Citat:
Ursprungligen postat av
Linsanity
Haha, var gick du i skolan egentligen? Rinkeby?
Aldrig under min skolgång hörde jag någon säga "svennejävel", däremot fanns det alltid små tuffa grabbar i gäng som snusade och rökte på rasterna som uttryckte sig rasistiskt gentemot de få mörkhyade som fanns på skolan.
Det är ett mycket vanligt förekommande uttrycka i svenska skolor idag. Gick du i högstadiet under 2000-talet utan att någonsin höra ordet "svennejävel" är antingen döv, lever i förnekelse eller så gick Du helt enkelt i en skola där det inte har speciellt många icke infödda svenskar eller barn med utlandsfödda föräldrar, vilka är ett väldigt få skolor idag.
Det är kommentarer som din som får en att börja undra hur långt ner under stenen vissa lever. Svenska samhället ser ut så idag. Bra eller dåligt får varje person själv avgöra, men kommentarer som din ger mig huvudvärk.
Tillbaka till topic:
På Helin bara, han vet mycket väl vad han håller på med och vilka metoder som används mot olika personer som hans journalister använder. Men när leken plötsligt är omvänd så passar det inte. Tycker att det här är helt rätt. Ger man sig in i leken får man leken tåla.