2015-05-15, 23:45
Medlem
AgentJoyBoys avatar
!!!!OOOBBSS!!! Podden Mattsson Helin !!!!OOOBBSS!!!

Jan Helin och Thomas Mattsson och Jan Helin spelar in en podd varje Fredag / Lördag som släpps på lördag eller söndag på följande adress.

http://mattssonhelin.libsyn.com/

Detta är en podd som hela medieetablissemanget lyssnar troget på. Jan Helin kommer troligtvis ta upp detta på podden (om inte han väljer mörka det helt).

Som trogen lyssnare så kommer det bli mäkta intressant att höra Jan Helins röst efter det som inträffade. Kommer han säga något? Kommer man märka darr på hans röst? Kommer han ställa in pga personliga skäl?

Jag råder alla som är intresserade av Jan Helins verkliga reaktion på detta så lyssna på nästa avsnitt.

!!!!OOOBBSS!!! Podden Mattsson Helin !!!!OOOBBSS!!!
Citera
2015-05-16, 00:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
ni som tycker det är bra legitimerar ju alla hembesök aftonbladet och expressen gjort. ni kan inte klaga på det och samtidigt hylla detta initiativ. antingen är det rakt igenom dåligt eller vice versa.
Citera
2015-05-16, 00:06
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
ni som tycker det är bra legitimerar ju alla hembesök aftonbladet och expressen gjort. ni kan inte klaga på det och samtidigt hylla detta initiativ. antingen är det rakt igenom dåligt eller vice versa.
Om någon slår på dig en fet käftsmäll, ställer du dig bara och gråter då?
Ska meningsmotståndare inte få göra något som propagandaministeriet tycker är OK?

Självklart så ska massmedias ansvariga få tillbaka som de själva sått!
Bra jobbat grabbar!
Citera
2015-05-16, 00:08
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Jan Helin är ju en offentlig person med mycket makt genom tidningen där han är högt uppsatt.

Det är även av stor vikt att belysa att han själv bor etniskt homogent och rasrent, att hans barn slipper kallas svennejävlar vareviga sekund i skolan och så vidare. Jan Helin är en hycklare av värsta sort och det bör ständigt upplysas om detta. Punkt.

Man bör dagligdags stå utanför huset och på andra lämpliga platser med mycket folk och ropa ut detta budskap.
Senast redigerad av 8711 2015-05-16 kl. 00:11.
Citera
2015-05-16, 00:18
Medlem
Skita-Knulla-Spys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Äppelviken är så lite "gated" som det kan bli .
låga häckar och idyll. invandringen kommer inte dit, ty tunnelbanan slutar i Alvik.
Precis!
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Jag antar att du förstår att i princip alla i Bromma har hemlarm.
Doh!

Nu när "nazisthotet" har hittat till Äppelviken så måste "hotet" vara monstruöst!
Fru Helin har förmodligen redan nu hämtat upp flyttkartongerna från källaren.
Sökorden på Hemnet är inte osannolikt "stängsel+villa" eller "paradvåning+takterrass+Östermalm".

Efter tio hos Malou härnäst?
Citat:
Buhuu.... "nazisthot"..... buhuu.... tvingade att flytta.... buhuu!
Citera
2015-05-16, 00:28
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Är Nordisk Ungdom nazister?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nordisk_Ungdom_%282000-talet%29

Enligt wiki:
Citat:
Statens medieråd bedömer Nordisk Ungdom som en fascistisk och radikalt högerpopulistisk organisation

Citat:
Expo kategoriserar Nordisk Ungdom som en nazistisk och högerextrem aktivistorganisation

Citat:
Nordisk Ungdom bedöms vara en högerextrem organisation, men själva tar de avstånd från beteckningen. Organisationen har av Expo med flera medier i och utanför Sverige beskrivits som nazistisk.

