2015-05-14, 16:36
Medlem
anonymnoss avatar
Överallt har man ju senaste åren blivit bombad med antirasistiska budskap (som ironiskt nog iofs är rasism, men vi bortser från det). Det är inte bara budskap i tv och tidningar eller t.ex. skribenter som gör fullsidor av antirasism, men även kampanjer som t.ex. "vi gillar olika" samt enskilda framträdanden på galor och motsvarande. Det är helt enkelt väldigt "trendigt".

Vad jag undrar är om detta är en rörelse som pågår över hela världen eller om det är något enbart lokaliserat till oss människor i västvärlden? Vidare kan man ju diskutera vad detta isf beror på. Är vi helt enkelt mer upplysta här eller är det något slags självhat? Även legitimt att fråga sig vad denna selektiva antirasism kan ha för effekt på lång sikt, om t.ex. ett land som Sverige utvecklar en hög grad av tolerans som ej motsvaras i andra länder eller världsdelar. Vad händer t.ex. i framtiden om en svensk eller nysvensk åker till ett annat land och tror sig avnjuta människors lika värde om moral/etik i resmålet ligger hundra år bakom våran eget?

Ett sätt som vi kan reda ut detta på är exempelvis att granska andra nationers (helst utomeuropeiska) arbete mot rasism. Det är ju som sagt inte särskilt svårt att hitta antirasistiska reklamkampanjer i väst. Men bedrivs liknande informationsspridning i Afrika, Sydamerika eller Asien/Mellanöstern? Kanske kan vi hjälpas åt att få reda på vad respektive land spenderar på denna fråga eller varför inte försöka hitta ett faktiskt exempel av detta där man använder en vit som ett offer för rasism istället för den konstanta numera klassiska problematiseringen.

Efterfrågar alltså en film som denna, men där en vit person är offret.

Länk till youtube: https://www.youtube.com/watch?v=MvTyI41PvTk

Söker även källa på hur mkt övriga världen spenderar på antirasism.
Citera
2015-05-14, 16:51
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Antirasismen är helt fokuserad på de vita folken, i syfte att förgöra dom. Därför ler jag ibland i mjugg åt antirasister, då de är för korkade för att inse att de blir rövknullade av den Evige.
Citera
2015-05-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustelaPutorius
Antirasismen är helt fokuserad på de vita folken, i syfte att förgöra dom. Därför ler jag ibland i mjugg åt antirasister, då de är för korkade för att inse att de blir rövknullade av den Evige.

Tramsa. De vet mycket väl vad de gör och vad målsättningen är. De är inte korkade. De vill illa.

Om du ska le i mjugg så kan du le åt "der ewige" för genom att vara antivit så gräver "der ewige" sin egen grav.
Senast redigerad av experten10 2015-05-14 kl. 17:06.
Citera
2015-05-14, 17:09
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Tramsa. De vet mycket väl vad de gör och vad målsättningen är. De är inte korkade. De vill illa.

Om du ska le i mjugg så kan du le åt "der ewige" för genom att vara antivit så gräver "der ewige" sin egen grav.

Nå, en del vill säkert illa. Men jag tror att många också helt enkelt är grundlurade godhetsapostlar, nyttiga idioter. Men nåden mot dom skall givetvis inte vara större därför.
Citera
2015-05-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
Men bedrivs liknande informationsspridning i Afrika, Sydamerika eller Asien/Mellanöstern?
Evo Morales i Sydamerika vill jag mig minnas har kämpat ganska hårt mot rasism.
I afrika, A̶N̶C̶(?)
Något japanskt: https://mobile.twitter.com/pfarjp
Natal Indian Congress
Nikolai Girenko
Gandhi-rörelsen?

Lite Googling gör under. Även om det är svårt när man inte kan alla språk.
Senast redigerad av 3. 2015-05-14 kl. 17:38.
Citera
2015-05-14, 17:19
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Evo Morales i Sydamerika vill jag mig minnas har kämpat ganska hårt mot rasism.
I afrika, ANC(?)
Något japanskt: https://mobile.twitter.com/pfarjp

"Kill the boer" = antirasism?
Citera
2015-05-14, 17:20
Medlem
Citat:
"Kill the boer" = antirasism?
Har de sagt så? Nej, stryk det då
Citera
2015-05-14, 17:24
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:

Japp, det har blivit så på grund av dom politiker vi har i Sverige tyvärr

https://www.youtube.com/watch?v=IAl7YV4ycbg
Senast redigerad av M Nordström 2015-05-14 kl. 17:31.
Citera
2015-05-14, 17:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Har de sagt så? Nej, stryk det då

"De"? Ja, självaste Nelson Mandela har gjort det, på ett ANC-möte. Vilket ju svensk slaskmedia "glömde" rapportera om...
Citera
2015-05-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
"De"?
ANC?

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ja, självaste Nelson Mandela har gjort det, på ett ANC-möte. Vilket ju svensk slaskmedia "glömde" rapportera om...
Okej, räkna inte med den gruppen.
Citera
2015-05-14, 17:29
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Beror på definitionen.

F n vägrar de muslimska staterna Indonesien, Malaysia, plus buddistiska Thailand att acceptera invällning av icke-medborgare, via framförallt båtsmuggling (mest från Burma/Myanmar).

De två första hävdar att det finns ingen skyldighet att dessa kan "överträda våra gränser" (och det handlar om muslim-pack, samma "religion"). Dom tar emot skeppsvraken, ger dom ombordvarande mat och vatten, och bogserar ut farkosterna på havet, internationellt territorium. Till en förmodat 'säker' död.

Det är imho ingen 'rasism', det handlar om att skydda sitt eget land, jag hyllar den principen, odugligt slödder måste kämpa på sin usla hemmaplan, inte försöka korpa åt sig bättre liv i andra länder, på andras bekostnad. Drunkningen av värdelösa kan ses som en del av evolutionen, svagast dukar under, starkast överlever.
Citera
2015-05-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Dom tar emot skeppsvraken, ger dom ombordvarande mat och vatten, och bogserar ut farkosterna på havet, internationellt territorium. Till en förmodat 'säker' död.
Det låter ju förjävligt.

Har du någon källa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här