2015-05-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
swords and sandals?
Nej nej,det är ett "seriöst" spel som man laddar hem/köper och installerar o allt,men man kan bara köra online tror jag,spelet påminner väldigt mycket om "Smite" men spelet är nog ifrån kanske 2003-2006

Edit: Haha jag måste säga att swords and sandals va rätt kul dock
Citera
2015-05-14, 19:15
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Nej nej,det är ett "seriöst" spel som man laddar hem/köper och installerar o allt,men man kan bara köra online tror jag,spelet påminner väldigt mycket om "Smite" men spelet är nog ifrån kanske 2003-2006

Edit: Haha jag måste säga att swords and sandals va rätt kul dock
Jätteroligt, jag tycker det föll påfallande likt din beskrivning som var som sagt luddig...
Citera
2015-05-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Jätteroligt, jag tycker det föll påfallande likt din beskrivning som var som sagt luddig...
Kan tillägga att det är typ vikinga tid och att namnet är två ord
Citera
2015-05-14, 20:25
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Jag letar efter ett spel, som jag lirade en handfull gånger när jag var under 10. Alltså innan 2005. Spelet gick ut på att man hade cirka 5 gubbar man ställde ut (en stor svart snubbe och en kvinna om jag kommer ihåg rätt. Dom hade olika egenskaper också som medic etc)

Spelet är uppbyggt med steg. Man kunde gå ett viss antal steg med alla gubbar varje runda. När man var klar klickade man på en knapp så det var datorns tur. Man ska alltså gå igenom banor på detta sätt.

Hoppas nån förstår vilket spel jag menar med denna luddiga förklaring.

Jagged Alliance 2? Commandos?
Citera
2015-05-14, 20:48
Medlem
MsRaccoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Söker ett spel som spelades kanske runt år 2000 eller liknande. Var barn och spelet var för barn. Det var en kung som skulle ge sig ut i världen och hitta nåt. Spelet var på svenska och så. Fanns olika vägar man kunde ta men blev game over om man tog fel väg ibland. Fanns nån fitness grej och riddare så det var liksom medeltiden vi snackar om. Hade nån vemodig låt som spelades lite då och då. Kanske hette nåt med "kungens blabla..."

Någon?
Citera
2015-05-15, 20:46
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Tja!
Jag spelade ett spel med en polare för nåt år sen som jag nu glömt namnet på tyvärr. Hoppas nån här vet namnet på det.
Det var ett onlinespel man kopplade upp sig på och lirade med andra människor, man kunde vara olika djur som gjorde quests tillsammans. Om jag i te minns fel var jag en räv. Det var riktigt kul och vill börja spela det igen bara nån kan ge mig namnet!
Citera
2015-05-16, 15:21
Medlem
ql1maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosquera
I skolan på 90-talet hade vi ett mattespel med någon sagofigur. Man gjorde olika minispel och löste matte samtidigt, tror jag. Något som tycker det låter bekant?
Kan det vara Flygande Start: 1:a klass, 2:a klass, 3:e klass osv?
Citera
2015-05-16, 17:54
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Tja!
Jag spelade ett spel med en polare för nåt år sen som jag nu glömt namnet på tyvärr. Hoppas nån här vet namnet på det.
Det var ett onlinespel man kopplade upp sig på och lirade med andra människor, man kunde vara olika djur som gjorde quests tillsammans. Om jag i te minns fel var jag en räv. Det var riktigt kul och vill börja spela det igen bara nån kan ge mig namnet!
Ingen som känner igen spelet? :/
Citera
2015-05-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Ingen som känner igen spelet? :/
Kan det vara Tale of Tales?
Citera
2015-05-17, 20:58
Medlem
MittNamnVarTagets avatar