:58
Medlem
Link85s avatar
Hur gör man så att safari slutar fråga om webbplatsen vill använda min nuvarande plats? Stör mig så otroligt mycket på att rutan dyker upp ofta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in