2015-05-16, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Aftonbladet är politiker, dom för politikernas politik osv. Förstår du vad jag säger?

Ja, och jag är inte förvånad... Dock anser jag att du har fel.
Citera
2015-05-16, 08:16
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Är Nordisk Ungdom nazister?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nordisk_Ungdom_%282000-talet%29

Enligt wiki:

Vad är nazist i sammanhanget?
Citera
2015-05-16, 08:37
Medlem
Jan Helin behöver granskas, men han går inte att få tag på. Han pratar bara med "godkända" personer. Som inte frågar om t ex flashbackhistorien.
Lyssna på hur Jan Helin skyddas av en Berlinmur av skyddsassistenter. Helt hopplöst att få ställa några frågor.

https://youtu.be/iqwwoTf2ThY

Är det någon som tycker att en VD, som tjänar 7 (sju) miljoner om året, skall kunna ducka frågor helt? Vilken annan företagsledare skulle komma undan med det?
Citera
2015-05-16, 10:03
Medlem
hnkls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, var gick du i skolan egentligen? Rinkeby?
Aldrig under min skolgång hörde jag någon säga "svennejävel", däremot fanns det alltid små tuffa grabbar i gäng som snusade och rökte på rasterna som uttryckte sig rasistiskt gentemot de få mörkhyade som fanns på skolan.

Det är ett mycket vanligt förekommande uttrycka i svenska skolor idag. Gick du i högstadiet under 2000-talet utan att någonsin höra ordet "svennejävel" är antingen döv, lever i förnekelse eller så gick Du helt enkelt i en skola där det inte har speciellt många icke infödda svenskar eller barn med utlandsfödda föräldrar, vilka är ett väldigt få skolor idag.

Det är kommentarer som din som får en att börja undra hur långt ner under stenen vissa lever. Svenska samhället ser ut så idag. Bra eller dåligt får varje person själv avgöra, men kommentarer som din ger mig huvudvärk.

Tillbaka till topic:
På Helin bara, han vet mycket väl vad han håller på med och vilka metoder som används mot olika personer som hans journalister använder. Men när leken plötsligt är omvänd så passar det inte. Tycker att det här är helt rätt. Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Citera
2015-05-16, 10:32
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, var gick du i skolan egentligen? Rinkeby?
Aldrig under min skolgång hörde jag någon säga "svennejävel", däremot fanns det alltid små tuffa grabbar i gäng som snusade och rökte på rasterna som uttryckte sig rasistiskt gentemot de få mörkhyade som fanns på skolan.

Jag gick i ubervit skola i vänsterextrema umeå och hörde svennejävel och svennehora konstant. Ett visst gäng terroriserade hela skolan. Blev utsatt för hatbrott pga min vita hudfärg dussintals gånger. Och detta var ändå mer än 10 år sedan. (Kan tilläggas att skolan då var till 90%vit)
Citera
2015-05-16, 11:15
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeaDeaDea
Fast är Personen som ringer på hos Jan verkligen en Journalist? Eller är det precis som Alla med en kamera som kan ta en bild, att dom helt plötsligt är Fotografer? dvs Han har papper och penna i handen och är då automatiskt Journalist?

Knappast bra Journalistik i alla fall.

Journalist är ingen skyddad titel. Vem som helst kan säga sig vara journalist, vilket vi dagligen ser inte minst i våra kvälls- och dagstidningar.

Huruvida detta är bra eller dålig journalism låter jag vara osagt, men varje utgåva av Aftonbladet innehåller många exempel på betydligt sämre sådan, minst sagt.
Citera
2015-05-16, 11:22
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeaDeaDea
Fast är Personen som ringer på hos Jan verkligen en Journalist? Eller är det precis som Alla med en kamera som kan ta en bild, att dom helt plötsligt är Fotografer? dvs Han har papper och penna i handen och är då automatiskt Journalist?

Ja. Han framställer uppenbarligen material som är avsett att publiceras. Däremot har penna och papper inget med saken att göra.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Journalist
Citera
2015-05-16, 12:06
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Japp, men att strosa runt i Äppelviken är som en Astrid Lindgrenvärld jämfört med typ vilket ställe som helst i landet. Vad ligger snittvillapriserna på där, 15-20 miljoner?

Ja inget under 12 miljoner, minsta huset. Det är en ekonomiskt gated community. Inga staket och vakter behövs. Tunnelbanan når inte dit. Det är Stockholms största etniskt vita enklav, från Äppelviken till Nockeby. Kvadratmeter priserna för villor är ungefär dubbelt jämfört med södra stockholm, bland folket. Noteras kan att nästan ingen där läser kvällstidningarna heller. Helin producerar skit för folket och skrattar förmodligen åt det.
Citera
2015-05-16, 12:48
Medlem
Det är väl även därifrån Fredrik Wikingsson spyr ut sitt folkförakt?
Citera
2015-05-16, 12:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Om någon slår på dig en fet käftsmäll, ställer du dig bara och gråter då?
Ska meningsmotståndare inte få göra något som propagandaministeriet tycker är OK?

Självklart så ska massmedias ansvariga få tillbaka som de själva sått!
Bra jobbat grabbar!
Om någon slår mig på käften är att jämställa med att vara journalist? Det är ett jobb att granska rasister och nazister, att slå någon på käften är inte det. Det är en störtlöjlig jämförelse som inte har någon bäring. Det går inte att säga att det ena är avskyvärt för att sedan göra samma sak. Man måste vara enhetlig. Två fel blir inte ett rätt liksom..Öga för öga, tand för tand inställningen är ett tecken på låg intelligens, imo. Jag har personligen inte sagt vad jag tycker om det som skett, nota bene.
Citera
2015-05-16, 13:04
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Det är väl även därifrån Fredrik Wikingsson spyr ut sitt folkförakt?

Inte längre, men tidigare bodde han precis i närheten.
Citera
2015-05-16, 13:15
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
Top kek.
>Vi tycker det är fel att gå hem till folk, därför går vi hem till folk

Jättebra, verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto