2015-05-15, 13:39
Medlem
OttorWaefres avatar
Kreml-marionetten Zakhartjenko höll en presskonferens idag. Har inte hittat något utförligt referat än (släng gärna upp den som hittar ett) men här är iaf Olver Carroll's sammanfattande tweets:

Citat:
"we aren't going back down the path we've chosen. We've shown we can fight, defend ourselves."

"Yanukovych betrayed the east, betrayed Russia."

"we are not autonomous, not federal region, we are an independent republic"

"we consider rest of region to be illegally occupied and we well liberate it. Can't say how..."

"Kiev government illegitimate, ours legitimate"

"Zakharchenko repeats promise to "liberate" rest of Donetsk, Lugansk regions. "And we will cleanse them of Poroshenko, Yatsenyuk, turchinov""

Zakharchenko talking about introducing new dnr social card for cash, social payments and Id. "Like a passport"

https://twitter.com/olliecarroll

Med andra ord är Kreml fast beslutna att fortsätta att bryta mot Minsk-2 och gå på offensiven.

Den som genom exemplarisk Putin-dyrkan får Zakhartjenkos guldstjärna på "passet" lär erhålla två extra halvruttna kålhuvuden i månaden.
Senast redigerad av OttorWaefre 2015-05-15 kl. 13:42.
2015-05-15, 14:23
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
McCain får inte jobba för främmande makt som senator. Det var sedvanlig ukrainsk överoptimism när man utsåg honom (utan att fråga!). Calle ställer däremot gärna upp!

Det var ju bra men synd att Carl Bildt fortfarande andas och verkar. Dock, så har nu globalisten John McCain fått problem hemma i Arizona och låt oss hoppas att det kommer att ligga mycket framtida sanning i texten nedan (från i onsdags):

"Rhodes recalled serving as a Nevada delegate for former Rep. Ron Paul (R-TX) during the 2008 presidential campaign. He accused McCain and the "GOP machine" of manipulating the convention to sabotage Paul's chances of winning the state's delegates, according to a video of his speech posted by Right Wing Watch.

“John Cain (sic) is a traitor to the Constitution,” Rhodes later said, misstating the senator's last name. “He should be tried for treason before a jury of his peers — which he would deny you."

"He would deny you the right for trial to jury, but we would give him a trial by jury," Rhodes added. "Then after we convict him he should be hung by the neck until dead. But that was their candidate!”

http://talkingpointsmemo.com/livewire/stewart-rhodes-hang-john-mccain

Jag hoppas innerligt att globalistgänget, med McCain & Soros i spetsen, inte får uppleva lyxen att dö en naturlig död. Farligare än Sovjet är dessa svin.

http://www.teapartytribune.com/2014/01/27/john-mccain-hangs-out-with-old-pal-george-soros-in-switzerland/
Senast redigerad av BuzzMeeks 2015-05-15 kl. 14:46.
2015-05-15, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Det var ju bra men synd att Carl Bildt fortfarande andas och verkar. Dock, så har nu globalisten John McCain fått problem hemma i Arizona och låt oss hoppas att det kommer att ligga mycket framtida sanning i texten nedan (från i onsdags):

"Rhodes recalled serving as a Nevada delegate for former Rep. Ron Paul (R-TX) during the 2008 presidential campaign. He accused McCain and the "GOP machine" of manipulating the convention to sabotage Paul's chances of winning the state's delegates, according to a video of his speech posted by Right Wing Watch.

“John Cain (sic) is a traitor to the Constitution,” Rhodes later said, misstating the senator's last name. “He should be tried for treason before a jury of his peers — which he would deny you."

