2015-05-15, 11:34
Medlem
415brushans avatar
Fattar inte varför AB skriver Bergsjön i texten men i videon rapporterar om Partille?! Eller har jag missat nåt?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20794790.ab
Citera
2015-05-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Fattar inte varför AB skriver Bergsjön i texten men i videon rapporterar om Partille?! Eller har jag missat nåt?

fattat det som skjuten i Bergsjön. sen körd till Partille??
Citera
2015-05-15, 11:48
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2715156-vittne-rusade-in-efter-papper-att-torka-blod-med-

Förhoppningsvis så har macken övervakningskameror som filmat händelsen så borde polisen få en bild på bilen och personerna.
Är inte helt hundra på om dom har kameror men dom borde ha det, under nästan ett års tid fram till för några månader sedan startade dom inte pumparna om du inte lämnade körkort eller dyl i pant innan tankning pga alla smitningar.

När det gäller vägen dom tog så är det snabbaste vägen till Östra sjukhuset, vägen ner genom Gamlestaden kan vara lite kortare men körde dom Ljusårsv- Bergsjösjövägen och ner Mellbyleden-Partille så kan man med hygglig bil hålla 140+ hela vägen till Östra förutom i några kurvor.
Citera
2015-05-15, 11:49
Medlem
Shajars yngre bror Sito förkom i utredningen, och då menar jag inte han som pissa på tarek. Omar Mourads lillebror var också förkommande i utredningen så det kan mycket väl vara nån av dom som dödades inatt. Omar och Shajar var/är misstänkte för mordet på Tomaj ??
Yahya sitter väl fortfarande häktad för misshandel tillsammans med Jack Soumah, så dom kan vi utesluta. Pelle och nån mer blev väl friad i HR så dom ligger väl i farozon, men GP skrev att offret inte blev åtalad i bergsjön-rättegången. Skulle inte förvåna mig om det är nån av dom som var tilltänkta offer och att dom körde bilen till partille
Citera
2015-05-15, 11:50
Medlem
Nod2013s avatar
Har vi några som vi misstänker är BO i detta fall?
Citera
2015-05-15, 11:51
Medlem
Tah* Moura* verkar jue det vara typ. Skyddande av brottsling liksom men utan åtal jue.
Citera
2015-05-15, 12:02
Medlem
Citat:
Skotten kan dock ha varit avsedda för någon av de andra två män som satt i samma bil.

Citat:
Den nu avlidne mannen har en tydlig knytning till den 25-åring som skottskadades svårt på Generalsgatan i Gamlestaden i onsdags, bara 40 timmar tidigare.

De är vänner och står båda på samma sida i konflikten.

Citat:
Erik Nord, chef för polisen i Storgöteborg, låter inte alldeles överraskad av det senaste mordet.

- Nej, vi vet att det finns bubblande konflikter baserade på olika motiv, knarkförsäljning, pengar, hämnd, ovänskap och annat. Detta kom inte som en blixt från klar himmel.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2715039-skotten-kan-ha-varit-avsedda-for-en-annan
Citera
2015-05-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nod2013
Har vi några som vi misstänker är BO i detta fall?
Taha , Yahya och sito är de som förekommer utan att åtalas. Va jag vet så är inte jack och Yahya häktade längre. Yahya borde ha närmast koppling till Liban. Somalier . ...
Citera
2015-05-15, 12:26
Medlem
Frågade i Annan tråd utan svar så försöker här. Är Aha ute? Yngre falangen verkar få tugga asfalt duktigt nu. Payback har väl inletts helt enkelt. Jobbigt läge. När polis får ordning på hisingen så tar det 2 veckor och B-sjön sätter igång. Ni som skyller på att polisen inte gör sitt jobb. Hur ska ca 500 potentiell gm och bo punktmarkeras dygnet tunt rent öraktiskt? Det är ungefär så många individer som rör sig i dessa kretsar i staden. Polis har en tuff tid öå jobbet och är minst lika frustrerade dom med. Jag har sagt det innan. Detta är den nya vardagen i gbg. Inbilla er inget anbat. Tyvärr...
Citera
2015-05-15, 12:28
Medlem
tzjs avatar
Man undrar ju hur bevakningen på dessa idioter är från polisens håll. Hur många grovt kriminella i dessa gäng finns det egentligen? Flera tusen? Isf kan jag förstå varför spaning är omöjligt, men om det rör sig om ett 20-tal högriskobjekt, så borde polisen för fan kunna vara lite mer proaktiva. Eller så lutar dom sig bakåt och låter idioterna ta kål på varandra tills det bara finns en handfull kvar att sätta dit.

Det hade varit bra isf.
Citera
2015-05-15, 12:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan

Skottlossningen ägde alltså rum i någonstans i närheten av Galileis gata i Bergsjön. Mannen hittades senare i Partille. Men enligt polisen är det ingen tvekan om att det rör sig om samma händelse.

- Ja, det hör ihop, säger Robert Edh.

Enligt polisens presstalesman Björ Blixter kom det första larmet om skottlossning till polisen 01.59.

Kort därefter fick man in uppgifter om att en skjuten man fanns i Partille.

Vad polisen vet om hur mannen kommit dit vill Björ Blixter inte gå in på.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2715039-20-aring-ihjalskjuten
Citera
2015-05-15, 12:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yumman
Taha , Yahya och sito är de som förekommer utan att åtalas. Va jag vet så är inte jack och Yahya häktade längre. Yahya borde ha närmast koppling till Liban. Somalier . ...

Är alla 3 i 20års ålden?
GP: 20-åringens namn figurerade också i förundersökningen som låg till grund för domstolsförhandlingen.
Den nu avlidne mannen har en tydlig knytning till den 25-åring som skottskadades svårt på Generalsgatan i Gamlestaden i onsdags, bara 40 timmar tidigare.
De är vänner och står båda på samma sida i konflikten.

I bilen som besköts natten till fredagen fanns en nära anhörig till 25-åringen.
Enligt polismän som arbetar med fallet kan det vara så att denne släkting var den egentliga måltavlan för attacken.
Senast redigerad av Pandalina4 2015-05-15 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in