2015-05-16, 22:52
Medlem
Jag har en underbar sambo sen tre år tillbaka, jag vet att han älskar mig och han vet hur mycket jag älskar honom.

Han tycker det är ett problem att jag vill ligga så sällan, varav jag förklarar att jag vill ha passion och bus och inte bara "nu vill jag ligga". Han säger då att han ibland bara vill bli k*****d. Så det har han fått på mitt initiativ x antal ggr nu.

Men det jag efterfrågade lyser fortfarande med sin frånvaro. Han fattar inte att han har tappat allt det där som får mig att tända. Sexiga mms och sms, smekningar och blickar. Hett hångel och viska lite i mitt öra. Det gör det inte lättare att han tar det som ett personligt angrepp och blir sur och tvär om jag tar upp det.

Hur ska jag få honom att förstå att det ligger lite mer känsla i liggandet och att det är något som pågår mer än minuten innan det ska bli åka av?
Citera
2015-05-16, 22:57
Medlem
Tyvärr ställer du för höga krav
Citera
2015-05-16, 23:02
Medlem
Tar ni inte på varandra, kyssar, smek, kramar, ger varandra komplimanger osv i vardagen?
Citera
2015-05-16, 23:09
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halo...
Jag har en underbar sambo sen tre år tillbaka, jag vet att han älskar mig och han vet hur mycket jag älskar honom.

Han tycker det är ett problem att jag vill ligga så sällan, varav jag förklarar att jag vill ha passion och bus och inte bara "nu vill jag ligga". Han säger då att han ibland bara vill bli k*****d. Så det har han fått på mitt initiativ x antal ggr nu.

Men det jag efterfrågade lyser fortfarande med sin frånvaro. Han fattar inte att han har tappat allt det där som får mig att tända. Sexiga mms och sms, smekningar och blickar. Hett hångel och viska lite i mitt öra. Det gör det inte lättare att han tar det som ett personligt angrepp och blir sur och tvär om jag tar upp det.

Hur ska jag få honom att förstå att det ligger lite mer känsla i liggandet och att det är något som pågår mer än minuten innan det ska bli åka av?

Låtsas bli uppraggad av någon annan och låt honom ligga hemma med ångest en hel natt över inbillad otrohet, så kommer han fjäska röven av sig sen ska du se.
Citera
2015-05-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tar ni inte på varandra, kyssar, smek, kramar, ger varandra komplimanger osv i vardagen?

Vi kramas och pussas och håller handen varje dag. Jag tycker om att ge komplimanger men han ger sällan om några alls. Jag får ärligt talat mer komplimanger av kollegorna på jobbet men jag tror bara att han inte tänker på det. I soffan är det datorn som hägrar för hans del.
Citera
2015-05-16, 23:13
Medlem
Scraps avatar
Visa honom det du skrev här.
Citera
2015-05-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Låtsas bli uppraggad av någon annan och låt honom ligga hemma med ångest en hel natt över inbillad otrohet, så kommer han fjäska röven av sig sen ska du se.

Haha nej det känns alldeles för taskigt för vi har ett jättebra förhållande annars. Däremot kanske man skulle börja berätta när någon försöker ragga upp mig för att se om det ger något jag har bara tänkt att det är onödigt att berätta.
Citera
2015-05-16, 23:17
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Haha nej det känns alldeles för taskigt för vi har ett jättebra förhållande annars. Däremot kanske man skulle börja berätta när någon försöker ragga upp mig för att se om det ger något jag har bara tänkt att det är onödigt att berätta.

Han behöver förstå att det finns andra män som vill ha dig, och att han måste kämpa om han ska få behålla dig!
Citera
2015-05-16, 23:23
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Han behöver förstå att det finns andra män som vill ha dig, och att han måste kämpa om han ska få behålla dig!

Ja skitbra tips! Så får vi läsa i aftonbladet om ett till relationsmord. Idiot.
Citera
2015-05-16, 23:26
Medlem
Citat:
Vi kramas och pussas och håller handen varje dag. Jag tycker om att ge komplimanger men han ger sällan om några alls. Jag får ärligt talat mer komplimanger av kollegorna på jobbet men jag tror bara att han inte tänker på det. I soffan är det datorn som hägrar för hans del.
Säg till honom att du vill höra honom säga att han gillar dig och varför. Att orden betyder något för dig. Sen kan du ju be honom överraska dig någon gång då och då sådär helt oväntat. Det borde väl finnas någon bok: Så uppvaktar du din kvinna! Köp den till honom!! Vem vet, kanske kan du lära honom att bli som du vill!!!
Citera
2015-05-16, 23:29
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Ja skitbra tips! Så får vi läsa i aftonbladet om ett till relationsmord. Idiot.
Haha menar inte att hon ska ut och göra något, men att hon kan nämna att någon raggat på henne, bara småsaker sådär. Triggar det honom till att mörda så kan vi alla ha gott samvete ändå, med vetskapen om att en så lätt-triggad människa ändå skulle mördat förr eller senare.
Citera
2015-05-16, 23:55
Medlem
Typiskt brudar... De tror att första dejten ska vara livet ut. Fatta två saker: 1) gräset är inte grönare på andra sidan staketet och 2) vardagen kommer till alla, inklusive den som du tror är 10 gånger bättre än din sambo.

Självklarheter för vissa, raketvetenskap för andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in