Citat:
Ursprungligen postat av
BuzzMeeks
Jag hoppas givetvis att det går bra för Ukraina men jag äcklas över hur globalisterna tar över landet. Att västra Ukraina distanserar sig från rysk influens är kanske också sunt om det i fortsättningen sker på ett mer civiliserat sätt. Europa skall inte användas som ett slagträ i geopolitiken.
I USA stöder jag Rand Paul - älskar hans far (Det är av yttersta vikt för USA och världen att dynastin Bush-Clinton som startade 1990 försvinner. Extra tragiskt om det blir Jeb Bush mot Hillary Clinton i nästa års val).
Ditt misstag är att du inte ser globalisering som en "win-win" mekanism. Visst kan kapitalismen, med rätta, framstå som orättvis och extremt ojämlik, (Ryssland är dock ojämlikare än såväl USA, Sverige och Kina, faktiskt i nämnd ordning

). Men kapitalismen utvecklar också produktivkrafterna, (effektivt utnyttja teknisk nivå och effektivt utnyttjad utbildningsnivå), bättre än alla andra alternativ.
Ser man det i stort så har världsfattigdomen och annat elände minskat kraftigt, trots att jordens befolkning ökat. Jämför detta med situationen under 50 talet då två tredjedelar av jordens befolkning svalt. Eller slutet av 60 talet/början av 70-talet då hälften av jordens befolkning svalt, och takten i befolkningsökningen precis börjat att minska, (det var först då, när problemet började lösas, som man började bekymra sig över "befolkningsexplosionen", men det visste man inte då). Lägg sedan till den explosionsartade utvecklingen av informationsteknologin, (ja det är verkligen frågan om en explosion, då utvecklingstakten ökar exponentiell för varje år), som börjat möjliggöra affärer och utveckling, även i de mest avlägsna afrikanska byar.