"He would deny you the right for trial to jury, but we would give him a trial by jury," Rhodes added. "Then after we convict him he should be hung by the neck until dead. But that was their candidate!”

http://talkingpointsmemo.com/livewire/stewart-rhodes-hang-john-mccain

Jag hoppas innerligt att globalistgänget, med McCain & Soros i spetsen, inte får uppleva lyxen att dö en naturlig död. Farligare än Sovjet är dessa svin.

http://www.teapartytribune.com/2014/01/27/john-mccain-hangs-out-with-old-pal-george-soros-in-switzerland/

Vi tycker nog ganska olika i den frågan. Men det viktiga nu, om man ser till Ukrainas bästa, är att finansiellt hälsosamma västliga krafter kliver in på allvar. Att förlora bidragsträsket i Donbass klarar Ukraina, men de senaste dagarnas finansiella nyckeltal har varit oroväckande (därav mitt taskiga mood, sorry vedhuggare). Inflationen och BNP-minskningen accelererar i en aningen oroväckande downward spiral.

Jag har bott lite för länge i USA för att ha någonting positivt att säga om tepartyrörelsen. Inte minst sedan deras konstitutionsfundamentalistiska agenda mer eller mindre kidnappats av knäppskallar och losers. Men bara det faktum att McCain hade palin som videpresidentkandidat är skäl för Ukraina att glädjas över hans "tack, men nej tack".

Bildt tror jag mer på. Gillade honom aldrig innan Ukraina, men har träffat honom ett par gånger och han verkar bry sig om Ukrainas bästa.
2015-05-15, 15:25
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Vi tycker nog ganska olika i den frågan. Men det viktiga nu, om man ser till Ukrainas bästa, är att finansiellt hälsosamma västliga krafter kliver in på allvar. Att förlora bidragsträsket i Donbass klarar Ukraina, men de senaste dagarnas finansiella nyckeltal har varit oroväckande (därav mitt taskiga mood, sorry vedhuggare). Inflationen och BNP-minskningen accelererar i en aningen oroväckande downward spiral.

Jag har bott lite för länge i USA för att ha någonting positivt att säga om tepartyrörelsen. Inte minst sedan deras konstitutionsfundamentalistiska agenda mer eller mindre kidnappats av knäppskallar och losers. Men bara det faktum att McCain hade palin som videpresidentkandidat är skäl för Ukraina att glädjas över hans "tack, men nej tack".

Bildt tror jag mer på. Gillade honom aldrig innan Ukraina, men har träffat honom ett par gånger och han verkar bry sig om Ukrainas bästa.

Jag hoppas givetvis att det går bra för Ukraina men jag äcklas över hur globalisterna tar över landet. Att västra Ukraina distanserar sig från rysk influens är kanske också sunt om det i fortsättningen sker på ett mer civiliserat sätt. Europa skall inte användas som ett slagträ i geopolitiken.

I USA stöder jag Rand Paul - älskar hans far (Det är av yttersta vikt för USA och världen att dynastin Bush-Clinton som startade 1990 försvinner. Extra tragiskt om det blir Jeb Bush mot Hillary Clinton i nästa års val).
Senast redigerad av BuzzMeeks 2015-05-15 kl. 15:34.
2015-05-15, 15:35
Medlem
Citat:
Jag hoppas givetvis att det går bra för Ukraina men jag äcklas över hur globalisterna tar över landet. Att västra Ukraina distanserar sig från rysk influens är kanske också sunt om det i fortsättningen sker på ett mer civiliserat sätt. Europa skall inte användas som ett slagträ i geopolitiken.

I USA stöder jag Rand Paul - älskar hans far.

Jag tror internationalism är positivt för Ukraina. Självklart innebär det utförsäljning av naturresurser och statliga nyckelbolag. Men den medföljande moderniseringen och interdependensen är nödvändig. Så klart är jag part i målet, men jag försöker att vara ärlig. Ukraina var inne i en hopplös cul-de-sac och får helt enkelt så lov att prostituera sig big time. Det finns ingen annan möjlighet.

Den ryska modellen med överkonsumtion av energi, omoderna industrier och en korruptionsoptimerad byråkrati är dödsdömd. Optimalt vore ett närmande till EU, ett niet till Nato, och en bibehållen/reparerad handel med CIS-länderna. Men tyvärr säger sugar dady (läs: USA) nej till det. Ukraina är tvingat att välja och jag tror att de gjort rätt val. Modernisering, minskad korruption och reducerad oligarkism trumfar det långsiktiga priset för utförsäljning av nationella värden.

