2015-05-14, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Nordisk Ungdom besökte den 13 maj en Jan Helin som just tagit långhelg i sitt hem för att ställa frågor. Besöket filmades och finns på Youtube och på Facebook.

https://youtu.be/mUCKBWOLAt0

https://www.facebook.com/nordicyouth/posts/917105004997306

Varför vill inte Jan Helin, chefredaktören på aftonbladet bli besökt i sitt hem och ställd frågor om Researchgruppen? Eller kanske hur de hänger ut Flashback-användare eller hur aftonbladets professionella journalister besöker Jimmie Åkesson i hans hem när han bett dem visa honom hänsyn?

I denna tråd diskuterar vi händelsen, medier som rapporterar eller skriver om händelsen och vad konsekvenserna av dessa blir.

Jag gillar inte sådant här, alls. Från något håll. Även om jag kan känna viss sympati när ni gör det mot honom. Han är ändå ansvarig utgivare, representant för sin tidning och för dess arbetsmetoder.
Citera
2015-05-14, 23:41
Medlem
Som man bäddar får man ligga, nu vill man se ett hembesök hemma hos Matthias Våg & Fredriksson också
Citera
2015-05-14, 23:45
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
Det tror jag inte. Jan Helin är bara Ansvarig Utgivare, dvs valfri pundare som plockats upp på måfå för att kunna kringgå lagen om grovt förtal för en tveksam blaska. Se Avpixlat (och Lexbase).

Den som bestämmer policy för tidningen är dock dess ägare.
Hade N.U gått till ÄGAREN för aftonbladet så hade de haft mitt stöd i aktionen, till och med. Men nej, de valde att gå till det enda offentliga namn de kunde gå till, varav de inte visar sig mer handlingskraftiga än militanta veganer och hippies.

Nja alltså... Jan är någonting AB kallar publisher, det vill säga chefredaktör, ansvarig utgivare och VD i ett. Han har därför ett omfattande (även formellt) ansvar för vad tidningen gör.
Citera
2015-05-14, 23:49
Medlem
CyberPolices avatar
Citat:

Det tror jag inte. Jan Helin är bara Ansvarig Utgivare, dvs valfri pundare som plockats upp på måfå för att kunna kringgå lagen om grovt förtal för en tveksam blaska. Se Avpixlat (och Lexbase).

Hade N.U gått till ÄGAREN för aftonbladet så hade de haft mitt stöd i aktionen, till och med. Men nej, de valde att gå till det enda offentliga namn de kunde gå till, varav de inte visar sig mer handlingskraftiga än militanta veganer och hippies.
Och chefredaktörer som Jan Helin och Peter Wolodarski brukar alltid betona hur lite ägarna lägger sig i den publicistiska verksamheten.

Det är inget fel att hålla en sådan som Jan Helin ansvarig.

Säger han förresten verkligen att det går utmärkt att besöka honom i hemmet?
Citera
2015-05-14, 23:55
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Man tackar och bugar för den legitimeringen, då det ger mig rätt att skjuta den ansvarige utgivaren för Lexbase i magen, gräva ned honom till hälften och låta skogsmyror fullfölja avrättningen.
*bockar och bugar*

Fast det där är ju bara gnäll.
Ingenting jag kan bygga ett lagförslag på. Tvärt om, använder jag Dina argument så riskerar jag att punktera hela processen med att få fram en lag som duger här.

Är du dum i huvudet på riktigt?
Du skulle gärna få skjuta ägaren till Lexbase, då jag avskyr sidan, men att jämföra Hedin och AB med Lexbase och dess ägare är bara korkat.

Måste du kunna bygga lagförslag på allt för att det ska anses vara vettigt att klaga på och skuldbelägga någon för?
Citera
2015-05-14, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyberPolice
Och chefredaktörer som Jan Helin och Peter Wolodarski brukar alltid betona hur lite ägarna lägger sig i den publicistiska verksamheten.

Ja, de tonerna har jag också hört.. Dock dömde jag ut dem som falska redan på 90-talet och fick falskheten bekräftad för mig under 2000-talet när jag lurade en journalist att vidkommande avslöja vem som givit honom uppdraget att skriva artikeln han jobbade på.

Citat:
Ursprungligen postat av CyberPolice
Det är inget fel att hålla en sådan som Jan Helin ansvarig.

Det tycker inte jag heller. Men på kontorstid.

Hemmet är Heligt, dit går man bara om man personligen har oförrätter med personen som bor där. Annars skall man hålla sig därifrån!

Om N.U. Inte kan övertalas hålla sig borta från folks hem i jobbfrågor, hur skall vi då kunna övertala invandrare att göra det när de har något att klaga på?
Citera
2015-05-15, 00:00
Medlem
Citat:
Nej, "vi" gjorde det för att det var kul, samt att det fick oss att känna oss stora och starka.

