2015-05-14, 21:08
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nja, för de pengarna Benteke kostar så tar jag nog hellre Carlos Bacca från Sevilla, 20 mål i serien denna säsong.
Tar nog hellre? Tror du det bara är att plocka hur lätt som helst eller?

Finns god chans till att Sevilla lirar CL nästa säsong och i sådana fall kommer Bacca stanna om det inte kommer något riktigt absurt bud. Har även svårt att se honom gå till Liverpool även ifall Sevilla inte vinner EL.
2015-05-15, 08:19
Avslutad
Citat:
Nja, för de pengarna Benteke kostar så tar jag nog hellre Carlos Bacca från Sevilla, 20 mål i serien denna säsong.

Kan Di Maria vara något för Liverpool? Jag har drömt om honom ända sedan han ryktades bort från united.

Trots att han varit skadad så är han enligt mig en värvning som vilket lag som helst skulle vilja ha.
2015-05-15, 08:34
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Kan Di Maria vara något för Liverpool? Jag har drömt om honom ända sedan han ryktades bort från united.

Trots att han varit skadad så är han enligt mig en värvning som vilket lag som helst skulle vilja ha.

Nästan lika stor chans att han går till Åtvidaberg.
2015-05-15, 10:42
Medlem
Axezzs avatar
De Engelska tidningarna kör idag ryktet Harry Kane till Manchester United för £45M.
2015-05-15, 11:13
Medlem
preben12s avatar
Däremot lite andra rykten om Tottenham (som dock inte har med spelare att göra) är att det ryktas om att Tottenham och NFL kommer köra en deal tillsammans. Dvs att vissa NFL-matcher kommer spelas på Tottenhams nya arena.

Jag är väl inte helt för det, men för Tottenham kommer det vara ett enormt steg framåt ekonomiskt. Kommer hjälpa till att få nya arenan klar, öka omsättningen och klubbens publicitet globalt. Framför allt i USA.

Här kommer en några veckor gammal artikel om det http://www.theguardian.com/football/2015/apr/23/tottenham-new-stadium-400m-artificial-pitches-nfl-matches

Det ska enligt ITK:s på Tottenham-forum vara på g nu. NFL är positiva så nu ligger bollen hos Tottenham.
2015-05-15, 11:38
Medlem
asslikethats avatar
Förstår inte varför Manchester United är så kåta på att betala ett överpris för Bale? Såklart är dom intresserade utav honom men förstår inte varför de vill betala så mycket.
2015-05-15, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Förstår inte varför Manchester United är så kåta på att betala ett överpris för Bale? Såklart är dom intresserade utav honom men förstår inte varför de vill betala så mycket.

United vill göra en stor värvning nu när man tagit sig till CL och Bale är en sådan man skulle kunna få loss.
2015-05-15, 11:52
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
De Engelska tidningarna kör idag ryktet Harry Kane till Manchester United för £45M.

Så Kane, Bale & Ings är på deras radar nu ?

RVP & Maria ut eller ?
2015-05-15, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

RVP & Maria ut eller ?

Tror RvP blir kvar, är väl ingen som är beredd att slänga ut nog mycket på transfersumma + lön för honom. Han vill själv vara kvar också. Di Maria har jag uppriktigt ingen aning om, men skulle jag tippa så tror jag han blir kvar men han kan lika gärna sticka också. Svårt att veta hur United resonerar, beror på vad man kan få in kanske.
2015-05-15, 17:50
Medlem
Saandros avatar
Dybala är så gott som klar för Juventus. Siffrorna skrivs lite olika men går man på Di Marzios siffror så handlar det om 28 miljoner plus 8 i eventuella bonusar. De får dessutom Goldaniga och någon spelare till. Det snackas om Lanini. Goldaniga och Lanini deläger man redan med Palermo.

Dybala kommer få ett 5 års kontrakt värt 2.2 miljoner euro per år. I kontraktet finns självklart några bonusar inlagt.

--

Bra affär för Juventus. Man måste hugga när man för första gången har chansen. Det händer inte ofta att en spelare som Dybala vill STANNA i Italien och Serie A. Då måste man hugga. Skulle spelaren velat dra sig mot La Liga eller EPL så skulle inte Juventus haft en chans. Det här vet Marotta mycket väl. Många ryter till lite på vad över gången kostar Juventus. Mycket pengar men så länge han presterar så kommer ingen tänka på priset. Jag litar 100% på Marotta och Paratici. Perfekt lön enligt mig också. Inte för mycket eller för lite. Lönen höjs med prestationer, som för Pogba.

Jag gillar det jag ser hos Juventus just nu. Man håller på att föryngra laget på ett väldigt fint sätt. Dybala är 21. Rugani 20. Pogba 22. Sturaro 22. Morata 22, Coman 18. Sen får man inte glömma att man har Berardi 20, i sina händer. Sen en första tjing på Zaza 23, om man är sugen på honom.

EDIT: Glömde Pereyra 24
Senast redigerad av Saandro 2015-05-15 kl. 17:56.
2015-05-15, 19:10
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

RVP & Maria ut eller ?

Yes, RvP & di Maria kommer att säljas i sommar för att göra plats för Bale. Det påstår i varje fall BBC källor. Sant eller ej, det återstår att se. di Maria har ju inte direkt gjort succé i år och RvP är definitivt i nedåtgående gren i sin karriär. Jag skulle inte bli förvånad om man väljer att sälja båda.

Ser det heller inte som osannolikt att Bale ansluter till Man U i sommar. Finns en hel del indicier som talar för det. Att de skulle försöka värva Kane ser jag mer som en backupplan om de misslyckas med Bale. Ings är i Man U ser jag som ett långskott med dålig bollträff.
2015-05-15, 19:16
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Yes, RvP & di Maria kommer att säljas i sommar för att göra plats för Bale. Det påstår i varje fall BBC källor. Sant eller ej, det återstår att se. di Maria har ju inte direkt gjort succé i år och RvP är definitivt i nedåtgående gren i sin karriär. Jag skulle inte bli förvånad om man väljer att sälja båda.

Vart skulle RvP gå? Italien? En Mario Gomez-situation?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in