Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Senare hälften av 1900-talet. D.v.s från 50-talet och framåt. Och du sade att det var tidsenligt och modernt? Både du och nivlerum eller vad han kallar sig gör verkligen knutar på er själva för att få försöka ihop det.
Jag antar att det är mitt användarnamn som du har svårt att stava till, vilket antyder att inte heller språk är ett område där du med någon trovärdighet kan kalla dig "expert". Men jag har ju inte skrivit något om tidsenlighet eller sexualpolitik, så det är underligt att du drar några paralleller mellan vad jag skrivit och vad
Limning skrivit.
Jag har hela tiden fokuserat enbart på den ekonomiska aspekten och varför det är betydligt viktigare att jämföra de två som gett upphov till en specifik graviditet med den skattebetalande allmänheten än det är att jämföra de två med varandra.
Den breda allmänheten har ju överhuvudtaget ingenting alls med graviditetens uppkomst att göra och är dessutom många fler till antalet, och därför är naturligtvis allmänhetens rättigheter att utsättas för så liten risk som möjligt för oönskade biverkningar/kostnader till följd av graviditeten extremt mycket viktigare än en liten men högljudd minoritets uppfattning om sexualpolitisk "rättvisa".
Att du verkar fullständigt övertygad om att det bara är en tidsfråga innan juridisk abort blir en realitet är säkert roligt för din del, men som jag redan gått igenom så finns det goda skäl att tvivla på att det någonsin skulle bli en vanlig åsikt bland de grupper som röstar i hög utsträckning, och om det inte byggs upp ett stöd för uppfattningen bland de grupper som faktiskt röstar så finns knappast någon anledning att tro att någon politiker skulle lyfta och driva frågan.