2015-05-16, 17:41
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Okej, vi kommer åka ut....

Säg inte det, Schalke har inget att spela för nästa helg, alla andra nedflyttningskandidater spelar mot varandra: H96- SCF, Paderborn-VfB.

Fast om HSV förlorar så kan ju Schalke ta med sig klockan hem på en gång...
2015-05-16, 17:44
Medlem
Steff83s avatar
Bayerns två säsonger under Pep har ju varit snarlika.

Går fram som en ångvält både i BL och CL...Säkrar BL-guld i mars/april....sen pyser allt ut sakta mn säkert. Ut i CL-semi, och förlorar helt plötsligt en massa poäng i ligan. Tändningen och tempot försvinner när man inte har något att spela för i ligan varje vecka.

Det vet vi nu. Han vet vad han behöver jobba på. Det pratades t.o.m om just detta inför denna säsonge.
2015-05-16, 17:55
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Säg inte det, Schalke har inget att spela för nästa helg, alla andra nedflyttningskandidater spelar mot varandra: H96- SCF, Paderborn-VfB.

Fast om HSV förlorar så kan ju Schalke ta med sig klockan hem på en gång...

Klart får hoppas Paderborn och H96 vinner, sedan att vi på något sätt har tur... men ack vad dåligt vi har spelat dem två senaste matcherna. Ger inte mycket hopp, Alder är den ända som visar klass just nu.
2015-05-17, 00:51
Bannlyst
Kunde tyvärr inte se mitt kära Schalke idag då jag jobbade. Någon som kan uppdatera mig på hur Draxler och Goretzka såg ut efter att de båda blivit inbytta i halvtid?

e: Skön seger btw - även fast 1-0 hemma mot Paderborn efter ett sent självmål är långt ifrån godkänt.

e2: Härlig dramatik i bottenstriden också. Hoppas att Paderborn och Freiburg ryker. Hamburg kan ta kvalplatsen och klara sig kvar via den.
Senast redigerad av BendingSwine 2015-05-17 kl. 00:57.
2015-05-17, 08:34
Medlem
Germanofils avatar
Konferenz med 9 matcher även i Zweite. Klockan 15:30 för den som missat det. Många dramatiska matcher att vänta. Ingen match är betydelselös vilket måste vara smått unikt såhär i näst sista omgången.

Braunschweig - Karlsruhe
Båda lagen piskade att vinna för att ha en chans på uppflyttning eller kval. Lär bli en sevärd match.

Fürth - Darmstadt
Hemmalaget slåss för sin överlevnad då man har samma poäng som Aue på kvalplats men bättre målskillnad. Darmstadt har en jättechans att nå Bundesliga om man vinner här. Men det kommer inte att bli lätt. Håller neverna?

1860 München - Nürnberg
Derby mellan två klassiska klubbar. Lejonen ligger näst sist i tabellen och behöver verkligen vinna idag.

St. Pauli - Bochum
St. Pauli ligger liksom Fürth bara över strecket pga sin målskillnad (ett plusmål bättre än Aue). Bochum har inget att spela för vilket ju talar lite för hemmalaget.

Ingolstadt - Leipzig
Ingolstadt kan bli klara för BL för första gången om de fixar minst oavgjort hemma mot BK Läskeblask. Men även här frågar jag mig: håller nerverna?

Aalen - Heidenheim
Aalen sist i tabellen med 3 poäng mindre än Aue som ligger på kvalplatsen. Idag är det med andra ord bara seger som räknas och det är inte alls omöjligt mot Heidenheim som inte har något att spela för.

Sandhausen - Düsseldorf
Sandhausen fick nyligen poängavdrag pga något licensregelbrott och löper en liten risk att åka ur. Men det ska mycket till och förmodligen är man säkra även om man förlorar idag.

FSV Frankfurt - Union Berlin
FSV är plötsligt indragna i bottenstriden och behöver ta poäng idag. Union har inget att spela för.

Aue - Kaiserslautern

Aue på kvalplats neråt och 'lautern på kvalplats uppåt. Enormt viktig match för båda lagen!
2015-05-17, 09:41
Medlem
setubals avatar
Fin genomgång Germanofil.

Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Kunde tyvärr inte se mitt kära Schalke idag då jag jobbade. Någon som kan uppdatera mig på hur Draxler och Goretzka såg ut efter att de båda blivit inbytta i halvtid?

e: Skön seger btw - även fast 1-0 hemma mot Paderborn efter ett sent självmål är långt ifrån godkänt.

e2: Härlig dramatik i bottenstriden också. Hoppas att Paderborn och Freiburg ryker. Hamburg kan ta kvalplatsen och klara sig kvar via den.
Dagens Schalke har ju nästan en självbild som påminner om Stuttgart och Hamburg... Så 1-0 hemma mot Paderborn får nästan ses som godkänt.
Själv såg jag inte matchen då det är för tröttsamt att följa dom. Valt Stuttgart den här säsongen istället.

Aue i eftermiddag. Hoppas självklart på Kaiserslautern! Ser gärna att sechziger håller sig kvar ändå. Och att inte Darmstadt går upp..
2015-05-17, 10:49
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.kicker.de/news/fussball/2bundesliga/spieltag/2-bundesliga/2014-15/31/tabellenrechner.html

Vinner Eintracht de två återstående matcherna samtidigt som Kaiserslautern bara tar max 1 poäng så nås tredjeplatsen. Det är en "long shot", men hoppet är inte ute än. Nerverna börjar slå till rejält.