Nja. LO krävde vid försäljningen att LO/SAP skulle ha makten över chefspositionerna på AB. Helin har givetvis ett stort ansvar över vad som skrivs i tidningen och vad de anställda gör. Att Aftonbladet okritiskt anlitat och betalat Expo i alla år är väl ingen nyhet för någon.
Citera
2015-05-15, 00:03
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ja, de tonerna har jag också hört.. Dock dömde jag ut dem som falska redan på 90-talet och fick falskheten bekräftad för mig under 2000-talet när jag lurade en journalist att vidkommande avslöja vem som givit honom uppdraget att skriva artikeln han jobbade på.

Hemmet är Heligt, dit går man bara om man personligen har oförrätter med personen som bor där. Annars skall man hålla sig därifrån!

Om N.U. Inte kan övertalas hålla sig borta från folks hem i jobbfrågor, hur skall vi då kunna övertala invandrare att göra det när de har något att klaga på?

Borde inte detta gälla för reportrarna också? Varför klagar du inte på de svinen, som söker upp folk i hemmen hela tiden, bara för att kunna skriva ihop fler lögner?

Om inte mediekåren kan övertalas att hålla sig borta från folks hem i jobbfrågor, hur ska vi då kunna låta bli det själva? Varför ska vi visa de idioterna respekt när de själva inte gör det för fem jävla öre?
Telefonförsäljare och reportrar, mer respektlös yrkesgrupp finns inte
Citera
2015-05-15, 00:04
Bannlyst
Citat:

Om herr Helin kunde smaka av det han själv förespråkar. Bo i sin älskade mångkultur istället för att bo i ett etniskt svenskt område, då skulle jag ha större respekt för han.

Han är en vidrig hycklare som bör få skit för det han gör mot svenska folket.
Citera
2015-05-15, 00:07
Bannlyst
EDIT: nackdelen med att ha flera tabbar öppna samtidigt är att man kan skriva fel svar till fel tråd.

Återkommer...
Senast redigerad av Morality.Cripples 2015-05-15 kl. 00:15.
Citera
2015-05-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Nordisk Ungdom besökte den 13 maj en Jan Helin som just tagit långhelg i sitt hem för att ställa frågor. Besöket filmades och finns på Youtube och på Facebook.

https://youtu.be/mUCKBWOLAt0

https://www.facebook.com/nordicyouth/posts/917105004997306

Varför vill inte Jan Helin, chefredaktören på aftonbladet bli besökt i sitt hem och ställd frågor om Researchgruppen? Eller kanske hur de hänger ut Flashback-användare eller hur aftonbladets professionella journalister besöker Jimmie Åkesson i hans hem när han bett dem visa honom hänsyn?

I denna tråd diskuterar vi händelsen, medier som rapporterar eller skriver om händelsen och vad konsekvenserna av dessa blir.

Så jävla jävla jävla bra!! Härligt Nordisk Ungdom!! Artigt, sansat, lågmält, icke-hotfullt fick de fram poängen till ett hundra procent!

Intressant reaktion också. Jan Helin som menar att höger-extrema nazister är det största hotet låter sin dotter (?) öppna dörren, går sedan själv ut och till och med ner för trappan en bit, fotar och verkar besvärad, MEN han verkar inte ett dugg rädd. Undrar om han gjort likadant om det stod motsvarande antal araber och somalier i svintoskägg och pyjamas och sa att "Gud är större" på sitt språk.

OK, så Helin visar vägen. Fotar alla, säger att ni kan fråga men ni kommer inte få några svar och stänger sedan dörren och där bör intervjun betraktas vara över. Fint då vet vi.

Om MSM fortsätter åka hem till folk och trakassera dem så kanske man kan höja det här en nivå och undersöka när Helin, Mattsson, Ashberg etc har bemärkelsedagar och andra högtider när sannolikheten är stor att de kanske är hemma och där knipa några nya intervjuer. Hur kul kan det vara i längden att att inte kunna planera för att vara hemma eller vara hemma och bara vänta på ringklockan...
Citera
2015-05-15, 00:53
Medlem
Citat:
Fast nu när Nordisk Ungdom gett sig in i leken så får de ju även tåla att andra nu kommer besöka dem i DERAS hem utanför arbetstid, för att göra samma sak.

Det är det svåra i den här leken, att acceptera att man får precis det man ger.

Du kan väl knappast ha missat att sådant redan händer titt som tätt? I just fallet NU vet jag inte, men vad gäller åtskilliga på högerkanten. Se Expressen och Aftonbladets samarbeten med Researchgruppen, se Aschbergs tv-program etc. NU:s aktion är ju ett svar på just sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in