2015-05-17, 00:09
Medlem
På senaste tiden har jag sett fler och fler killar i 14-15 års åldern ha Stone Island tröjor. Min första fråga är hur finansierar de sitt Stone Island bärande, när jag var i den åldern så hade jag knappt råd med EN Fred Perry tröja.
För det andra, köper dom det för det är snyggt, för att det står för "våldsamhet" eller helt enkelt för det är så dyrt så det ger en väldig status?
Citera
2015-05-17, 00:10
Bannlyst
Hur kommer det sig att du springer på så mycket fjortisar? *nyfiken*
Citera
2015-05-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POLYGR1P
Hur kommer det sig att du springer på så mycket fjortisar? *nyfiken*

Nä men det var bara en tanke jag hade, jag och några kompisar diskuterade Stone Island kläder när en av oss utbrister att det bara är fjortisar som har på sig de. Och jag som är f.d casual/mod tycker att det är ett märke för oss inte för fjortisar
Citera
2015-05-17, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KahRina
Nä men det var bara en tanke jag hade, jag och några kompisar diskuterade Stone Island kläder när en av oss utbrister att det bara är fjortisar som har på sig de. Och jag som är f.d casual/mod tycker att det är ett märke för oss inte för fjortisar

Så din kompis som umgås med fjortisar säger att dom klär sig i "ert" märke?
Citera
2015-05-17, 00:41
Medlem
Citat:
Så din kompis som umgås med fjortisar säger att dom klär sig i "ert" märke?

Han har väll sett några på stan eller nått?
Citera
2015-05-17, 00:44
Bannlyst
Citat:
Han har väll sett några på stan eller nått?
*väl
Vad är "eller nått" ?

Han har tydligen en stark uppfattning om att Stone Island är ett fjortismärke, han måste ha goda grunder för sitt påstående?
Senast redigerad av POLYGR1P 2015-05-17 kl. 00:46.
Citera
2015-05-17, 00:47
Medlem
Citat:
*väl
Vad är "eller nått" ?

Värst vad du var frågvis, jag vet VÄL inte var eller hur han har sett dessa fjortisar.
Citera
2015-05-17, 00:48
Medlem
Citat:

Casuals är fjortisar. Förstår du inte hur töntig du är när du försöker få det till att en tröja med en tyglapp på armen skulle vara reserverad för dig och dina häftiga casualkompisar. För resten av befolkningen så är ni fjortisar.

En SI-tröja kan du få för runt tusenlappen, alltså en månads studiebidrag. Varför skulle ungdomar inte ha råd? Utöver studiebidrag så får man även pengar/kan önska sig tröjan i julklapp/födelsedagspresent.
Citera
2015-05-17, 00:48
Bannlyst
Citat:
Värst vad du var frågvis, jag vet VÄL inte var eller hur han har sett dessa fjortisar.

Kanske de inte är ett fjortismärke då, eller kanske NI är fjortisar?
Citera
2015-05-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Casuals är fjortisar. Förstår du inte hur töntig du är när du försöker få det till att en tröja med en tyglapp på armen skulle vara reserverad för dig och dina häftiga casualkompisar. För resten av befolkningen så är ni fjortisar.

En SI-tröja kan du få för runt tusenlappen, alltså en månads studiebidrag. Varför skulle ungdomar inte ha råd? Utöver studiebidrag så får man även pengar/kan önska sig tröjan i julklapp/födelsedagspresent.

Jag har aldrig påstått att det är häftigt att vara casual. Tycker bara att det är synd att ett märke som en gång hade en betydelse har tappat den. Lite som Lyle & Scott har blitit ett preppy märke, eller hur hipsters har förstörd Doc Martens.
Och varför är alla casuals fjortisar?
Citera
2015-05-17, 08:01
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Bara för kids börjat använda det nu betyder inte det att någon innebörd i märket har ändrats.
Gamla kärringar älskar Burberry. Jag tycker det finns snygga Burberrykläder och skulle inte känna mig som en tant i dem.
Jag tycker SI gör snygga kläder. Har inte köpt något plagg men skulle inte skämmas eller tycka jag är fjortis om jag gjorde det.
Plus om man nu tycker det är ett problem att fjortisar börjat använda SI. Bara vänta ett år så har de en ny grej för sig. När jag var liten var jazzbyxor och benvärmare jävligt inne bland fjortisar, ser inte det så ofta längre. Emos och idominfjortisar lyser med sin frånvaro nuförtiden (TYVÄRR!). Fjortsar kommer och går. Ibland är de och nosar på sånt man själv gillar men det försvinner.
Citera
2015-05-17, 10:51
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att det är häftigt att vara casual. Tycker bara att det är synd att ett märke som en gång hade en betydelse har tappat den. Lite som Lyle & Scott har blitit ett preppy märke, eller hur hipsters har förstörd Doc Martens.
Och varför är alla casuals fjortisar?

Vad då för betydelse? Det är en vanlig tröja med en lapp på armen. Det är bara marknadsföring så att sådana som du ska tro att det är ett märke som symboliserar något och "har en betydelse".

De är fjortisar eftersom de är fixerade kring vilket märke som sitter på tröjan och sedan tror att de är stentuffa när de går omkring med fötterna utåt och dricker öl på fotbollsmatcher. Resten av befolkningen skrattar åt er.

Herregud, vem bryr sig vilken logotyp det sitter på en tröja? Sluta vara så förbannat orolig över att andra människor bär samma tröja. Det om något bevisar ju att du inte köper kläderna för att du anser dem snygga utan för att du bara vill bära ett visst märke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in