Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Hur påverkar brottets bana en persons skattade inkomster tror du?
Vi har dessutom diskuterat detta tidigare.
Ah. "Korrelation är inte kausalitet", fast du valde att inte skriva ut den bevingade frasen ordagrant. Jo, visst finns en påverkan i båda riktningarna, men det gör ju inte att den observerade överrepresentationen magiskt försvinner. Du har alltså inte gjort någon meningsfull poäng.
Jag skulle inte beskriva den tidigare ordväxlingen som att
vi diskuterade utan snarare som att
jag diskuterade, medan
du kom med substanslösa och känslostyrda oneliners. Lite grann som det inlägg jag nu svarar på med andra ord.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Naturligtvis inte. I USA är det högre och där vet vi hur det gick. Knappast någon kostnadsminimering. Tvärtom.
USA? Det stora landet i väst, där den totala brottsligheten följt en tydlig, nedåtgående trend sedan tidigt 1990-tal som inte visar några tecken på att vända (dubbelkolla om du vill, våldsbrott, egendomsbrott, välj fritt)? Det USA? Du är riktigt rolig du, "experten".
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Nej. Det gör det inte. En femhundring hit eller dit skulle göra skillnaden. Det är inte trovärdigt och det vet du.
Eftersom jag aldrig orsakat någon oönskad graviditet så har jag inte heller behövt betala något underhållsbidrag och således har jag ingen förstahandserfarenhet av hur stora belopp det handlar om exakt, men det kanske är
det du är expert på. Jag måste säga att jag förbryllats av ditt användarnamn, eftersom det rimmar ganska illa med innehållet i dina inlägg. Statistik är du ju i alla fall helt uppenbart inte en expert på, för att uttrycka saken mycket milt.