Ingolstadt och Darmstadt troligtvis de lag som flyttas upp direkt. Kan lova er att det inte var någon i hela världen som kan ha tippat den kombinationen.
2015-05-17, 11:01
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.kicker.de/news/fussball/2bundesliga/spieltag/2-bundesliga/2014-15/31/tabellenrechner.html

Vinner Eintracht de två återstående matcherna samtidigt som Kaiserslautern bara tar max 1 poäng så nås tredjeplatsen. Det är en "long shot", men hoppet är inte ute än. Nerverna börjar slå till rejält.

Ingolstadt och Darmstadt troligtvis de lag som flyttas upp direkt. Kan lova er att det inte var någon i hela världen som kan ha tippat den kombinationen.
Jag har alledels för dålig koll på dessa två lag, men det känns som man får upp Paderborn x2. Lite osexiga lag helt enkelt (enligt mig då.) Visst kul med mindre lag och skrällar, men jag tycker då det är tråkigt om säg Hamburg och Freiburg skulle åka ut, och lag som Paderborn blir kvar och Darmstadt och Inglostadt går upp. Någon måtta får det fan vara! Jag håller tummarna för att Darmstadt förlorar båda sina med stora siffror, Kaiserslautern vinner båda sina matcher, och ditt Braunschweig vinner båda matcherna och tar tredjeplatsen på målskilland, det scenariot borde väl i teorin funka eller har jag missat något i min briljanta räkning?

Ska bli kul att följa idag iaf, missade alla matcher igår då jag var tvungen att jobba.
2015-05-17, 12:56
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Att Ingolstadt, med hjälp av Audis kapital, gjort en rejäl satsning inför den här säsongen var väl ändå känt? Tycker inte att det är någon superskräll att de (förmodligen) når Bundesliga.

Darmstadt däremot, trodde nog inte en jävel på. Att de ens tog sig upp i Zweite var ju ett mindre under efter den otroliga vändningen i Relegation mot Bielefeld förra säsongen.
2015-05-17, 14:51
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Jag har alledels för dålig koll på dessa två lag, men det känns som man får upp Paderborn x2. Lite osexiga lag helt enkelt (enligt mig då.) Visst kul med mindre lag och skrällar, men jag tycker då det är tråkigt om säg Hamburg och Freiburg skulle åka ut, och lag som Paderborn blir kvar och Darmstadt och Inglostadt går upp. Någon måtta får det fan vara! Jag håller tummarna för att Darmstadt förlorar båda sina med stora siffror, Kaiserslautern vinner båda sina matcher, och ditt Braunschweig vinner båda matcherna och tar tredjeplatsen på målskilland, det scenariot borde väl i teorin funka eller har jag missat något i min briljanta räkning?

Ska bli kul att följa idag iaf, missade alla matcher igår då jag var tvungen att jobba.

Tror det "räcker" att Braunschweig vinner båda matcherna med 3-0 och Darmstadt förlorar båda med 3-0, samtidigt som Lautern tar minst två poäng. Så visst, det är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Att Ingolstadt, med hjälp av Audis kapital, gjort en rejäl satsning inför den här säsongen var väl ändå känt? Tycker inte att det är någon superskräll att de (förmodligen) når Bundesliga.

Darmstadt däremot, trodde nog inte en jävel på. Att de ens tog sig upp i Zweite var ju ett mindre under efter den otroliga vändningen i Relegation mot Bielefeld förra säsongen.

Var kanske en märklig formulering, menade alltså kombinationen Ingolstadt - Darmstadt, inte just Ingolstadt i sig. Även om Ingolstadt var en av favoriterna trodde jag att t.ex. Kaiserslautern och Düsseldorf skulle slå dem.
2015-05-17, 14:55
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
1. Ingolstadt +20, 60p
2. Darmstadt +18, 56p
----------------------
3. Kaiserslautern +14, 54p
----------------------
4. Karlsruhe +16, 52p
5. Braunschweig +7, 50p
Braunschweig - Karlsruhe
Fürth - Darmstadt
München - Nürnberg
St. Pauli - Bochum
Ingolstadt - Leipzig
Aalen - Heidenheim
Sandhausen - Düsseldorf
Frankfurt - Berlin
Aue - Kaiserslautern

Citat:
12 SV Sandhausen . . . . . . -3 . . . . . . 38
13 FSV Frankfurt . . . . . . . . -11 . . . . . 36
14 SpVgg Greuther Fürth . . -7 . . . . . . 34
15 FC St. Pauli . . . . . . . . . -14 . . . . . 34
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
16 Erzgebirge Aue . . . . . . . -15 . . . . . 34
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
17 1860 München . . . . . . . . -9 . . . . . 33
18 VfR Aalen . . . . . . . . . . -9 . . . . . . 31
2015-05-17, 14:58
Medlem
marc0p0l0s avatar
Över 60 000 åskådare kommer idag till mötet 1860 - Nürnberg. Vore extremt brutalt om resultaten då går så att de blåa åker ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in