• En värld av mångfald, vilket innebär att man värnar om svensk kultur, bland annat genom attbekämpa integration, imperialism och mångkultur.
  • Folkgemenskap, vilket innebär att man vill skapa en homogen vit nation. Troligen med arbete att minska klyftorna och likforma kulturen.
  • Skandinaverna; enligt organisationen är det svenskar, norrmän och danskar som man anser sig verka för och dessa benämner man som skandinaver.
  • Ett fritt Europa; propagerandet för en gemensam europeisk front samtidigt som de så kallade skandinavernas särart och självbestämmande ska bevaras.
  • En ny människa, för idrott och patriarkala strukturer mot konsumtionssamhälle.
  • Demokrati, för mer demokrati och någon typ av närhetsprincip.
  • Integritet, emot FRA-lagen och övervakningssamhället.
  • Avskaffa ockret, emot bankernas roll i penningsystemet och förespråkandet av metallmyntfot.
  • Fritt internet, där man fokuserar på det fria informationsflödet utan några inskränkningar.

Citat:
Enligt Säkerhetspolisen (Säpo) är Nordisk ungdom en del av vit makt-rörelsen i Sverige. Expo menar att organisationen, "genom spektakulära aktioner och kontroversiella samarbeten" för vit makt-rörelsen, kommit att modernisera vit makt-rörelsen i Sverige. Exempel är då Nordisk ungdom samarbetat med radikala islamister i en manifestationen för ett fritt Palestina som motiveras med att det är "av godo att samarbeta med grupper 'som vill leva enligt sin egen kultur, religion och tradition'". Organisationen har också visat sig öppen för samarbete med den autonoma vänstern

Citat:
Nätverkets demonstration mot moskébygget kallades av den anordnade motdemonstrationen för rasistisk och nazistisk. De båda demonstrationerna ledde till ett stort polispådrag
Citera
2015-05-16, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jan Helin är ju en offentlig person med mycket makt genom tidningen där han är högt uppsatt.

Det är även av stor vikt att belysa att han själv bor etniskt homogent och rasrent, att hans barn slipper kallas svennejävlar vareviga sekund i skolan och så vidare. Jan Helin är en hycklare av värsta sort och det bör ständigt upplysas om detta. Punkt.

Man bör dagligdags stå utanför huset och på andra lämpliga platser med mycket folk och ropa ut detta budskap.

Haha, var gick du i skolan egentligen? Rinkeby?
Aldrig under min skolgång hörde jag någon säga "svennejävel", däremot fanns det alltid små tuffa grabbar i gäng som snusade och rökte på rasterna som uttryckte sig rasistiskt gentemot de få mörkhyade som fanns på skolan.
Citera
2015-05-16, 01:15
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, var gick du i skolan egentligen? Rinkeby?
Aldrig under min skolgång hörde jag någon säga "svennejävel", däremot fanns det alltid små tuffa grabbar i gäng som snusade och rökte på rasterna som uttryckte sig rasistiskt gentemot de få mörkhyade som fanns på skolan.
Hur gammal är du egentligen?
Jag blev som vuxen kallad för "Din jävla svenne!" av ett blatteyngel för ca 25 år sedan.

Så att rasismen mot svenskar inte existerar i din tomma skalle indikerar absolut inget alls!
Citera
2015-05-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Hur gammal är du egentligen?
Jag blev som vuxen kallad för "Din jävla svenne!" av ett blatteyngel för ca 25 år sedan.

Så att rasismen mot svenskar inte existerar i din tomma skalle indikerar absolut inget alls!

Inte konstigt att du har kallats "jävla svenne" när du själv kallar folk för "blatteyngel", du är ju fan efterbliven.

Du gnäller på rasism mot oss svenskar fast i samma mening uttrycker du själv dig rasistiskt, som man bäddar får man ligga, pucko.
Citera
2015-05-16, 01:25
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Fan vad jag gillar vad Jan gör vid 2.31 in i klippet, ni som kan lite om kroppspråk förstår nog vad det är
Handen genom håret, klassisk osäkerhet/jag vet att jag har fel?
Citera
2015-05-16, 01:31
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
De flesta ställena i Sverige idag är mer eller mindre mångkulturella.
Japp, men att strosa runt i Äppelviken är som en Astrid Lindgrenvärld jämfört med typ vilket ställe som helst i landet. Vad ligger snittvillapriserna på där, 15-20 miljoner?
Citera
2015-05-16, 01:48
Medlem
ManJuices avatar
Jag är faktiskt lite förvånad över hur snabbt Helin tog reda på att det var s.k. nationalister - och med kameran fram det första han gör för att fota deras ansikten.

Hur visste han vilka det var? Har han fått besök tidigare eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in