Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Jag har aldrig förstått faiblessen med att utse SE till skytt. Där bred ryggtavla och 30 till 40 år uppgraderades till hans 52 och en spolformad kropp. Där hans springande enligt honom själv enbart var att springa efter en glammande skolklass. Den beskrivningen är han ensam om. Liksom mycket annat.
Är det inte så att hans beskrivning är nedsättande i många fall.
Anna Hage gjorde allt fel. Det var han som gjorde det rätta med att placera honom i en rätt ställning. Det var enbart han som kunde kommunicera med Lisbet. Det var han som visade riktningen med hela armen Söderström kunde inte ens parkera rätt. Han stod 20 meter därifrån och kunde inte sköta sköta sitt arbete. Som senare Holmer och GW köpte. Samtidigt som han var en elefant visade han riktningen med sin snabel.
Redan här finns det en anomali. Det högsta befälet på stan. Som tidigare blivit utsedd till det p.g.a. sin tidigare inkompetens.
Fel signalement gavs. Som av en slump var hans eget. Och även fast han stod där i sammanhanget med signalementet och protesterade så var det ingen som förstod sambandet och inte ens noterade hans uppenbarelse. Trots hans egna protester.
Jag vill inte vara otrevlig, men diskuterar du och jag samma mord.
Det blir mer och mer som tyder på att Engström antingen är den ensamme galningen som av en slump stöter på paret Palme och råkar vara beväpnad (tagit med vapnet till jobbet för att rengöra det eller så gillar han bara känslan av att bära på det. Finns sådana människor. Eller något annat skäl, okänt för oss). Läs t ex K-O Bornemarks kriminalroman om mordet,
Skyldig utan skuld.
Eller så är han en speciell person som vill göra sig en större roll i livet än vad han mäktar med. Som du skriver så gör alla andra fel, bara han gör allt rätt. Han vet, han förstår och är i centrum. Fast ingen sett eller lagt märke till honom. En chockad och upprörd gubbe bland andra chockade och upprörda vittnen. Som bara vågade kika fram och sedan stövla tillbaka till jobbet och säkerheten, dricka kaffe för att lugna sig innan han ringer frun. Prata av sig.
Nej, jag tror inte längre att han är en del i en konspiration men han borde ha plockats in och förhörts grundligen. Jämför fotografen Berlins berättelse om hur han misstänktes och plockades in för förhör. Eller Gunnarsson. Eller Alf Lundin. T o m Kramm plockades ju in men han hade alibi som gjorde att han släpptes omgående.
Däremot framstår Kohut som mer och mer misstänkt. Varför gjorde hon så att hon var ensam mellan 1645-2045? Är det för att det inleddes någon sorts verksamhet då som bara hon skulle veta om. Det finns ju rykten/uppgifter om en sambandsövning i källaren, någon amerikan som ansluter på kvällen. Är det den här mannen hon tar med i bilen ut när hon kör från jobbet? Någon vars närvaro inte får bli känd pga förhållande till främmande makt eller vad?