Man kan ju tycka att det är ett djävla sätt att dyka upp hemma hos folk med kameran i högsta hugg. Detta är dock något som bland annat Aftonbladet gjort i decennier. Jan Helin är en stor makthavare i Sverige, han är en väldigt offentlig person. Eftersom vi nu har ett samhällsklimat där hembesök medelst kamera är helt okej så är det definitivt rättfärdigat att besöka Jan Helin. Han är en feg usling som inte vågar svara på några frågor, precis likadant var det när det avslöjades att Dagens Nyheter har en knivmördare anställd som journalist. Andra, obetydliga medborgare som makthavare, ska besvara
deras frågor men de ska inte behöva svara på en endaste fråga!
Citat:
Ursprungligen postat av
Sguelaiche
Ok, så kan det kanske vara.
Han var ju inte rädd för nissarna, av fotandet att döma.
Möjligt. Jag tycker dock att hans reaktion att filma var något som man gör för att man är upprörd och kanske vill dokumentera om situationen blir hotfull. Han verkade väldigt upprörd faktiskt, är nog en kombination av ilska och oro.
Citat:
Ursprungligen postat av
JASON-Timbuktu
Han har ju snabblarm. Dessutom så öppnade hans fru först, Hellin stod gömd bakom med ett basebollträ redo. Förmodligen redan larmat också. Sen gick han in och avlarmade när det inte var något hot.
Att han har direktlarm till vaktbolag är nog väldigt troligt, är ju inte ovanligt för bättre bemedlade familjer att ha det och i Helins fall så finns det en konstant sannolikhet att någon åker hem till honom för att diskutera Aftonbladets senaste uthängningar. Inte omöjligt att han även har direktlarm till polisen. Att han låtit frugan öppna om han trott att det förelegat en så farlig situation att han stått med basebollträ säger i så fall en hel del om hans ryggradslösa person. Hennes reaktion var väldigt patetisk:
Citat:
Du, vi bor här! Jag bor här!
Jag antar att journalisterna från Nordisk Ungdom inte urinerade i barnens lekpark intill - så som Jan Helins handgångna män gjorde när de oanmält besökte Jimmie Åkessons hem.