2015-05-17, 00:41
Medlem
ispiks avatar
Tänk om Helin hade sagt;
Kom tillbaka om 10min så tar vi en kopp kaffe i köket så får ni ställa vilka frågor ni vill.

Möjligtvis då hade Helin gått som segrare ur detta.

Nu är han istället en 100% hycklare som sitter i sitt vita isolat och funderar på hur han ska formulera detta till ett så stort hot så att han får en skattefinansierad livvakt/brandvägg.
Citera
2015-05-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ålänningar är super-nationalister. Man måste tex vara infödd rasren Ålänning för att få äga mark eller fastigheter på Åland. - Inga blattar på Åland alltså.

Jag tror att man som icke infödd ålänning kan få köpa hus om man har bott 5 år på Åland. Någon som vet?
Citera
2015-05-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tror att man som icke infödd ålänning kan få köpa hus om man har bott 5 år på Åland. Någon som vet?
Stämmer ungefärligen. Lite mer specifika regler finns om hur det fungerar men i stort är det så iaf.

En åländsk bekant sa till mig att en ålänning som flyttade ifrån Åland för länge tappade sin rätt att äga åländsk mark. Tror dock det blev ändring på det, eller så skulle det bli ändring på det, kommer inte ihåg.
Orsaken var många ålänningar som studerar i Sverige tappar sin hembyggnadsrätt eftersom Sverige kräver stt man skriver sig på sin studieort.

Annars är Åland fritt från invandring, med små undantag.
Senast redigerad av QB_Tolchock 2015-05-17 kl. 01:00.
Citera
2015-05-17, 01:04
Medlem
Den som drog igång STASI-journalistiken (åsiktsregistrera, övervaka, hembesöka, stämpla, hacka och outa folket) under sken av att jaga "nazister och onda" är väl det slutna neo-marxistiska Expo-nätverket (RG, EXPO, Piscatus) under Aschberg. Effektivt planterade de sina arbetsmetoder i den mer än villiga 08-pressen. 08-journalisters arbetsmetoder har inget like i världen.

Underligt var att Jan Helin på frågan om det var okej att besöka folk i deras hem enbart för att de har fel åsikter så svarade Helin att det är okej.
Citera
2015-05-17, 01:05
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Alla har rätt till liv, men jag gråter inga floder till hängningen av Saddam Hussein. När onda människor får smaka på rekylen är åtminstone jag återhållsam med sympatierna.

Tyrannmordet och Jan Helins VD-skap för en undermålig publikation är två helt skilda saker. Oavsett om Jan Helin gör sig oanträffbar till vardags ger det inte NU rätten att inkräkta i familjen Helins privata sfär. Oavsett vilken politiskt inriktning och hemvist så är det att inkräkta som NU hos familjen Helin att degradera sig själv till Aftonbladet, Aschberg och Researchgruppens pöbelnivå. Rent ut sagt osmakligt.
Citera
2015-05-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith

Gäller bara för dem med Finskt medborgarskap. En svensk medborgare kan inte bli fastighetsägare på Åland. Däremot finns det aktielägenheter och andra juridiska omvägar men verklig markägare blir man aldrig någonsin. I många andra länder ex Thailand är det omöjligt för utlänningar att äga mark men det finns underliga juridiska omvägar. - I de flesta muslimska länder är det totalförbjudet för ickemuslimer att köpa mark. I realiteten kan utlänningar förlora "sin" mark precis närsomhelst.

På Åland kallas det för hembygdsrätt.
http://www.komhem.nu/boende/kopa
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-05-17 kl. 01:21.
Citera
2015-05-17, 01:11
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Tyrannmordet och Jan Helins VD-skap för en undermålig publikation är två helt skilda saker. Oavsett om Jan Helin gör sig oanträffbar till vardags ger det inte NU rätten att inkräkta i familjen Helins privata sfär. Oavsett vilken politiskt inriktning och hemvist så är det att inkräkta som NU hos familjen Helin att degradera sig själv till Aftonbladet, Aschberg och Researchgruppens pöbelnivå. Rent ut sagt osmakligt.

Va inte så jävla bögig.

