2015-05-14, 22:13
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 563f7031
Finns inte så mycket att säga mer än att klippet visade:

1. Att Helin lever långt bort som fan ifrån mångkulturen, den som han är mån om att pracka på andra.
2. Att Helin inte gillar att man använder samma "träna sig på"-metoder som hans tidning använder på andra.
3. Att Helin är en äcklig hycklare.

Inget nytt för den insatte alltså.

Just! Dock tycker jag inte att han är äckligare än någon annan makthavar-hycklare. I koncensus-Sverige måste nästan alla hyckla i olika omfattning. Helin är såvitt jag kan bedöma en stor-hycklare. Svagt att han skickar frugan att öppna, starkt att NU pixlar henne! Lite konstigt att han inte verkar funderat på hur han skulle hantera en liknande situation - det har väl bara varit en tidsfråga innan någon kommit på iden. Tänk om han hade bjudit grabbarna på ett snack sin syn på journalistik till saft och bullar i trädgården. Men hans fru kanske inte kan baka?

Kul klipp, men tyvärr får det väl inte samma genomslag som Helin vanligtvis får med sin journalistik. Vi som varit med ett tag minns när aftonbladet skickade hem nassar till Alexandra Pascalidou för att generera lösnummerförsäljning.

http://unvis.it/wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9801/19/nazi1.html

http://www.journalisten.se/nyheter/pressen-over-christofer-fager-min-skuld-ar-storst

Jag är lite osäker på vad NU tycker om min slaviska bakgrund, men själv tycker jag att Sverige kämpade väl. Det är ju inte så konstigt att ni inte kan mäta er med världens bästa hockeyspelare!
Citera
2015-05-14, 22:16
Medlem
tystichattens avatar
Jag tycker det är helt rätt att Helin får stå till svars för det han gör.

Självklart får makthavare och politiker och alla andra på tunga poster i samhället finna sig i att bli granskade. Allt annat är larvigt.
Citera
2015-05-14, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Du tycker inte att det är en skillnad när Sveriges största tidning, som läses av hundratusentals läsare varje dag, som tillhör den tredje statsmakten, åker hem till folk och hänger ut dem för något de skrivit anonymt på internet i syfte att uppfostra massan och tala om för dem vilka åsikter som är ok och vilka som inte är okej?

Jo, och hade detta hänt mig så hade Aftonbladets hudvudbyggnad varit en rykande ruin nu och inte en enda av deras journalister hade vågat gå till jobbet igen p.g.a det ultimatum jag hade givit dem och deras grannar... (vilket jag inte skriver ut här eftersom det fortfarande är en oanvänd skrift-kanon som bär en otrolig motkraft mot dagens mediaklimat och som definitivt tystar det mål man avfyrar den emot).

Citat:
Det skiljer ingenting i maktförhållanden mellan AB och NU?

Från vilken stjärt fick du den uppfattningen?
Det var då inte från min.

Citat:
Du jämför Sveriges största tidning med tre snubbar från Nordisk ungdom?

Nej, tre snubbar från Nordisk Ungdom jämför sig med Sveriges största tidning.
Jag dömer dem bara utifrån de premisser de själva satt upp.

Senast redigerad av Morality.Cripples 2015-05-14 kl. 22:27.
Citera
2015-05-14, 22:36
Medlem
CyberPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Jag har inte alltid varit särskilt positiv till motståndsrörelsens handlingar men i det här fallet så har man faktiskt gjorde någonting bra, all heder till motståndsrörelsen för att de skriver ut adressen och all heder till nordisk ungdom för att de genomförde denna aktion.

Tydligen så tyckte svinet Helin inte att det var lika roligt att själv bli uppsökt i hemmet som det var att göra det mot andra.
Det säger verkligen en del om skillnaden mellan NU och SMR. NU har kapaciteten att lämna dataskärmen och göra sådana här snygga aktioner medan SMR är mer suddig film när man sätter upp klistermärken eller banderoller mitt i natten.
Citera
2015-05-14, 22:46
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
Intressant argument. Jag hoppas du förstår att du just invaliderat din egen främlingfientlighet med det argumentet också.

När jag var ung fanns det inte så mycket invandrare i Sverige, men de som fanns här fick ofta mycket stryk av nazister och annat pack, enbart för att de var invandrare. Nu för tiden, så har nazisternas ursprungliga bemötande accepterats som norm och invandrare ger Svenskar mycket stryk enbart för att de är Svenskar.