Vi går nog off topic om det blir för mycket prat om USA. Men jag tror att Hillary har mer balle en rand Paul. Det vinner alltid i USA.

*än #mobbilmksyoodyskltct
2015-05-15, 16:16
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Jag tror internationalism är positivt för Ukraina. Självklart innebär det utförsäljning av naturresurser och statliga nyckelbolag. Men den medföljande moderniseringen och interdependensen är nödvändig. Så klart är jag part i målet, men jag försöker att vara ärlig. Ukraina var inne i en hopplös cul-de-sac och får helt enkelt så lov att prostituera sig big time. Det finns ingen annan möjlighet.

Den ryska modellen med överkonsumtion av energi, omoderna industrier och en korruptionsoptimerad byråkrati är dödsdömd. Optimalt vore ett närmande till EU, ett niet till Nato, och en bibehållen/reparerad handel med CIS-länderna. Men tyvärr säger sugar dady (läs: USA) nej till det. Ukraina är tvingat att välja och jag tror att de gjort rätt val. Modernisering, minskad korruption och reducerad oligarkism trumfar det långsiktiga priset för utförsäljning av nationella värden.

Vi går nog off topic om det blir för mycket prat om USA. Men jag tror att Hillary har mer balle en rand Paul. Det vinner alltid i USA.

*än #mobbilmksyoodyskltct

Jag måste dra så det blir lite kort och ytligt kring dessa komplexa frågor. På sikt är jag inte så säker på Ukraina "gör rätt val". Europas ekonomi är körd i botten och keynesianismen har nått vägs ände. Skulderna kan inte betalas med dagens pengar och välfärden har byggts på föreställningen om en ständig tillväxt - grundläggande revideringar väntar bland annat pensionssystemen (se på EU största nettobidragstagare Polen som konfiskerar penionsfonder). En reset av världsekonomin kommer att slå mycket hårt på stora delar av västvärlden - om inte globalisterna hinner sätta eld på hela världen innan dess.

Jag är mycket positiv till SCO- (Shanghai Cooperation Organization) och BRICS samarbetet som en motpol till Washington/London/Riyadh. Rent ekonomiskt och kulturellt så bör Ukraina hålla sig väl med Ryssland inför framtiden.

Lite mer off topic: Vad som vinner val i USA är hur mycket bidrag varje kandidat får av globalisterna på Wall Street med tillhörande exponering i mainstream pressen. Rand Paul kommer att få nästintill noll kronor och neocon-haggan Hillary 150 miljarder.
Senast redigerad av BuzzMeeks 2015-05-15 kl. 16:22.
2015-05-15, 18:46
Medlem
Saxat från Svenskan:

Röster höjs mot nya antikommunistlagar i Ukraina

I början av april godkände det ukrainska parlamentet en lag som förbjuder både nazistisk och kommunistisk propaganda. Ukrainska journalister och historiker som SvD har talat med anser att den måste omarbetas.

En stor grupp europeiska och ukrainska historiker skrev nyligen ett öppet brev till president Petro Porosjenko där de vädjar om att han inte ska godkänna lagen, eftersom den enligt dessa historiker bryter mot yttrandefriheten.

Michail Kononovitj är ordförande för kommunistiska ungdomsförbundet i Ukraina. Han låg intagen på sjukhus en månad i fjol, efter att han hade blivit kidnappad och misshandlad av högerextremister i sin hemstad Lutsk i västra Ukraina.

De höll oss i ett dygn, slog oss med järnstänger och genomförde flera låtsasavrättningar. När de äntligen släppte oss gick jag till polisen, men de vägrade ta sig an fallet.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/kritik-mot-antikommunistlagarna-i-ukraina_4562992.svd
2015-05-15, 22:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

I USA stöder jag Rand Paul - älskar hans far (Det är av yttersta vikt för USA och världen att dynastin Bush-Clinton som startade 1990 försvinner. Extra tragiskt om det blir Jeb Bush mot Hillary Clinton i nästa års val).

Ditt misstag är att du inte ser globalisering som en "win-win" mekanism. Visst kan kapitalismen, med rätta, framstå som orättvis och extremt ojämlik, (Ryssland är dock ojämlikare än såväl USA, Sverige och Kina, faktiskt i nämnd ordning ). Men kapitalismen utvecklar också produktivkrafterna, (effektivt utnyttja teknisk nivå och effektivt utnyttjad utbildningsnivå), bättre än alla andra alternativ.

Ser man det i stort så har världsfattigdomen och annat elände minskat kraftigt, trots att jordens befolkning ökat. Jämför detta med situationen under 50 talet då två tredjedelar av jordens befolkning svalt. Eller slutet av 60 talet/början av 70-talet då hälften av jordens befolkning svalt, och takten i befolkningsökningen precis börjat att minska, (det var först då, när problemet började lösas, som man började bekymra sig över "befolkningsexplosionen", men det visste man inte då). Lägg sedan till den explosionsartade utvecklingen av informationsteknologin, (ja det är verkligen frågan om en explosion, då utvecklingstakten ökar exponentiell för varje år), som börjat möjliggöra affärer och utveckling, även i de mest avlägsna afrikanska byar.
2015-05-15, 23:14
Medlem
Westerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Saxat från Svenskan:

Röster höjs mot nya antikommunistlagar i Ukraina

I början av april godkände det ukrainska parlamentet en lag som förbjuder både nazistisk och kommunistisk propaganda. U

Vi har liknande lagar i Polen. Det funkar fint och nästan ingen skulle vilja ha det på något annat sätt.
2015-05-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westerner
Vi har liknande lagar i Polen. Det funkar fint och nästan ingen skulle vilja ha det på något annat sätt.

Tänk om vi också kunde ha en liknande lag mot kommunism .... haha vad dessa radikalfeministerna bryta ihop. De skulle bli markerade för att de kallar sig för kommunister på sina bloggar
2015-05-16, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Bellingcat har spårat hur ryska transportbataljoner bland annat transporterat Buk-system till ukrainska gränsen med hjälp av det ryska sociala nätverket VK och aningslösa soldater:

https://www.bellingcat.com/wp-content/uploads/2015/05/Routes-Destinations-and-Involvement-of-the-2nd-and-147th-Automobile-Battalions-in-the-June-and-July- Convoys.pdf.pdf

Bevisen har sedermera lämnats över till kriminalutredningen, och det hela ser relativt troligt ut. Läs den gärna!

Eliot Higgins aka Bellingcat är inte en tillförlitlig källa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eliot_Higgins#Criticism

Citat:
Richard Lloyd and Theodore Postol of the Massachusetts Institute of Technology stated that "although he has been widely quoted as an expert in the American mainstream media, [he] has changed his facts every time new technical information has challenged his conclusion that the Syrian government must have been responsible for the sarin attack. In addition, the claims that Higgins makes that are correct are all derived from our findings, which have been transmitted to him in numerous exchanges."[16]

Håll tyst bernad. Bättre för världen och bättre för dig.
2015-05-16, 02:51
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
Eliot Higgins aka Bellingcat är inte en tillförlitlig källa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eliot_Higgins#Criticism

Håll tyst bernad. Bättre för världen och bättre för dig.

Nu har naturligtvis inte första klassens foliehattar någon som helst talan över mig, så du får nog förolämpa litet bättre om du skall komma någon vart.

Vad det gäller Higgins och Bellingcat så har du missuppfattat på ett antal punkter, som vanligt:

1. Raketkroppars aerodynamik är irrelevant för att söka på sociala media

men, framför allt

2. Undersökningen jag länkade är inte gjord av Higgins

Visar ju med all önskvärd tydlighet att du antingen inte har läst undersökningen, eller att du är inkapabel att förstå vad som står skrivet. Om du vill kritisera något framgent så kanske du skall ha litet mera på fötterna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in