Citat:
Idag finansieras Ukrainas krig mot Donbass av USA:s finansiella organisation IMF, utan dem skulle Ukraina inte kunna bedriva anfallskriget utan vara ekonomisk kaputt - så du har fel!Jag skrev;
Skrev jag något om några val? Det är ju du som lägger orden i munnen på mig. Jag konstaterade bara att Ukraina skall ha full kontroll över sin gräns enligt avtalet.
Så här står det i Minsk II;
Eftersom du verkar ha problem med att förstå engelska skall jag bemöda mig en översättning.
Tillbakadragandet av samtliga beväpnade grupper, militär utrustning och frivilliga från ukrainskt territorium med hjälp av Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa (OSSE). Alla illegala stridande skall avväpnas.
Har vi några frågor på det?
Inga ryska vapensystem eller frivilliga får finnas i Ukraina (varken från USA eller Ryssland).
Dessutom skall val hållas i Donetsk och Lugansk utifrån ukrainsk lagstiftning under 2015.
Med tanke på att DNR och LNR inom kort kommer hålla val för att sedan annekteras av Ryssland så kan man ju säga att ni mer eller mindre pissar på alla möjligheter till fred.
Du liksom jag vet mycket väl att om USA och Ryssland drar sig ur kommer Ukraina att krossa separatisterna på några månader precis som förra sommaren. Därför kommer aldrig Ryssland eller separatisterna att följa avtalet.
Skrev jag något om några val? Det är ju du som lägger orden i munnen på mig. Jag konstaterade bara att Ukraina skall ha full kontroll över sin gräns enligt avtalet.
Så här står det i Minsk II;
Eftersom du verkar ha problem med att förstå engelska skall jag bemöda mig en översättning.
Tillbakadragandet av samtliga beväpnade grupper, militär utrustning och frivilliga från ukrainskt territorium med hjälp av Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa (OSSE). Alla illegala stridande skall avväpnas.
Har vi några frågor på det?
Inga ryska vapensystem eller frivilliga får finnas i Ukraina (varken från USA eller Ryssland).
Dessutom skall val hållas i Donetsk och Lugansk utifrån ukrainsk lagstiftning under 2015.
Med tanke på att DNR och LNR inom kort kommer hålla val för att sedan annekteras av Ryssland så kan man ju säga att ni mer eller mindre pissar på alla möjligheter till fred.
Du liksom jag vet mycket väl att om USA och Ryssland drar sig ur kommer Ukraina att krossa separatisterna på några månader precis som förra sommaren. Därför kommer aldrig Ryssland eller separatisterna att följa avtalet.
Så det stod inte något om några ryska trupper eller vapen i avtalet Minsk II - du hade alltså fel igen!
Dessutom
Du skrev "Källan är Minskavtalet där det tydligt står att kontroll över gränsen skall återlämnas till Ukraina och att inga ryska vapen, fordon eller frivilliga får passera."
För att Ukraina skall få börja få kontroll över gränsen krävs att man uppfyller sin del av avtalet, vilket man inte har gjort.
Om du tror att det finns främmande trupp i Donbass så fråga separatisterna och lyssna på deras svar, annars behöver du bevis för ditt svammel Torterade krigsfångar räknas inte som bevis utan är endast belägg på krigsförbrytelser av Kiev.
Avslutningvis det finns inga, vad jag vet ryska trupper eller ryskt militärt material i Donbass.
Bara så du vet om jag skänker något till dig och du tar emot gåvan så är det juridiskt sett din egendom. Om USA skänker Ukraina vapen så blir det i och med överlämnandet och accepterandet Ukrainskt militärt material. Detsamma förhållande gäller för de gåvor som separatisterna får, bara så du vet
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-05-19 kl. 16:41.
Senast redigerad av fuckuto 2015-05-19 kl. 16:41.