Enligt ditt resonemang, så är detta alltså något Svenskarna förtjänar, då deras "förfäder" satte ribban på 60-90-talet för vad som är ok att göra och inte.

Kontenta: Invandrarnas våld mot Svenskar är Legitimt.

Så, är detta en åsikt du vill ha eller är du redo att omvärdera den, nu när du drabbats själv av den?
De personer som gav invandrarna stryk förr i tiden är inte samma personer som får stryk av blattarna idag. Jan Helins tidning gör hembesök hos vanligt folk och hänger ut dem i rikstäckande medier, och han fick nu känna på samma journalistik. Förstår du skillnaden?
Citera
2015-05-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Faktum kvarstår att insidan är viktigast hos en människa.

Jan Helins insida är ännu värre än hans yttre. Trodde jag var allmänt känt.
Citera
2015-05-14, 22:48
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Du ar ju inte smart iallafall. Vi far ju se pa sondag nar Jan Helin skriver sina kolumner. Tills dess kan du halla kaften.
Är jag inte smart för att jag inte känner till när och knappt att Jan Helin skriver sina kolumner, jag vet alltså mindre om Aftonbladet är du! därför är jag inte smart och jag borde inse att Helin väljer lågmäld kolumn och inte gör en krigsrubrik av det som föra gången NU låg i buskarna utanför huset
Citera
2015-05-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
"Inom public service (Sveriges Radio, Sveriges Television) sympatiserar över 80 procent med de rödgröna partierna (S, V och MP) medan motsvarande andel i storstädernas morgontidningar är drygt 60 procent.

Hela 41 procent av journalisterna tycker att Miljöpartiet är det bästa partiet, enligt en ny undersökning från JMG vid Göteborgs universitet. Undersökningen visar också att störst andel journalister som sympatiserar med Miljöpartiet finns hos Sveriges Radio, 54 procent. Därefter följer Sveriges Television med 52 procent. Näst populäraste parti bland journalisterna är Vänsterpartiet med 15 procent..."
(FB) Ny undersökning från JMG om journalisters partisympatier (Sammanfogad)

Vi har inget kommunistiskt parti i riksdagen.
Citera
2015-05-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
Intressant argument. Jag hoppas du förstår att du just invaliderat din egen främlingfientlighet med det argumentet också.

När jag var ung fanns det inte så mycket invandrare i Sverige, men de som fanns här fick ofta mycket stryk av nazister och annat pack, enbart för att de var invandrare. Nu för tiden, så har nazisternas ursprungliga bemötande accepterats som norm och invandrare ger Svenskar mycket stryk enbart för att de är Svenskar.

Enligt ditt resonemang, så är detta alltså något Svenskarna förtjänar, då deras "förfäder" satte ribban på 60-90-talet för vad som är ok att göra och inte.

Kontenta: Invandrarnas våld mot Svenskar är Legitimt.

Så, är detta en åsikt du vill ha eller är du redo att omvärdera den, nu när du drabbats själv av den?
Spöade dåtidens nazister invandrare på order av nutidens Svenskar?
Ger Aftonbladets högsta höns, Jan Helin, grönt ljus till att göra hembesök hos privatpersoner till sina journalister?
Citera
2015-05-14, 23:03
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vi har inget kommunistiskt parti i riksdagen.
Inget parti som öppet säger sig vara kommunistiska men vi har 7 kulturmarxistiska partier som alla tillämpar jämlikhetsfanatism, internationalism, antinationalism med mera. Den politiska korrektheten är kommunism 2.0.
Citera
2015-05-14, 23:11
Medlem
Kemiske Alis avatar
Mycket mer av denna uppsökande journalistik mot Helin, Mattsson och deras gelikar är det bästa vapnet för att få dem att bli mer anständiga. Efter en 10-15 besök kanske de kan förstå hur vanligt folk uppfattar att integriteten kränks när murvlar springer omkring på tomten och trampar i rabatten.
Citera
2015-05-14, 23:14
Medlem
FrankBucks avatar
Han skulle hanterat det som den här styrelseledamoten i Shell:
https://www.youtube.com/watch?v=V9w0x_UWkPc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem