2015-05-14, 00:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad är det som är så bra med Kroos egentligen? Frågar du mig finns massor av mittfältare som är bättre.

Bolltrygg, passningssäker, extremt bra tillslags.

Jag minns honom dock som betydligt mer hotande i sitt passningsspel i Bayern. Han hittade ofta in i mellanytan med kreativa pass. I Real går det väldigt mycket runt i sidled. Synd, för han har mer i sig.
Mycket kan dock förklaras genom att Ancelotti faktiskt inte lyckas sätta ett kollektivt välspelande anfallsspel. Yttrarna ska ta fram bollen med fart, Isco eller James får briljera centralt. Det finns inget tydligt rörelsemönster som är tillräckligt synkat. Då är det svårt för Kroos att glänsa.

Det ska dock sägas att jag har sett Real för lite för att vara helt säker på det jag skriver om.
2015-05-14, 08:02
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Självfallet är det dåliga köp. Inget ovanligt för klubben. Inget som började med Rodgers ankomst.

Benteke i form är grym men är inte alls säker på att han vore en bra värvning. Hur mycket tycker du det vore värt att ge för honom?

Enligt mig så har han alla kvalitéer för att lyckas. Han är snabb, stark, målfarlig, kan spela själv på topp.
Men om man ska ha Benteke i laget så ska spelet kretsa sig kring honom och spela på hans styrkor och det är jag rädd för att det kommer man inte göra. Enligt mig så ska han inte vara mer en ett alternativ 3-4, då det sägs krävas minst £30M för lösa honom och det finns bättre alternativ där ute.
2015-05-14, 11:20
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad är det som är så bra med Kroos egentligen? Frågar du mig finns massor av mittfältare som är bättre.

Vi kan ta de gamla urtvättade smeknamnet sidleds och placera på denna man.
2015-05-14, 12:28
Medlem
santacls avatar
I går kväll säkrades CL-finalen. I dag kan Juventus ha säkrat första värvningen för nästa säsong. Ligamästaren har kommit överens med Palermo om en övergång för jagade stortalangen Paulo Dybala, enligt italienske journalisten Tancredi Palmeri.

http://www.viasatsport.se/nyheter/fotboll/jakten-pa-stortalangen-ar/
2015-05-14, 12:52
Medlem
Trovärdiga the guardian skriver att Pellegrini verkar bli kvar på tränarbänken i City.
http://www.theguardian.com/football/2015/may/13/manuel-pellegrini-set-to-stay-as-manchester-city-manager-next-season?CMP=share_btn_tw
Rätt bra artikel också där de går igenom olika värvningar City gjort.

Mvh
2015-05-14, 14:42
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Så Borini värvades för 15 miljoner euro, Balotelli för samma pris typ, Lambert för 10 miljoner euro och Aspas för 9 miljoner Euro.

Undrar vilka spelare man kunde ha fått för 49 miljoner euro? Dybala? Icardi? Rodrigo? Jackson? Jadu, den nordirländska hunden har mycket att stå för.

Du skyller på fel hund. Tyvärr har Rodgers väldigt lite att säga till om när det kommer till värvningar i LFC. De har en sportkommitté som sköter det med Ian Ayre i spetsen. Rodgers kan f.n. bara önska vilka spelare han vill ha, sedan ligger det tyvärr i händerna på Ayre och sportkommittéen. Kan ju vara en anledning till varför det blivit som det blivit i år. LFC värvningsorganisation med dess sportkommitté är rätt utskälld i lokal media...
2015-05-14, 14:49
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Aspas ut, Benteke in

Benteke är förvisso en bra spelare men är också snudd på lika skadebenägen som Sturridge. Dessutom representerar Benteke en spelartyp som helst vill vara med och bygga upp anfallen från början och sedan också avsluta dem. LFC söker forwardstyper som är duktiga djupledslöpare och som kan ta emot och förvalta Coutinhos inspel i straffområdet och som kan förvalta inlägg från kanterna, inte en spelare som lika ofta själv hämtar bollen på mittplan som att avsluta i straffområdet. I princip en Sturridgetyp som inte går sönder eller en ny Suarez som fungerar med lagets spelsystem. Är inte alls övertygad om att £30+ mille på Benteke är en så särskilt bra lösning. Faktum är att Danny Ings är mer den typ av forward som man letar efter.

Komplettera med Aubameyang eller Lavezzi eller helst båda så kanske LFC fr fart på målskyttet igen
2015-05-14, 14:55
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
I går kväll säkrades CL-finalen. I dag kan Juventus ha säkrat första värvningen för nästa säsong. Ligamästaren har kommit överens med Palermo om en övergång för jagade stortalangen Paulo Dybala, enligt italienske journalisten Tancredi Palmeri.

http://www.viasatsport.se/nyheter/fotboll/jakten-pa-stortalangen-ar/
Synd, hade gärna sett honom i Barcelona... Men det är klart det är rätt val av honom.
2015-05-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Benteke är förvisso en bra spelare men är också snudd på lika skadebenägen som Sturridge. Dessutom representerar Benteke en spelartyp som helst vill vara med och bygga upp anfallen från början och sedan också avsluta dem. LFC söker forwardstyper som är duktiga djupledslöpare och som kan ta emot och förvalta Coutinhos inspel i straffområdet och som kan förvalta inlägg från kanterna, inte en spelare som lika ofta själv hämtar bollen på mittplan som att avsluta i straffområdet. I princip en Sturridgetyp som inte går sönder eller en ny Suarez som fungerar med lagets spelsystem. Är inte alls övertygad om att £30+ mille på Benteke är en så särskilt bra lösning. Faktum är att Danny Ings är mer den typ av forward som man letar efter.

Komplettera med Aubameyang eller Lavezzi eller helst båda så kanske LFC fr fart på målskyttet igen

Ska Lavezzi få fart på målskyttet? Jag gillar verkligen honom, han jobbar otroligt hårt och kan förvisso skapa chanser (ofta genom sina överrumplande snabbhet och ihärdighet) men värre målsumpare år tyvärr svårt att hitta.
2015-05-14, 17:56
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Ska Lavezzi få fart på målskyttet? Jag gillar verkligen honom, han jobbar otroligt hårt och kan förvisso skapa chanser (ofta genom sina överrumplande snabbhet och ihärdighet) men värre målsumpare år tyvärr svårt att hitta.

Då har du inte sett de anfallare LFC matchat i år. Lavezzi har trots allt gjort fler mål på 27 matcher i Ligue 1 än vad Balotelli, Borini och Lambert gjort tillsammans (6) på 51matcher.
2015-05-14, 19:05
Medlem
Axezzs avatar
Dybala Klar för Juventus enligt den Italienska transfer gurun Di Marzio.

Citat:
Fabrizio Romano ‏@FabrizioRomano 2 minför 2 minuter sedan

Paulo Dybala to #Juventus: done deal! Today meeting and agreement with #Palermo and his agent. 28M€ + 8M bonus + Goldaniga and 1 player more
0 retweets 0 favoriter
2015-05-14, 20:52
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Aspas ut, Benteke in

Nja, för de pengarna Benteke kostar så tar jag nog hellre Carlos Bacca från Sevilla, 20 mål i serien denna säsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in