Hämnd är en fullt legitim åtgärd moraliskt. Helinen började, och nu får han en tillbaka-kaka i fejan. Balansen har återupprättats, och det onda har med ont fördrivits. Finns inget fel med det. Att vända andra kinden till är ett kristet koncept, och har med idéen om Gud's straffdom i efterlivet att göra, "döm inte så ska du själv inte bli dömd", i en sekulariserad tolkning blir konceptet helt obegripligt.

Verkligheten är ordnad sålunda: Den som demonstrera makt, respekteras, den som viker undan, betrampas; Helinen kommer nu tänka två varv till nästa gång, innan han hänger ut oskyldiga svenska medborgare.
Senast redigerad av IngmarBergman 2015-05-17 kl. 01:14.
Citera
2015-05-17, 01:29
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Va inte så jävla bögig.

Hämnd är en fullt legitim åtgärd moraliskt. Helinen började, och nu får han en tillbaka-kaka i fejan. Balansen har återupprättats, och det onda har med ont fördrivits. Finns inget fel med det. Att vända andra kinden till är ett kristet koncept, och har med idéen om Gud's straffdom i efterlivet att göra, "döm inte så ska du själv inte bli dömd", i en sekulariserad tolkning blir konceptet helt obegripligt.

Verkligheten är ordnad sålunda: Den som demonstrera makt, respekteras, den som viker undan, betrampas; Helinen kommer nu tänka två varv till nästa gång, innan han hänger ut oskyldiga svenska medborgare.

Öh, tror du på fullt allvar att Helin, Aschberg etc kommer dra sig för att göra samma sak igen? Tycker du att hämnden var effektiv? Hur många utanför FB har lyssnat på NU "scoop"? Du tror inte att Jan Helin snarare kommer göra en grej av att ha blivit uppsökt av NU,SD,FB,knark,pedofili i sitt hem?

Annars uppskattar jag om jag blir tilltalad eller beskriven som HBTQ-certifierad, regnbågssjäl och inte bög alt bögig.
Senast redigerad av Gunnilas-bulle 2015-05-17 kl. 02:24.
Citera
2015-05-17, 02:56
Medlem
CyberPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeaDeaDea
Fast är Personen som ringer på hos Jan verkligen en Journalist? Eller är det precis som Alla med en kamera som kan ta en bild, att dom helt plötsligt är Fotografer? dvs Han har papper och penna i handen och är då automatiskt Journalist?

Knappast bra Journalistik i alla fall.
Journalist är den som skriver, filmar eller fotograferar något som är avsett för publicering.

Alltså är de journalister.
Citera
2015-05-17, 03:12
Medlem
NCC1701s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Öh, tror du på fullt allvar att Helin, Aschberg etc kommer dra sig för att göra samma sak igen? Tycker du att hämnden var effektiv? Hur många utanför FB har lyssnat på NU "scoop"? Du tror inte att Jan Helin snarare kommer göra en grej av att ha blivit uppsökt av NU,SD,FB,knark,pedofili i sitt hem?

Annars uppskattar jag om jag blir tilltalad eller beskriven som HBTQ-certifierad, regnbågssjäl och inte bög alt bögig.

Jan gillade det inte.
Jans fru gillade det inte.

Tveksamt om han kommer sluta skicka ut sina hejdukar på oannonserade hembesök, men han kommer garanterat tänka sig för två gånger. Men om han skickar ut dem så får han själv förhoppningsvis ett nytt hembesök av några aspirerande journalister.
Citera
2015-05-17, 03:39
Medlem
Shuffless avatar
Tycker att det är sjukt roligt att Jan Helin tar kort på de som besöker hans hem med kamera, anledningen till att han gör det är ju för att han tycker att det är fel...
Citera
2015-05-17, 04:05
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Jan Helin med Aftonbladet har inga tveksamheter när det gäller att trakassera vanliga svenskar som har fel åsikter eller röstat fel. Svensk media och 7k gråtrunkar till det faktum att Nordkorea får avrätta sina dissidenter.
Ingen frågar sig när det blev medias roll att agera förmyndare över svenska medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in